اگرچه این هدست در وهله‌ی اول برای ارائه‌ی محتواهای واقعیت افزوده ساخته شده، اما کاربران به راحتی می‌توانند بین محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جابجا شوند. برای این دستگاه هیچ کنترلری ارائه نمی‌شود و برای گشت و گذار بین آیکن اپلیکیشن‌ها فقط کافی است به آن‌ها نگاه کنید. برای باز کردن اپ‌ها باید انگشت‌ دست را تکان دهید و در ضمن می‌توانید از فرمان‌های صوتی هم بهره ببرید.

هدست ویژن پرو

علاوه بر این، این هدست از لوازم جانبی بلوتوثی هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را به مک وصل کنید تا بتوانید نمایشگر کامپیوتر را از طریق هدست مشاهده کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب این هدست برای فیس‌تایم این است که می‌توانید مخاطبان را در اندازه‌ی واقعی مشاهده کنید. از بین این لوازم جانبی می‌توانیم به مجیک‌ کیبورد و مجیک ترک‌پد اشاره کنیم. دوربین‌های قرار گرفته در هدست می‌توانند حالات دست را بدون نیاز به بالا آوردن آن‌، شناسایی کنند. دوربین‌های استفاده شده در این هدست می‌توانند ویدیو‌های سه‌بعدی هم ضبط کنند که با استفاده از خود هدست ویژن پرو می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

در پنل جلویی این هدست شاهد پنل شیشه‌ای هستیم و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است. همانطور که انتظار داشتیم، در بدنه‌ی هدست چندین دوربین و سنسور تعبیه شده که می‌توانند دقت بالایی در انجام وظایف ارائه کنند. بندی که به پشت سر کاربر وصل می‌شود، کیفیت بسیار بالایی دارد و در ضمن کاربران می‌توانند این بند را با توجه به سلیقه‌ی خود تعویض کنند. شرکت مشهور زایس لنزهای مخصوصی را برای این هدست تولید کرده تا حتی افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، برای بهره‌گیری از این هدست مشکلی نداشته باشند. طبق اعلام اپل، باتری ارائه شده برای آن حدود ۲ ساعت دوام می‌آورد و با توجه به اندازه‌ی کوچکی که دارد، به راحتی در جیب جا می‌شود و باید کابل هدست را به این باتری وصل کنید.

هدست ویژن پرو

اپل وعده داده که کیفیت نمایشگرهای استفاده در این هدست بهتر از هدست‌های رقیب است و می‌توانند ویدیو‌های ۴K در اختیار کاربران قرار دهند. قدرت پردازشی هدست ویژن پرو از طرف دو چیپست تامین می‌شود که یکی از آن‌ها همان M2 استفاده شده در کامپیوترهای مک است و چیپست دوم R1 نام دارد.

اپل می‌گوید هدست ویژن پرو، کاربر را از دنیای اطراف جدا نمی‌کند. این یعنی حتی اگر به طور کامل در حال استفاده از محتوای واقعیت مجازی باشید، نمایشگر بیرونی هدست می‌تواند چشم‌های شما را به اطرافیان نشان دهد. با استفاده از این هدست، به راحتی می‌توانید اشیاء سه‌بعدی را در دنیای واقعی اطراف خود قرار دهید. برای شرکت‌ در جلسه‌های مجازی، هدست می‌تواند با دقت بسیار زیادی آواتار دقیقی بر اساس چهره‌ی شما ایجاد کند تا همان آواتار در جلسه‌های مجازی به نمایش در بیاید.

هدست ویژن پرو

اپل برای این هدست یک اپ استور اختصاصی آماده کرده و البته کاربران می‌توانند از تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد هم برای آن بهره ببرند. این هدست با قیمت هنگفت ۳۵۰۰ دلار از اوایل سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود.

منبع: The Verge

نوشته اپل هدست ویژن پرو را با قیمت ۳۵۰۰ دلار معرفی کرد؛ ورود اپل به بازار واقعیت ترکیبی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala