جست‌وجو در اینترنت مهارتی است که به‌جرات می‌توانیم بگوییم اگر کسی به آن تسلط نداشته باشد، در زندگی مدرن امروز بی‌سواد محسوب می‌شود! هرکدام از ما (از آن‌جا که همین حالا مشغول خواندن یک نوشته در فضای مجازی هستیم) حتما روزانه بخشی از اطلاعات موردنیازمان را با جست‌وجو در اینترنت به دست می‌آوریم یا حتی کارهای روزمره‌مان را از این طریق انجام می‌دهیم.

با این حجم زیاد اطلاعات که در اینترنت وجود دارد و هرروز هم بر مقدار آن افزوده می‌شود، پیدا کردن مطلب موردنظرمان نیاز به دانستن ترفندهایی خاص دارد.

جست‌وجوی ساده کار آسانی است کافی‌ست عبارت مورد نظر را در نوار مخصوص جست‌وجو در گوگل یا هر موتور جست‌وجوی دیگری تایپ کنیم و کلید اینتر را فشار دهیم. اما با این حجم زیاد اطلاعات که در اینترنت وجود دارد و هرروز هم بر مقدار آن افزوده می‌شود، این‌که اولین مطالب پیداشده دقیقا همان باشد که می‌خواهیم، نیاز به مهارت‌ خاصی دارد. این‌که می‌گوییم مهارت خاص، لزوما اشاره به راهکارهای پیچیده و طی کردن مسیرهای تو در تو ندارد. خیلی کارهای پیچیده هستند که تنها با یاد گرفتن چند نکته‌ی ساده انجام‌دادن‌شان آسان‌تر می‌شود و نیاز به زمان کم‌تری خواهد داشت. جست‌وجو در اینترنت هم یکی از همین کارهاست.

در ویدیویی که در ادامه می‌بینید، هفت ترفند برای یک جست‌وجوی اینترنتی مفید و موثر را یاد خواهید گرفت؛ ترفندهایی مثل جست‌وجوی یک عبارت یا نقل قول با وجود داشتن کلمه‌ی نامعلوم، جست‌وجوی یک عبارت با حذف یک کلمه، جست‌وجوی یک محصول براساس قیمت و …

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیوی کوتاه را با زیرنویس فارسی ببینید.

منبع: Bright Side

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

مطلب [ویدیو] هفت ترفند برای جست‌وجوی اینترنتی مفید و موثر برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala