بعضی از نرم افزارها به انتقال پورت احتیاج دارند و یا پیش می آید که شما پورت های یک روتر را بخواهید ارسال کنید. نرم افزار حرفه ای انتقال پورت که توسط سایت دانلود رایگان آماده گردیده است تمام این عملیات را می تواند بصورت خودکار انجام دهد. نرم افزار اینترنت Simple Port Forwarding Pro بسیار امن کار می کند و استفاده از آن همانند تنظیم ارسال پورت در مرورگر های وب همانند فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر می باشد.
صفحه اصلی نرم افزار کوچک و شفاف می باشد اما تمام امکانات لازم را جهت مدیریت پورت ها، نمایش پورت های ارسال شده به روتر و اطلاع از وضعیت تمام پورت های در حال استفاده را در اختیار کاربران قرار می دهد. Simple Port Forwarding Pro این قابلیت را به کاربران خود می دهد تا لیست پورت های خود را ذخیره کنند و آن را برای استفاده به دیگر کاربران این برنامه بفرستند و روترهای خود را به روز رسانی کنند که این امر باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد.
نرم افزار Simple Port Forwarding Pro دارای یک پایگاه داده بزرگ از پورت های شناخته شده می باشد که شامل بیش از 700 بازی و نرم افزار می شود که به یافتن سریع و راحت پورت مورد نیاز شما کمک می کند. همچنین نرم افزار برنامه هایی که شما به آن وارد می کنید را نگه می دارد تا نیاز به ورود دوباره آن برنامه توسط شما نباشد. برای استفاده از نرم افزار کافیست از لیست بازشو روتر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و به تنظیمات پورت بپردازید. از دیگر قابلیت های نرم افزار Simple Port Forwarding Pro علاوه بر ارسال پورت می توان به ابزار تنظیم IP بصورت استاتیک یا مراجعه به DHCP، ارسال روتر به یک آدرس IP در زمان ارسال پورت، اضافه کردن پورت ها به فایروال ویندوز با چند کلیک، همچنین قابلیت آزمایش پورت های ارسال شده جهت اطمینان از عملکرد صحیح آنها و ... اشاره نمود.