خبر عرضهی احتمالی فاینال فانتزی ۱۶ روی نینتندو سوییچ ۲ به تهیهکنندهی خود بازی بازمیگردد. «نائوکی یوشیدا»، تهیهکنندهی فاینال فانتزی ۱۶ اخیرا در برنامهای زنده برای صحبت از نسخهی ایکسباکس این بازی حضور پیدا کرده بود. اساسا یک ماه پیش خبردار شدیم که فاینال فانتزی ۱۶ قرار است پس از دو سال در انحصار پلیاستیشن بودن، به کنسولهای ایکسباکس سری ایکس / اس بیاید. بازی چند ماه پیش روی کامپیوتر عرضه شده بود و نائوکی یوشیدا در این برنامه گذری گفت که «حالا فقط نینتندو باقی مانده است» و در پاسخ، یکی از کارگردانان بازی که در برنامهی زنده حضور داشت، گفت که «ما تلاشمان را میکنیم».
نینتندو امروز بهصورت رسمی اعلام کرد که در چهار روز اول عرضه این کنسول، بیش از ۳.۵ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ ۲ فروخته شده است و در همین بازه زمانی، رکورد سریعترین فروش هر یک از کنسولهای قبلی نینتندو را پشت سر گذاشته است؛ اما همه چیز به اینجا ختم نمیشود و این رکورد بزرگتر از این حرفها است.
ماتسونو: من خودم را بهعنوان یکی از آن خالقان خاص نمیبینم. تیمی که زیر دست من کار میکنند افراد بااستعداد و خلاقی هستند و کار من این است که شخصیتها و خلاقیتهای مختلف آنها را منسجم و متحد کنم و ازآنجاییکه این یک کار شرکتی است من سعی دارم نقش سوداگریام را بهدرستی ایفا کنم. بهعبارتدیگر حتی برای ساخت چیزی مثل یک بازی ویدئویی من اول باید به این فکر کنم که آیا ایدهها از نظر اقتصادی بهصرفه هستند یا خیر. بهعنوانمثال وقتی من Ogre Battle را ساختم، بازیهای نقشآفرینی مثل فاینال فانتزی و دراگون کوئست از محبوبیت بالایی برخوردار بودند اما بازیکنان نیز بهتدریج داشتند از آنها خسته میشدند. بازیکنان آمادهٔ تجربهٔ چیز جدیدی بودند پس این زمان درستی برای انتشار یک نقشآفرینی استراتژیک مثل Fire Emblem بود، بازیای که در تقاطع شبیهسازهای بسیار دشوار مثل Ambition و بازیهای نقشآفرینی استاندارد قرار داشت. پس من اول وضعیت بازار را بررسی کردم و سپس تصمیم گرفتم یک بازی نقشآفرینی استراتژیک بسازم. در آن زمان من با خودم فکر کردم خوب اگر ما بخواهیم این کار را بکنیم بهتر است یک داستان حماسی در تاروپود بازی ببافیم و اینطور شد که کار ساخت Ogre Battle شروع شد. همانطور که میبینید، هوس اولیهٔ من این نبود که میخواستم یک نوع بازی یا جهان بهخصوص را خلق کنم بلکه از تخمین شخصی من از ارزش اقتصادی ایده و اینکه باتوجهبه بازار فعلی و دموگرافیک بازیکن سودآوری خواهد داشت شروع شد.
با توجه به چیزی که در تریلر بازی مشاهده کردیم، At Fate’s End یک بازی اکشن ماجراجویی ساید اسکرولینگ است که از نظر بصری بسیار زیبا به نظر میآید. این بازی قرار است در سال آینده برای کامپیوتر، پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس/ اس منتشر شود.
طبق اعلام رسمی استودیو بازیسازی ustwo games، سومین بازی از مجموعه بازیهای Monument Valley در تاریخ 22 ژوئیه سال 2025 (31 تیر 1404) برای پلتفرمهای کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و ایکسباکس سری ایکس/ اس عرضه خواهد شد. دو بازی اول Monument Valley هم در تاریخ 15 آوریل برای همین کنسولها عرضه شد تا به این ترتیب هر سه بازی این مجموعه علاوه بر گوشیهای موبایل برای پلتفرمها و کنسولهای امروزی در دسترس باشد.
توسعهدهندگان این بازی تأیید کردند که این بازی نقشآفرینی اکشن ژاپنی در سال 2026 میلادی برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/ اس، پلیاستیشن 5 و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.
استودیو دابل فایل پروداکشنز در جریان رویداد ایکسباکس گیم شوکیس از بازی جدید خود به نام «نگهبان» (Keeper) رونمایی کرد. «نگهبان» یک بازی ماجراجویی معمایی سومشخص است که داستان خود را بدون کلمات روایت خواهد کرد. این بازی قرار است در تاریخ 17 اکتبر (25 مهر 1404) برای ایکسباکس سری ایکس/ اس و کامپیوتر (از طریق استیم و فروشگاه مایکروسافت) عرضه شود. طبیعی است که بازی در همان روز عرضه برای سرویس اشتراکی گیم پس در دسترس خواهد بود.