طبق گفتهی سایونیکس، عنوان Rocket League به ۳۳ میلیون بازیکن برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی دست یافته است. ماه آوریل امسال بود که سایونیکس از رسیدن تعداد بازیکنان Rocket League به ۳۰ میلیون خبر داد و حال میبینیم که تنها پس از سه ماه، ۳ میلیون نفر به جمع بازیکنان این عنوان […]

طبق گفتهی سایونیکس، عنوان Rocket League به ۳۳ میلیون بازیکن برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی دست یافته است.
ماه آوریل امسال بود که سایونیکس از رسیدن تعداد بازیکنان Rocket League به ۳۰ میلیون خبر داد و حال میبینیم که تنها پس از سه ماه، ۳ میلیون نفر به جمع بازیکنان این عنوان ملحق شدهاند.
آخرین آمار سایونیکس از Rocket League بدین شرح است:
- ۱٫۶ میلیون بازیکن بهصورت روزانه، ۳٫۳ بازیکن در هر هفته و ۶٫۱ میلیون بازیکن در هر ماه این عنوان را تجربه میکنند.
- بیش از ۱٫۵ میلیارد مسابقه صورت گرفته است.
- از بازیکنان فعال این عنوان طی ۱۲ ماه گذشته، ۴۱ درصد برروی پلیاستیشن ۴، ۳۲ درصد برروی ایکسباکس وان و ۲۷ درصد برروی رایانههای شخصی آن را تجربه کردهاند.
- مسابقات دو به دو، ۵۰ درصد از کل مسابقات را به خود اختصاص دادهاند. مسابقات سه به سه، تک به تک و چهار به چار نیز به ترتیب، ۳۲، ۱۶ و ۲ درصد از کل مسابقات را تشکیل میدهند.
- محبوبترین ماشین طی یک سال گذشته، یکی از ماشینهای OG با نام Octane بوده است.
علاوه بر این، Jeffery Dunham از سایونیکس در مصاحبهای با وبسایت Gameindustry، گفته است که Rocket League برای این شرکت، بهعنوان یک پلتفرم محسوب میشود، نه یک بازی:
ما به Rocket League بهعنوان یک پلتفرم نگاه میکنیم، نه یک فرانچایز که نسخههای مختلفی از آن بسازیم. Rocket League عنوانی است که هرچقدر هم که گسترش یابد، باز هم همان عنوان قبلی است و به Rocket League Karts یا Rocket League RPG تبدیل نمیشود. ما نمیخواهیم که از این برند بهرهبرداری و کسب درآمد کنیم. ما قصد پاداش دادن به بازیکنان را داریم؛ این دیدگاه ماست. نقطهی قوت ما این است که اگر قرار باشد عنوانی را بسازیم، باید عنوان جدیدی را ارائه دهیم. ما میخواهیم که این بازی جدید، مستقل باشد و با شایستگی و انتتظارات خود ساخته شده باشد. این عنوان تیم مخصوص و ویژگیهای مخصوص خود را خواهد داشت و عنوان مجزا و مستقلی نیز خواهد بود.
ما یک تیم داخلی داریم که کار آن توسعهی بازی با ایدههای جدید است و ما چندین ایده داشتهایم که طی چند هفته، شکل گرفتهاند و کنار گذاشته شدهاند و ایدههای دیگری هم که بیشتر ماندگار ماندهاند و ما آنها را بررسی میکنیم. چیزی که برای ما بسیار عالی است، عدم عجله در کارهایمان است و نیازی نداریم که عنوانی را صرفاً برای امنیت مالی خود عرضه کنیم. این موضوع، بزرگترین مزیت Rocket League بوده و به ما آزادی در خلاقیت داده است تا عجله نکنیم و عنوانی استثنایی را ارائه دهیم.
هچنین وی گفته است که دو سال قبل و هنگام عرضهی Rocket League، تیم سایونیکس تنها شامل ۳۶ نفر میشده است، اما در حال حاضر، حدود ۹۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.
Rocket League در ژوئیهی ۲۰۱۵ برروی پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر شد و سپس در فوریهی ۲۰۱۶ به ایکسباکس وان راه یافت و حال با گذشت دو سال، همچنان یکی از محبوبترین بازیهای رایانههای شخصی و کنسولهاست. اکنون اینفوگرافیک جدید از این بازی مشاهده میکنید:
منبع متن: gamefa