بر اساس آگهی شغلی منتشر شده از سوی شعبۀ New England شرکت راکستار، احتمالاً بازی GTA 6 شامل تخریب‌پذیری در مقیاس گسترده و آب و هوای پویا خواهد شد. شعبۀ New England شرکت راکستار که شامل بیش از ۱۰۰ نیروی خلاق می‌شود، به دنبال یک آرتیست VFX است. این استودیو پیش از این روی GTA […]

گزارش: بازی GTA 6 شامل آب و هوای پویا و تخریب‌پذیری در مقیاس وسیع خواهد شد

محمد حسین کریمی
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 14:33
گزارش:

بر اساس آگهی شغلی منتشر شده از سوی شعبۀ New England شرکت راکستار، احتمالاً بازی GTA 6 شامل تخریب‌پذیری در مقیاس گسترده و آب و هوای پویا خواهد شد.

شعبۀ New England شرکت راکستار که شامل بیش از ۱۰۰ نیروی خلاق می‌شود، به دنبال یک آرتیست VFX است. این استودیو پیش از این روی GTA 4 و GTA 5 نیز کار کرده بود و طبق این الگو، احتمالاً آن‌ها هم‌اکنون روی GTA 6 کار می‌کنند و به طور متمرکز اعضای این تیم تنها روی افکت‌ها و VFX بازی تمرکز دارند. جزئیات منتشر شده از طریق این آگهی شغلی، شاید به اطلاعاتی از GTA 6 اشاره داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید، تیم افکت‌های بصری روی موارد مختلفی از طراحی مدل اتومبیل‌ها گرفته تا طراحی سلاح‌ها و آب و هوا یا پارتیکل‌های انفجار کار می‌کند. برای این آگهی شغلی خاص، راکستار به دنبال فردی است که در خلق افکت‌هایی خاص مهارت داشته باشد.

به طور خلاصه آگهی شغلی به موارد زیر، به عنوان وظیفۀ استودیوی Rockstar New England اشاره دارد:

  • ما به طور کلی محیط‌ها، سلاح‌ها، اتومبیل‌ها و کاراکترها را واقعی‌تر می‌کنیم و به آن‌ها زندگی می‌بخشیم. افکت‌ها باعث می‌شوند تا دنیای خلق شده واقعی‌تر و قابل باورتر شود. حشره‌هایی که بسته به نوع آب و هوا در اطراف شخصیت اصلی بازی دیده می‌شود یا قطرات بارانی که از ساختمان‌ها به پایین چکه می‌کند و انفجارهایی که باعث می‌شود یک آسمان‌خراش سقوط کند، همگی از وظایف ما هستند.
  • ما گسترۀ وسیعی از داده‌ها را کنترل می‌کنیم. از نوین‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنیم تا تاثیر گلوله بر محیط و بدن به واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش داده شود، گِل‌های زیر تایر خودرو به واقعی‌ترین شیوۀ ممکن پراکنده شود و مواردی از این قبیل.

مدتی پیش، یک منبع داخلی معتبر در میان جامعۀ پلیرهای GTA، اعلام کرده بود که ۲۰ برنامه‌نویس در شرکت راکستار تنها روی فیزیک آب نسخۀ ششم کار می‌کنند. دلیل اصلی تمرکز بسیار زیاد راکستار روی فیزیک آب و واقع‌گرایانه بودن آن، این است که وایس سیتی شامل فعالیت‌های آبی مختلفی خواهد شد و راکستار برای اولین بار در سری GTA، قصد دارد موج‌سواری را معرفی کند.

پیش از این چندین اینسایدر شناخته شده اشاره کرده بودند که موتورگرافیکی بازی مورد انتظار GTA 6، یعنی RAGE9، مستقیماً با آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) رقابت می‌کند و در برخی مباحث از آن قدرتمند‌تر است. از سوی دیگر، انجین RAGE9 شرکت راکستار گیمز قابلیت‌های جدیدی را شامل می‌شود که آن را از تمامی انجین‌های دیگر متمایز خواهد کرد، قابلیت‌های تازه‌ای که منحصراً برای GTA 6 اختراع شده‌اند.

طبق صحبت‌های یک منبع اسپانیایی، RAGE در سال ۲۰۱۸ از تکسچرهای ۱۶K پشتیبانی می‌کرد. برای مقایسه، آنریل انجین ۴ حداکثر از رزولوشن ۸K برای تکسچرها و آنریل انجین ۵ از رزولوشن ۱۲K برای تکسچرها پشتیبانی می‌کند. راکستار قصد دارد از تمامی دستاوردهای جدید خود حول موتورگرافیکی RAGE9 و تعدادی مکانیک انقلابی، برای GTA 6 استفاده کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در ماه گذشته، در بازی GTA 6 تعامل میان پلیر و NPCها نه تنها روی هر دو طرف تاثیر دارد، بلکه جهان اطراف نیز حول آن تغییر می‌کند. همچنین، افکت‌های محیطی از جمله فیزیک آب و تاثیر باد روی سرعت و شتاب اتومبیل در شرایط مختلف متغییر خواهد بود که به نظر می‌رسد راکستار به تکنیکی بسیار پیشرفته حول این موضوع دست پیدا کرده است.

منابع داخلی معتبری مانند تام هندرسون، Tez2 و جسیون شرایر به انتشار GTA 6 در اواخر ۲۰۲۴ یا نیمۀ اول ۲۰۲۵ اشاره داشته‌اند. همان‌طور که می‌دانید شرکت راکستار در میانۀ توسعه بازی GTA 6 قرار دارد و به طور متمرکز روی این پروژه کار می‌کند.

اخبار بازی ، بازی ویدیویی
GTA 6, Rockstar, Take-Two Interactive

منبع متن: gamefa