Media Create بهتازگی تحلیلی موشکافانه از عملکرد نسخه جدید Gran Turismo در ژاپن داشته است که در آن به بررسی عمیق عملکرد این عنوان برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرداخته است که در ادامه با هم جزئیات این تحلیل را بررسی خواهیم کرد. به دنبال انتشار فهرست فروش هفتگی ژاپن که دیروز صبح برروی سایت خبری […]
Media Create بهتازگی تحلیلی موشکافانه از عملکرد نسخه جدید Gran Turismo در ژاپن داشته است که در آن به بررسی عمیق عملکرد این عنوان برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرداخته است که در ادامه با هم جزئیات این تحلیل را بررسی خواهیم کرد.
به دنبال انتشار فهرست فروش هفتگی ژاپن که دیروز صبح برروی سایت خبری و تحلیلی گیمفا قرار گرفت، Media Create آمار فروش هفتگی بازیهای رایانهای در ژاپن را منتشر کرد و در آن دیدیم که عنوان Gran Turismo Sport با فروش ۱۵۰ هزار نسخهای در هفته اول فروش خود، صدر جدول فروش هفتگی ژاپن را به خودش اختصاص داد. حال پس از گذشت یک روز Media Create بررسی جامعی که از عملکرد عنوان Gran Turismo Sport در هفته گذشته انجام داده که امروز نتایج آن را به انتشار رسانده است. تمرکز اصلی این تحلیل، فقط روی عملکرد Gran Turismo Sport در هفته اول انتشار آن بوده است که نشان خواهد داد طرفداران اصیل این عنوان ریسینگ تا چه حد از نسخه جدید این عنوان کهنهکار، استقبال کردهاند.
اول از همه فروش ۱۵۰ هزار نسخهای Gran Turismo Sport در مقابل فروش ۲۰۴ هزار نسخهای شماره قبلی آن، یعنی Gran Turismo 6، نشان از کاهش فروش ۵۴ هزار نسخهای این بازی دارد که این موضوع روشن میکند که نسخه جدید این بازی در هفته اول انتشار خود، عملکردی ضعیفتری از نسخه قبلی خود داشته است. نکته دوم و یکی دیگر از دادههای مرتبط، نشان میدهد که نسخه جدید این بازی، از لحاظ نسخههای پیشخرید شده هم عملکرد ضعیفتری نسبت به نسخه نسل قبلی خود داشته است. دادههای فروش نشان دادهاند که Gran Turismo Sport حدود ۹۲ هزار نسخه پیشخرید شده داشته است و در مقایسه با Gran Turismo 6 که حدود ۱۱۶ هزار نسخه پیشخرید شده داشته، تعداد نسخههای پیشفروش شده کمتری را تجربه کرده است. تفسیر Media Create از این موضوع این است که نسخه جدید این بازی در نسل هشتم بسیاری از طرفداران خود را از دست داده است و این بازی آن طور که باید ظاهر نشده است، به همین دلیل نیز با کاهش فروش چشمگیری، چه از لحاظ نسخههای فروش رفته و چه از لحاظ نسخههای پیشفروش شده، تجربه کرده و با کاهش مخاطب روبهرو شده است. این بازی یکی از قدیمیترین عناوین ریسینگ شبیهساز است که شاید بتوان آن را یکی از اصیلترین و کهنهکارترین عناوین انحصاری پلیاستیشن دانست. این موضوع که این بازی در نسل جدید با کاهش مخاطب همراه شده است و آن طور که باید از آن استقبال نشده است، حقیقتاً باعث ناراحتی طرفداران قدیمی این سری شده است.
Media Create همچنین اظهار داشته است که یکی از دلایل و احتمالاتی که باعث کاهش فروش Gran Turismo Sport شده، تمام آنلاین بودن آن است. علاوهبر آن، Media Create عرضه GT6 در زمان تعطیلات آخر سال و همزمان شدن انتشارش با بازار داغ آن روزها را نیز یکی دیگر از دلایل دخیل در فروش بالای GT6 دانسته است و اظهار کرده که مقایسه نسخه جدید با آن کمی سخت گیرانه است زیرا GT6 در بازه زمانی مناسبتری عرضه شده است و فروش زیاد آن، تا حد زیادی وابسته به این موضوع بوده است.
اما قرار نیست این خبر فقط بیانگر اخبار تلخ باشد زیرا که دادههای فروش در ژاپن نشان داده است که فروش کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو در این هفته ۱۳۷٫۷۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است. این موضوع نشان میدهد که این عنوان هنوز هم باعث افزایش فروش کنسول سونی میشود و تاثیر شگرفی بر میزان فروش آن دارد. از دیگر اخبار مربوط به این بازی نیز میتوان به انتشار نمرات آن اشاره کرد که مدتی پیش در سایت گیمفا برای شما آماده شد. شما میتوانید از این آدرس نمرات این بازی را نیز مشاهده کنید.
منبع متن: gamefa