اپل برای اتصال باتری این لپ‌تاپ، مانند گوشی‌های هوشمند از نوارهای چسبان استفاده کرده است. به همین خاطر اگر حین جدا کردن باتری هیچکدام از این نوارها پاره نشوند، کاربران بدون مشکل خاصی قادر به بیرون آوردن باتری هستند. در این میان برای جدا کردن نوارهای باقی مانده، ترک‌پد هم باید با دقت برداشته شود.

سال‌ها قبل، باتری‌های درون مدل‌های مختلف مک‌بوک پرو دارای قاب جداگانه بودند که اگرچه فضای بیشتری اشغال می‌کردند، اما در عوض به راحتی جدا می‌شدند. اما از سال ۲۰۱۲، اپل به سمت باریک‌تر کردن بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های خود حرکت کرد و به همین خاطر ساختار باتری‌ها هم عوض شدند. در نتیجه‌ی این رویکرد، باتری مدل‌های مک‌بوک پرو ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ با چسب به قسمت‌های مختلف بدنه متصل شده‌اند و جدا کردن آن‌ها کار چندان راحتی محسوب نمی‌شود.

مک‌بوک پرو 2021

بر اساس این کالبدشکافی، پورت‌های HDMI و کارت SD به طور مستقیم به برد اصلی وصل هستند اما باقی پورت‌ها ماژولار به حساب می‌آیند؛ البته برای تعویض این پورت‌های ماژولار هم باید کل برد اصلی را از بدنه بیرون بیاورید. به منظور تعویض فن‌ها و اسپیکرها هم چاره‌ای جز بیرون آوردن کل برد اصلی ندارید.

همانطور که اعلام شده بود، تعویض نمایشگر مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ منجر به غیرفعال شدن قابلیت True Tone می‌شود که وظیفه‌ی اصلی آن تنظیم روشنایی و رنگ صفحه‌نمایش بر اساس محیط است. همچنین تعویض تاچ آی‌دی هم منجر به غیرفعال شدن آن می‌شود. در نهایت سایت iFixit از نظر تعمیرپذیری نمره‌ی ۴ از ۱۰ را به مک‌بوک پرو جدید داده است که ۱ نمره بیشتر از مک‌بوک پرو ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

  • نقد و بررسی مک‌بوک پرو جدید از نگاه سایت‌های معتبر

منبع: The Verge

نوشته کالبدشکافی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از آسان‌تر شدن تعویض باتری خبر می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala