آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس که حدود ۶ ماه دیگر راهی بازار می‌شوند، فاقد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایشگر همیشه روشن هستند؛ در عوض این دو گوشی نمایشگر حفره‌دار دریافت می‌کنند و از این جهت مشابه مدل‌های پرو خواهند بود. حتی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ هم از همین نمایشگرها استفاده خواهند کرد و با تغییری روبرو نمی‌شوند. به طور مشخص در تصویر پایین می‌توانید زمان‌بندی اپل برای نمایشگر گوشی‌های آیفون در سال‌های آینده را مشاهده کنید.

آیفون 17

بر اساس این زمان‌بندی فاش شده، کاملا روشن است که اپل می‌خواهد تمایز بین نمایشگرهای استفاده شده در مدل‌های پرو و مدل‌های استاندارد را حفظ کند. بنابراین سری آیفون ۱۵ که همگی دارای نمایشگر حفره‌دار هستند، مدل‌های پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. اما بعد از اینکه مدل‌های استاندارد سری آیفون ۱۷ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دریافت کردند، مدل‌های پرو با فیس آی‌دی زیر نمایشگر راهی بازار می‌شوند.

سال گذشته برخی افشاگران اعلام کردند که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ استفاده از فیس آی‌دی زیر نمایشگر را آغاز کند. حالا با توجه به گزارش‌های مختلف و البته بر اساس زمان‌بندی، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۵ با این مشخصه روبرو خواهیم شد. از سوی دیگر، ظاهرا در ابتدا فقط فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل می‌شود ولی اپل به استفاده از دوربین سلفی قرار گرفته در حفره‌ی نمایشگر ادامه می‌دهد. اگر این زمان‌بندی صحت داشته باشد، در سال ۲۰۲۷ مدل‌های پرو آیفون ۱۹ به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می‌شوند.

بنابراین با وجود اینکه شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی از چند سال قبل به بهره‌گیری از دوربین سلفی زیر نمایشگر روی آورده‌اند، ولی کاربران آیفون در سال ۲۰۲۷ با این مشخصه روبرو خواهند شد که البته کاربران مدل‌های استاندارد احتمالا در سال ۲۰۲۸ این قابلیت را دریافت می‌کنند.

منبع: MacRumors

نوشته آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شوند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala