آیفون 15 پرو

  • چرا باید اپل را دوست داشته باشیم و چرا باید از آن بیزار باشیم؟

فریم تیتانیومی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از طرف منابع مختلف، آیفون ۱۵ پرو از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند و لبه‌های بدنه هم دیگر مانند گذشته تیز نیستند. بنابراین همین خمیده شدن نسبی لبه‌های بدنه، می‌تواند منجر به خوش‌دست‌تر شدن این گوشی شود زیرا در حال حاضر کاربران زیادی از تیز بودن لبه‌های آیفون ناراضی هستند.

دوربین‌ها

آیفون 15 پرو

در کنار استفاده از فریم متفاوت برای بدنه، اپل تصمیم گرفته برجستگی دوربین‌های آیفون ۱۵ پرو را بار دیگر افزایش بدهد. به طور کلی ضخامت ماژول دوربین بیشتر شده ولی در این میان برجستگی لنزهای دوربین‌ها توجه بیشتری را جلب می‌کنند. طبق اطلاعات دریافتی، برجستگی لنز دوربین این گوشی‌ها نسبت به نسل قبلی بیش از دو برابر شده است.

بر اساس فایل‌های CAD، برجستگی ماژول دوربین آیفون ۱۵ پرو بیشتر از ۱۵ پرو مکس است و در ضمن باید خاطرنشان کنیم بین مدل‌های سری آیفون ۱۵، فقط گوشی ۱۵ پرو مکس از دوربین پریسکوپی بهره می‌برد.

آیفون 15 پرو

با توجه به این افزایش اندازه، پس بدون شک اپل برای این گوشی از دوربین‌های بهتری استفاده کرده است. گفته می‌شود دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو از سنسور مبتنی بر تکنولوژی جدیدی استفاده می‌کند که می‌تواند نور بیشتری دریافت کند و در نتیجه عکس‌های بهتری ثبت خواهد کرد.

پورت USB-C در مدل‌های آیفون ۱۵

آیفون 15 پرو

بعد از سال‌ها انتظار، قرار است پورت USB-C به تمام مدل‌های آیفون ۱۵ راه پیدا کند. در این رندرها هم به جای پورت همیشگی لایتنینگ، می‌توانیم پورت USB-C را مشاهده کنیم. البته ظاهرا اپل تصمیم گرفته حداکثر سرعت دریافتی از این پورت را به کابل‌هایی که از این شرکت مجوز ساخت دارند، محدود کند.

دکمه‌های لمسی

آیفون 15 پرو

آیفون ۱۵ پرو از دکمه‌های غیرمتحرک یا همان دکمه‌های لمسی استفاده می‌کند. این دکمه‌ها قرار است با بازخورد لرزشی، حس استفاده از دکمه‌های معمولی را شبیه‌سازی کنند. دکمه میوت هم لمسی شده است.

کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر

اپل به کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر ادامه داده و گفته می‌شود حاشیه‌های نمایشگر آیفون ۱۵ پرو به ۱.۵۵ میلی‌متر می‌رسند. همچنین در اطراف پنل پشتی و پنل جلویی، خمیدگی بسیار جزئی قرار دارد و به همین خاطر به زیبایی به فریم تیتانیومی وصل شده‌اند.

رنگ جدید

از دیگر تغییرات جدید آیفون ۱۵ پرو، می‌توانیم به بهره‌گیری از رنگ جدید برای آن اشاره کنیم. به طور مشخص با رنگ قرمز یا کد رنگی ۴۱۰D0D روبرو می‌شویم. بنابراین به جای رنگ بنفش، اپل امسال این آیفون را با این رنگ جدید به دست کاربران می‌رساند.

ابعاد بدنه

با توجه به کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر و ثابت ماندن اندازه‌ی نمایشگر، بدنه‌ی این گوشی در کل به طور جزئی کوچک‌تر از نسل قبلی است. به طور مشخص با یک گوشی مبتنی بر ابعاد ۷۰.۴۶ میلی‌متر در ۱۴۶.۴۷ میلی‌متر سروکار داریم که ضخامت آن ۸.۲۴ میلی‌متر است. برای مقایسه باید بگوییم که ابعاد آیفون ۱۴ پرو به ۷۱.۴۵ میلی‌متر در ۱۴۷.۴۶ میلی‌متر می‌رسد و ضخامت آن ۷.۸۴ میلی‌متر است.

سخن پایانی

به طور کلی آیفون ۱۵ پرو یک ارتقای جذاب نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. از فریم تیتانیومی گرفته تا پورت USB-C و دوربین‌های بهتر. با وجود اینکه حدود ۶ ماه دیگر با این گوشی روبرو می‌شویم، ولی باتوجه به گزارش‌های دریافتی از منابع مختلف و البته همین رندرها، به نظر می‌رسد محصول نهایی تفاوت خاصی با این رندرها نخواهد داشت.

منبع: ۹To5Mac

نوشته جدیدترین رندرهای آیفون ۱۵ پرو تمام جزئیات بدنه را نشان می‌دهند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala