یکی از موثق‌ترین منابع خبری مربوط به شیائومی یعنی Xiaomiui به تازگی از پایگاه داده IMEI اطلاعات جالبی را در رابطه با گوشی مورد انتظار شیائومی ۱۳T پرو یافته است. البته این گوشی یک مدل مخصوص بازار چین هم دارد که ردمی K60 اولترا نام دارد و وارد بازار جهانی نمی‌شود. در پایگاه داده IMEI هم شماره مدل و تاریخ احتمالی عرضه‌ی شیائومی ۱۳T پرو ذکر شده است.

شماره مدل این گوشی ۲۳۰۷۸PND5G و ۲۳۰۷۸RKD5C است که شماره‌ی نخست به دلیل وجود حرف «G» که کوتاه شده‌ی کلمه‌ی Global به معنای «جهانی» است. در شماره‌ی دوم هم حرف «C» کوتاه شده‌ی کلمه‌ی China به معنای «چین» است. نکته‌ی مهم دیگر هم عدد «۲۳۰۷» در هر دو شماره مدل است که در واقع نشان می‌دهد این دو گوشی به احتمال خیلی زیاد باید در هفتمین ماه میلادی ۲۰۲۳ یعنی جولای راهی بازار شوند که تا آن تاریخ زمان زیادی هم باقی نمانده است (اوایل تابستان).

  • مشکلات رایج گوشی پوکو X4 پرو ۵G و راه حل آن‌ها؛ هر آنچه باید بدانید

البته شیائومی ۱۳T پرو به عنوان مدلی برای بازار جهانی باید یکی دو ماه بعد از ردمی K60 اولترا که برای بازار چین در نظر گرفته شده در دسترس کاربران قرار بگیرد. حال باید دید آیا ۱۳T پرو در ماه جولای عرضه می‌شود یا ردمی K60 اولترا چون اگر نماینده‌ی ردمی در این تاریخ در دسترس قرار بگیرد، برای دسترسی به ۱۳T پرو باید تا ماه آگوست و یا حتی سپتامبر (اواخر تابستان) صبر کنیم.

در رابطه با شیائومی ۱۳T پرو هنوز خبرهای زیادی منتشر نشده اما گفته می‌شود این محصول به پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ مجهز خواهد شد. پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای که از یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۰۵ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد و در واقع جایگزین اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ شده است. البته این احتمال هم وجود دارد که در محصول بازار چین یعنی ردمی K60 اولترا شاهد پردازنده‌ی دایمنسیتی باشیم و در بازار جهانی، ۱۳T پرو با پردازنده‌ی کوالکام عرضه شود. حال باید دید در آینده چه خبرهای بیشتر و موثق‌تری از این گوشی منتشر می‌شود.

  • بررسی پوکو X5 پرو؛ میان‌رده‌‌ای جذاب با امکاناتی در حد پرچم‌دار!

منبع: GSMArena

نوشته تاریخ عرضه احتمالی و مدل پردازنده شیائومی ۱۳T پرو به بیرون درز کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala