همانطور که گفتیم، این گوشی در بیشتر بازارها با همین نام ارائه می‌شود ولی برای کاربران آمریکایی نام ریزر پلاس ۲۰۲۳ انتخاب شده است. اگرچه این گوشی مجهز به جدیدترین چیپست کوالکام نیست، اما در عوض از چیپست بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ا استفاده می‌کند و در کنار آن ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 قرار گرفته است.

موتورولا ریزر ۴۰ اولترا

موتورولا ریزر 40

در پنل بیرونی این گوشی از نمایشگر ۳.۶ اینچی با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی استفاده شده که نسبت به نمایشگر بیرونی دیگر گوشی‌های تاشو عمودی، بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در این نمایشگر اطلاعات زیادی ارائه می‌شود تا کاربران نیاز کمتری به باز کردن گوشی پیدا کنند. همچنین موتورولا امکان بهره‌گیری از تمام اپ‌ها از طریق نمایشگر بیرونی را فراهم کرده تا جذابیت آن را دوچندان کند.

این گوشی از لولای بهتری استفاده می‌کند که همین لولا دوام گوشی را به طور قابل توجهی افزایش داده و همچنین تجربه‌ی بهتری برای کاربران ارائه می‌کند. بر اساس اعلام موتورولا، ضخامت این گوشی در حالت بسته شده، کمترین در بین گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود و در ضمن همین لولای بهبود یافته، چین‌خوردگی نمایشگر ۶.۹ اینچی را تقریبا به طور کامل حذف کرده است.

موتورولا ریزر 40

دوربین اصلی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا مبتنی بر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی هم قرار دارد که برای ثبت عکس‌های ماکرو هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین به منظور ثبت عکس‌های سلفی، می‌توانید از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته در حفره‌ی نمایشگر استفاده کنید.

این گوشی دارای گواهی IP52 است و انرژی آن از طرف باتری  ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. از نظر سرعت شارژ هم باید به پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی سیمی و شارژ ۵ واتی بی‌سیم اشاره کنیم. این گوشی با قیمت ۱۰۰۰ دلار راهی بازار آمریکا می‌شود و کاربران اروپایی برای خرید آن باید ۱۲۰۰ دلار بپردازند. هر دو گوشی قرار است به غیر از اروپا و آمریکای شمالی، راهی بازار آمریکای لاتین و آسیا هم شوند.

موتورولا‌ ریزر‌ ۴۰

مدل استاندارد این خانواده ریزر ۴۰ نام دارد که البته تحت عنوان ریزر ۲۰۲۳ به دست کاربران آمریکایی می‌رسد. این گوشی در کل شباهت زیادی به مدل اولترا دارد ولی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۱ است و برای نمایشگر بیرونی از پنل ۱.۵ اینچی استفاده شده است.

در کنار چیپست، باید به وجود ۸ گیگابایت رم LPDDR4X  و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 اشاره کنیم. بنابراین از نظر عملکردی، قطعا فاصله‌ی قابل توجهی نسبت به مدل اولترا دارد. البته باید به وجود باتری بزرگ‌تر اشاره کنیم که به طور مشخص، ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و این مدل هم از شارژ سیمی ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵ وات پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند ولی اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی فرقی با مدل اولترا ندارند. این گوشی با قیمت ۸۰۰ یورو راهی بازار اروپا می‌شود ولی هنوز قیمت آن برای بازار آمریکا اعلام نشده است.

منبع: XDA

نوشته موتورولا از دو گوشی تاشو ریزر ۴۰ و ریزر ۴۰ اولترا رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala