این گجت طراحی کلاسیکی دارد و یادآور تلویزیون‌های قدیمی دستی است. در بخش جلویی آن با نمایشگر ۲.۸ اینچی روبرو هستیم و دوربین چرخان آن می‌تواند به عنوان دوربین سلفی و اصلی انجام وظیفه کند. همچنین پایین دوربین، یک چرخ اسکرول دیده می‌شود که می‌توانید برای استفاده از رابط کاربری از آن بهره ببرید. قلب تپنده این گجت خاص، یک پردازنده ۲.۳ گیگاهرتزی مدیاتک است و در کنار آن ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. این شرکت در مورد عمر باتری هم اعلام کرده که می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد.

گجت Rabbit R1

گجت Rabbit R1 وزن بسیار پایینی دارد و در کل از نظر طراحی نمی‌توانیم ایراد خاصی از آن بگیریم. اما در نهایت، مهم‌ترین بخش این گجت، نرم‌افزار آن است. یک سیستم‌عامل اختصاصی موسوم به Rabbit OS برای آن توسعه پیدا کرده که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. البته این هوش مصنوعی مشابه فناوری‌های استفاده شده برای ابزارهای مانند ChatGPT نیست بلکه به طور مشخص برای تعامل با اپ‌های مختلف طراحی شده.

سیستم‌عامل توسعه پیدا کرده را می‌توانیم به‌عنوان نسخه‌ی جذاب‌تر الکسا یا گوگل اسیستنت برای تعامل با اپ‌های مختلف در نظر بگیریم. Rabbit OS می‌تواند پخش موسیقی را کنترل کند، تاکسی سفارش دهد، خرید انجام دهد، پیام ارسال کند و دیگر موارد این‌چنینی را فقط با رابط کاربری یکپارچه عملی کند. بنابراین به جای اینکه برای تعامل با اپ‌های گوناگون APIهای مختلفی توسعه دهد، متخصصان شرکت Rabbit هوش مصنوعی را برای این کار تعلیم داده‌اند.

گجت Rabbit R1

یکی از قابلیت‌های جذاب گجت Rabbit R1، حالت آموزش یا training mode است که می‌توانید به آن طرز استفاده از یک اپ مشخص را آموزش دهید. به عنوان مثال، می‌خواهید به آن آموزش دهید که از یک اپ خاص برای حذف واترمارک استفاده کند. این کار خیلی سریع انجام می‌شود و سپس از این به بعد، چنین کاری به طور خودکار انجام خواهد شد. در این میان، مشخص نیست که آیا چنین محصولی می‌تواند برای طیف وسیعی از اپ‌ها و کاربرهای دارای نیازهای مختلف به خوبی انجام وظیفه کند یا نه.

با توجه به صحبت‌های مطرح شده از طرف مدیرعامل این شرکت، دقیقا نمی‌دانیم شرکت Rabbit چه چشم‌اندازی برای این محصول دارد. از نظر سخت‌افزاری، به اندازه‌ی یک گوشی مناسب قدرتمند نیست ولی می‌تواند تماس‌های ویدیویی برقرار کند و حتی از سیم‌کارت هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه سیستم‌عامل آن از شما می‌خواهد مشخصات لاگین سرویس‌های مختلفی را وارد کنید، مشخص نیست که آیا از نظر امنیتی وضعیت خیلی خوبی دارد یا نه. عرضه‌ی این گجت ۲۰۰ دلاری قرار است از حدود دو ماه دیگر آغاز شود و باید ببینیم آیا می‌تواند به موفقیت برسد یا اینکه قرار است خیلی زود شکست بخورد.

منبع: ۹To5Google

نوشته گجت Rabbit R1 می‌خواهد با هوش مصنوعی جایگزین گوشی شما شود! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala