گوگل تنها شرکتی نیست که برای وب اپلیکیشن‌های مفید و جالب می‌سازد. تعداد بسیار زیادی ابزار آنلاین فوق‌العاده کاربردی وجود دارد که توسط شرکت‌های دیگر تولید و عرضه شده‌اند. در این مطلب به شما ۱۲ اپلیکیشن آنلاین و سایت جذاب را معرفی می‌کنیم که ارزش ذخیره شدن در بخش بوکمارک‌های مرورگرتان را دارند. ابزارهایی که کمک می‌کنند به سرعت فایل‌ها را به فرمت‌های دیگر تبدیل کنید، عکس‌ها را بهبود دهید، تصاویر متحرک گیف بسازید، رنگ‌های هماهنگ با هم برگزینید و بسیاری کارهای جالب دیگر را انجام دهید.

۱. بهبود دادن کیفیت عکس‌ها

سایت جذاب Let’s Enhance ابزاری رایگان و جذاب برای بهبود دادن کیفیت عکس‌هایی است که رزولوشن کمی دارند. این سایت به صورت خودکار نویزهای مزاحم عکس را برطرف می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی، جزئیات از دست رفته را حدس می‌زد تا امکان بزرگ کردن تصاویر بدون افت کیفیت فراهم شود. البته برای دیدن نتیجه‌ی نهایی باید در این سایت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام چندین نسخه‌ی بهبود داده شده از عکس برای شما به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

۲. ارسال فایل روی وب

سرویس‌هایی مانند دراپ‌باکس و گوگل درایو، ارسال و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها از طریق اینترنت را از همیشه آسان‌تر کرده‌اند. ولی گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک فایل را به سرعت و بدون نیاز به هر نوعی ثبت‌نام یا ورود به یک سرویس برای شخص دیگری ارسال کنید. برای این کار می‌توانید در مرورگر خود به آدرس ابزار Firefox Send بروید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد هر فایلی را که دوست دارید به درون پنجره‌ی مرورگر بیندازید و آن را با استفاده از یک لینک امن، شخصی و رمزنگاری شده به دست دیگران برسانید.

۳. چک کردن ساعت مناطق مختلف جهان

12 سایت بسیار جذاب که نمی‌شناسید

می‌توانید ساعت سایر کشورهای جهان را با استفاده از گوگل چک کنید یا به ساعت خود خیره شوید و تلاش کنید با جمع و تفریق خودتان آن‌ها را محاسبه کنید. اما اگر سایت جذاب TimeAndDate را بوکمارک کرده باشید، می‌توانید هر زمان که لازم داشتید، مجموعه‌ای از ساعت‌ها را روی صفحه‌نمایش خود نمایش دهید که مربوط به مناطق دلخواه شما هستند. در این سایت می‌توانید شهرهای مورد نظرتان را انتخاب و ترتیب نمایش آن‌ها را مشخص کنید. علاوه بر این اگر در این سایت یک حساب کاربری رایگان بسازید، می‌توانید روی هر کامپیوتر و مرورگری به این ساعت‌ها دسترسی داشته باشید.

۴. تشخیص دادن بدافزارها

روی هارد سیستم خود یک فایل مشکوک پیدا کرده‌اید که قصد دارید محتوای آن را ببینید؟ بهتر است پیش از باز کردن، آن را با استفاده از سرویسی مانند Joti Malware Scan از نظر آلوده بودن به ویروس بررسی کنید. کافی است فایل مورد نظر را از طریق رابط کاربری سایت آپلود کنید تا این سایت آن را با استفاده از مجموعه‌ای از آنتی‌ویروس‌ها شامل ابزارهای شرکت بیت‌دیفندر و AVG اسکن کند. استفاده از این ابزار به ویژه برای اسکن کردن فایل‌هایی که همراه با ایمیل برای شما ارسال می‌شوند بسیار مفید است.

۵. پیدا کردن سایت مناسب برای دیدن فیلم‌ها

12 سایت بسیار جذاب که نمی‌شناسید

اگر تمایل دارید یک فیلم یا سریال خاص را تماشا کنید ولی مطمئن نیستید آیا سایتی (به صورت قانونی) امکان تماشای آن را فراهم می‌کند یا نه، سرویس ?Can I Stream It پاسخ شما را خواهد داد. کافی است نام فیلم یا سریالی که انتخاب کرده‌اید را در باکس جست‌وجو وارد کنید تا این سایت سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون ویدیو، هولو، یوتیوب، آیتونز و سایر پلتفرم‌های موجود را برای شما بگردد. به این ترتیب می‌توانید به راحتی سایتی را برای دانلود یا استریم کردن آن فیلم یا سریال پیدا کنید.

۶. بررسی کردن وضعیت یک سایت

اگر امکان دسترسی به دیجی‌کالا مگ یا گوگل داکس را نداشتید نگران نشوید؛ حداقل تا زمانی که وضعیت آن را با استفاده از سایت Down For Everyone Or Just Me چک کنید. کافی است آدرس URL سایت مورد نظرتان را در باکس مخصوص این ابزار وارد کنید و لینک انتهایی را بزنید تا متوجه شوید که آیا سایت دچار مشکل شده است یا شما. با این ابزار همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به میزبانی (هاست) سایت‌ها را ببینید و مشکلات امنیتی موجود در آن‌ها را اسکن کنید.

۷. انجام محاسبات جدی

جمع‌های ساده را می‌توانید مستقیما با استفاده از گوگل محاسبه کنید، ولی اگر قصد داشته باشید محاسباتی جدی را انجام دهید، ماشین حساب آنلاین حرفه‌ای Desmos Graphing Calculator ارزش حضور در جمع بوکمارک‌های شما را دارد. در این ماشین حساب مجموعه‌ی کاملی از توابع، معادلات و گراف‌ها در اختیار شما است. البته طبیعتا این ماشین حساب توان محاسبه‌ی جمع‌های ساده را هم دارد. برای دیدن گراف‌های نمونه می‌توانید سری به منوی سمت چپ سایت بزنید.

۸. ضبط کردن کلیپ‌های صوتی کوتاه

12 سایت بسیار جذاب که نمی‌شناسید

تعداد زیادی اپلیکیشن برای ضبط کردن صدا وجود دارد، ولی اپلیکیشن آنلاین Clyp سریع و ساده است و می‌توانید مستقیما از طریق مرورگر خود به آن دسترسی داشته باشید. با این ابزار می‌توانید به سرعت یک ایده را در قالب یک یادداشت صوتی برای خود ذخیره کنید یا پیامی را برای شخص دیگری بفرستید. اگر قصد دارید کلیپ‌های خود را روی کامپیوتر ذخیره کنید یا آن‌ها را بیش از ۲۴ ساعت به صورت آنلاین در اختیار داشته باشید، لازم است یک حساب کاربری رایگان در این سایت بسازید.

۹. پیدا کردن ترکیب رنگ مناسب

اگر در زمینه‌ی طراحی وب کار می‌کنید، ابزارهای زیادی برای انتخاب پالت رنگی در اختیار شما قرار دارد. با این حال سایت Palette Generator یکی از بهترین ابزارهای انتخاب رنگ آنلاین است که ما پیدا کرده‌ایم. این ابزار به جای این که از شما بخواهد تعدادی رنگ را به صورت دستی انتخاب کنید، اجازه می‌دهد تعدادی عکس را از کامپیوتر خود آپلود کنید تا برایتان یک پالت رنگی مناسب با آن‌ها را تولید کند.

۱۰. حفظ کردن نتایج

12 سایت بسیار جذاب که نمی‌شناسید

سایت Scoreboardz ابزاری بسیار ساده و در عین حال فوق‌العاده کاربردی است. این سایت جذاب در واقع یک تابلوی نتایج مجازی است که در درون مرورگر شما جای دارد. می‌توانید آدرس این سایت را بوکمارک کنید تا هر زمان در دفتر کار یا خانه رقابتی برگزار شد به سرعت به آن دسترسی داشته باشید. کافی است نام شرکت‌کنندگان مسابقه (تا ۱۲ نفر) را وارد و پس‌زمینه‌ی تابلو را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید امتیاز هر فرد را با استفاده از علامت‌های + و – بالا و پایین ببرید.

۱۱. تغییر دادن فرمت فایل‌ها

12 سایت بسیار جذاب که نمی‌شناسید

دریافت کردن یک فایل با فرمت اشتباه، جزو بدترین تجربه‌های زندگی مدرن کامپیوتری است که همه‌ی ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. معمولا برای تبدیل کردن این فایل‌ها به فرمت مناسب نیاز به نصب نرم‌افزارهای اضافه روی کامپیوتر دارید؛ به همین دلیل استفاده کردن از ابزاری آنلاین مانند سایت جذاب Zamzar جایگزین بهتری است. البته نسخه‌ی رایگان این ابزار محدودیت‌هایی در زمینه‌ی حجم فایل دارد. این سایت از تبدیل ۱۲۰۰ نوع فایل مختلف شامل انواع فایل‌های صوتی، ویدیویی، عکس و اسناد مختلف پشتیبانی می‌کند.

۱۲. ساختن گیف از همه چیز

12 سایت جذاب که نمی‌شناسید

این روزها همه‌ی افراد عاشق فایل‌های گیف هستند. خوشبختانه یکی از بهترین منابع فایل‌های گیف، ابزاری برای ساختن گیف هم دارد. این ابزار اجازه می‌دهد از ویدیوهای آنلاین یا ویدیوهایی که روی کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اید، فایل‌های گیف کوتاه بسازید. کافی است آدرس سایت جذاب GIPHY را به بوکمارک‌های خود اضافه کنید تا همیشه امکان ساختن سریع فایل گیف را داشته باشید.

منبع: Gizmodo

مطلب ۱۲ سایت جذاب و کاربردی که باید بشناسید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala