فیلمنامه‌نویس ایرانی نامزد جایزه‌ی اسكار، حسین امینی، (نویسنده فیلم‌هایی چون «بران (drive)» و «بال‌های فاخته») با فیلم «دو چهره‌ی ژانویه» سال ۲۰۱۴ از مقام یك فیلمنامه‌نویس به یك كارگردان تغییر درجه داد. تا امروز این تنها فیلم امینی در مقام کارگردان است اما بعد از آن همچنان به نوشتن فیلمنامه ادامه داد.

با انجمن‌های سینمایی كه بهترین فیلم‌های سال را در فصل جوایز انتخاب می‌كنند آشنا شوید.

برای اولین بار در تاریخ میزگرد هالیوود ریپورتر با مدیران استودیو برگزار شده است. توبی امریچ از کمپانی برادران وارنرز، جیم جیانوپولوس از پارامونت، آلن هورن از دیزنی، دونا لانگلی از یونیورسال، تام راتمن از سونی، جنیفر سالک از آمازون و اسکات استابر از نتفلیکس دور هم جمع شده‌اند تا درباره‌ی امتیازات سرویس‌های پخش آنلاین (مثل نتفلیکس و آمازون)، ارزش ستاره‌های سینما، خشونت روی پرده‌ی سینماها و آینده‌ی سرشار تجارت سینما با هم مناظره کنند. در میزگرد تهیه‌کنندگان بزرگ سینما می‌توانید برای سوالاتی که دارید جذاب‌ترین پاسخ‌ها را دریافت کنید.

فرزاد موتمن را می‌توان از معدود فیلمسازان باسواد امروز سینمای ایران دانست. فیلمسازی که تاریخ سینما را مثل کف دستش می‌شناسد، نظریه فیلم می‌داند و سینما را بر خلاف دیگر همکارانش از نظرگاه یک مورخ تدریس می‌کند نه تکنسین. اما سختی‌های فیلمسازی در ایران – خصوصا از لحاظ مالی – باعث شده تا وقتی کارنامه‌ی شخص محترم و با سوادی مثل موتمن را بررسی می‌کنیم، به چندپارگی و از هم گسیختگی عجیبی برسیم. خود او همواره اظهار داشته که: «من کارگر سینمام» به این مفهوم که هر چیز بدهند می‌سازم. همین موضوع سبب شده تا در کارنامه‌ای که فیلم‌های شاعرانه و تجربی از قبیل «شب‌های روشن» و «سایه‌ روشن» حضور دارند، نام‌هایی مانند «پوپک و مش ماشالله» نیز به چشم بخورند. فیلم چشم و گوش بسته دومین اثر کمدی فرزاد موتمن است که به نظر می‌رسد ساخته شدن آن برای تداوم فیلمسازی او از لحاظ مالی اجتناب‌ناپذیر باشد.

فیلم خانه پدری ساخته‌ی کیانوش عیاری برای دومین بار در عرض سه سال گذشته رفع توقیف شد. بعد از این که حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، خانه‌ی سینما و دویست نفر از دست‌اندرکاران سینما جداگانه در نامه‌هایی به رئیس قوه‌ی قضاییه خواستار رسیدگی به ماجرای توقیف «خانه‌ی پدری» شده بودند با دستور مستقیم ابراهیم رئیسی، فیلم کیانوش عیاری رفع توقیف شد و دوباره اکرانش در سینماها از سر گرفته می‌شود. نکته‌ی مهم این که طبق خبرها همان نسخه‌ی قبلی که روی پرده بود دوباره اکران خواهد شد.

تولید فیلم سریع و خشمگین ۹ به کارگردانی جاستین لین آغاز شده است. این اثر دنباله فیلم «سرنوشت خشمگین» (The Fate Of The Furious) به حساب می‌آید و قرار است سال ۲۰۲۰ اکران شود.

دیزنی داشت بازسازی انیمیشن‌های قدیمی‌اش را مزه مزه می‌کرد که فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتون که با استفاده از گرافیک کامپیوتری ساخته شده بود، بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد. بعد از آن دیزنی همه‌ی انرژی‌اش را روی ساخت بازسازی انیمیشن‌های نوستالژیکش گذاشت. الان دیگر می‌شود به بازسازی‌های دیزنی امتیاز داد.

هم‌زمان با آغاز به کار سرویس استریمینگ دیزنی پلاس مشخص شده که ابرقهرمان‌های جدید مارول که در مجموعه‌های این سرویس معرفی می‌شوند به جهان سینمایی مارول هم راه خواهند یافت.