گوگل Gboard یکی از محبوب‌ترین کیبوردهای اندروید و iOS است. دلیل این موضوع هم مشخص است. اپلیکیشن Gboard با اتکا به موتور جستجوی قوی گوگل و تکنولوژی در حال پیشرفت یادگیری ماشینی، همین الان هم یکی از هوشمندترین کیبوردها محسوب می‌شود. ولی این کیبورد در آخرین به‌روزرسانی حتی هوشمندتر هم شده است. برخی از ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید با هدف کم کردن زمان تایپ کردن و بهینه‌سازی اپ طراحی شده‌اند، و برخی دیگر هم فقط برای جذاب‌تر شدن آن در نظر گرفته شده‌اند. با ما همراه باشید تا نگاهی به تغییرات جدید بیندازیم.

نسخه‌ی جدید گوگل Gboard از ۲۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های پیشنهاد لغات و تایپ لغزشی به زبان‌های جدیدی از جمله ترکی آذری اضافه شده است.

از نظر ویژگی‌های خلاقانه، نسخه‌ی ۶٫۳ اپلیکیشن Gboard قابلیت جدیدی دارد که اجازه می‌دهد یک ایموجی را روی صفحه‌نمایش گوشی ترسیم کنید تا اپ آن را به صورت خودکار تشخیص دهد. برای این کار می‌توانید در باکس جستجوی ایموجی‌ها روی آیکن «قلم» ضربه بزنید تا امکان ترسیم روی صفحه فراهم شود. ترسیم شما به صورت خودکار تشخیص داده می‌شود و  نتایجی مرتبط با ایموجی مورد نظر به نمایش درمی‌اید. این شیوه حتی اگر طراحی شما به شدت بد هم باشد جواب می‌دهد.

گوگل Gboard

ظاهرا این ویژگی نتیجه‌ای است که از آزمایش‌های «طراحی خودکار» (AutoDraw) و «طراحی سریع» (QuickDraw) گوگل به دست آمده. هر چند بسیار جذاب است که هم‌زمان با افزودن خطوط و نقاط جدید به طراحی، پیشنهادها هم تغییر می‌کنند، ولی حداقل در شکل کنونی، احتمالا کاربران زیاد از این ویژگی استفاده نخواهند کرد. البته ممکن است گوگل نقشه‌هایی برای گسترش دادن این قابلیت در آینده داشته باشد.

ویژگی جدید بعدی گوگل Gboard چیزی است که احتمالا خیلی‌ها را خوشحال می‌کند. این ویژگی تلاش دارد قابلیت این کیبورد را برای تصحیح اشتباهات تایپی و پیشنهاد دادن پیش‌بینی‌های مناسب‌تر هنگام تایپ بهبود دهد. علاوه بر پیشنهاد دادن لغات که از قبل معمول بود، حال Gboard تلاش می‌کند چیزی را که قصد دارید در ادامه بنویسید پیش‌بینی کند. البته این پیش‌بینی‌های هوشمند فعلا تنها برای زبان انگلیسی کار می‌کنند، ولی گوگل اطمینان داده که به زودی این قابلیت را در آینده برای زبان‌های دیگر هم منتشر می‌کند.

گوگل Gboard

علاوه بر این ویژگی‌ها، اپلیکیشن Gborad حالا هنگام استفاده از قابلیت جستجوی وب، نتایج بیشتری را نمایش می‌دهد. بدین ترتیب کار پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستید و انتشار آن در اپلیکیشن‌های مختلف آسان‌تر می‌شود. از این گذشته، در نسخه‌ی جدید کارت‌های نتایج رفتار تعاملی‌تری دارند. برای مثال می‌توانید مستقیما با یک شرکت تماس بگیرید یا ویدیوهای یوتوب را تماشا کنید.

Gboard همچنین الان از ۲۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های پیشنهاد لغات و تایپ لغزشی به زبان‌های جدیدی از جمله ترکی آذری اضافه شده است. این ویژگی‌های جدید در حال حاضر تنها در نسخه‌ی اندرویدی Gboard وجود دارند، ولی به احتمال زیاد در آینده‌ی بسیار نزدیک شاهد افزوده شدن آن‌ها به نسخه‌ی iOS هم خواهیم بود.

منبع: Phone Arena

E3-2017-Ad

مطلب تایپ لغزشی ترکی آذری به گوگل Gboard اضافه شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala