هم اکنون نرم افزار واتس‌اپ رایج‌ترین پلتفرم پیام رسانی در دنیا است و در بسیاری از کشورها از آن برای اهدافی به جز فرستادن پیام استفاده می‌شود به طوری که بر اساس بررسی‌های رویترز این اپلیکیشن موثق‌ترین منبع خبری شناخته شده است.

در این تحقیق ۷۱۸۰۵ نفر از ۳۶ کشور مختلف دنیا انتخاب شدند که به گفته ۱۵ درصد از شرکت گنندگان، آن‌ها از واتس‌اپ برای بروزرسانی خبری‌شان استفاده می‌کنند. این عدد شاید کم به نظر برسد ولی وقتی آن را میان کشورها تقسیم می‌کنیم،داستان متفاوت می‌شود!

بیش از ۵۱ درصد از مردم کشور مالزی و ۴۶ درصد از برزیلی‌ها از واتس‌اپ به عنوان معتبرترین و به روزترین منبع خبری استفاده می‌کنند.و در کشورهای شیلی،سنگاپور و هنگ‌کنگ نیز به ترتیب ۳۹، ۳۸ و ۳۶ درصد از مردم چنین تجربه‌ای دارند.

شاید فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا باشد ولی بر اساس تحقیقاتی که طی یک سال گذشته صورت گرفته درصد افرادی که برای گرفتن آخرین اخبار به فیس‌بوک مراجعه می‌کنند بسیار کاهش یافته است.گفته می‌شود دلیل این کاهش اعتماد، اخبار جعلی منتشر شده در این شبکه و همچنین در دسترس‌تر بودن واتس‌آپ و رایگان بودن این نرم‌افزار در بسیاری از کشورها است. و همین آمار حتی شاید برای افرادی که از این سرویس استفاده نمی‌کنند انگیزاننده باشد که حتما آن را تجربه کنند.

 

مطلب واتس‌اپ؛ بهترین منبع خبری در بسیاری از کشورهای دنیا برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala