اوایل ماه جاری واتساپ برای سیستم گزارش و تعدیل پیام‌های خود مورد بررسی و ارزیابی دقیقی قرار گرفت. اکنون، به نظر می‌رسد که این شرکت روی روش جدید و مختصرتری برای گزارش پیام‌ها توسط کاربران کار می‌کند. بنابر اطلاعات واصله از WABetaInfo، آخرین نسخه‌ی بتای اپلیکیشن واتساپ در سیستم عامل اندروید قابلیت جدید گزارش حتی یک پیام خاص را به واتساپ اضافه خواهد کرد.

سیستم گزارش مخاطب فعلی واتساپ، پیام ناپسند فرد به همراه چهار پیام قبلی او را به واتساپ گزارش می‌کند. شایان ذکر است که چهار پیامی که به همراه پیام ناپسند فرد به واتساپ گزارش می‌شود، به واتساپ فرصت بیشتری می‌دهد تا بر روی لغو یا عدم لغو حساب کاربری فرد متخلف تصمیم گیری کنند. ظاهراً این ویژگی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی تک پیام فرد متخلف را چه در چت خصوصی، بحث گروهی در گروه‌های واتساپ و چه از یک حساب تجاری هایلایت کند.

کاربرانی که از نسخه‌ی بتای ورژن ۲.۲۱.۲۰.۱ واتساپ استفاده می‌کنند، هنگام انتخاب یک پیام خاص از مخاطب خود با یک منو کشویی مواجه می‌شوند که در آن دو آپشن “کپی” و “ریپورت” وجود دارد. با انتخاب گزینه “ریپورت” یک گفتگو باز می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد مشاغل (در واتساپ بیزینس) یا مخاطبین متخلف را گزارش کرده و در صورت تأیید واتساپ حساب کاربری آن‌ها در اپلیکیشن مسدود شود.

هنوز از تاریخ دقیق عرضه این ویژگی جدید برای کلیه دیوایس‌ها اطلاعاتی منتشر نشده است. اما زمان‌بندی و تصمیم این اپلیکیشن در بهبود سیستم گزارش پیام‌ها پاسخی به جنجال‌های تند اخیر علیه واتساپ است. به هر حال باید منتظر بود و دید که آیا این قابلیت جدید می‌تواند رضایت کاربران این پیام‌رسان را جلب کند یا خیر.

واتساپ پشتیبانی از چند دستگاه را به بتای iOS اضافه کرد

منبع:Android Authority

نوشته واتساپ بر روی بهبود عملکرد گزارش پیام‌های خصوصی کار می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala