همانطور که اسکرین‌شات منتشر شده از این قابلیت نشان می‌دهد، گزینه‌ی فیلتر پیام‌های خوانده نشده درست در کنار نوار جستجوی چت ظاهر می‌شود. هنگامی که روی آن کلیک کنید، همه چت‌های خوانده شده‌ی شما از لیست چت‌ها محو خواهند شد. این قابلیت برای افراد پرمشغله‌ای که هر روز پیام‌های زیادی دریافت می‌کنند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این دسته از افراد تنها به پیام‌های برخی از کاربران پاسخ می‌دهند و بقیه‌ی پیام‌ها نیز طبیعتاً با ارسال پیام‌های جدید به انتهای لیست چت‌ها می‌روند. قابلیت مذکور به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند همه‌ی پیام‌های ناخوانده نشده‌ی خود را در یک صفحه به‌راحتی پیدا کنند.

  • امکان پاک کردن پیام تا دو روز بعد از ارسال به واتساپ اضافه شد

این قابلیت که به تدریج برای کاربران iOS در حال انتشار است، از طریق به‌روزسانی ۲۲.۱۶.۷۷ واتساپ iOS نیز قابل دسترس است. باید اشاره کنیم که فیلتر پیام‌های خوانده نشده پیش‌تر برای کاربران بتای اندروید این پیام‌رسان نیز عرضه شد، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قابلیت در اختیار عموم کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت.

  • مدیر عامل واتساپ: اجازه نمی‌دهیم دولت‌ها پیام‌های کاربران ما را بخوانند

واتساپ

این طور که به نظر می‌رسد واتساپ قصد دارد تغییراتی روی بخش پیام‌های ناپدید شونده ایجاد کند. طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، واتساپ به‌زودی به کاربران خود اجازه می‌دهد پیام‌های ناپدید شونده را حتی پس از ناپدید شدن ذخیره کنند. باید اشاره کنیم که پیام‌های ناپدید شونده را نمی‌توان علامت‌گذاری و سیو کرد، اما در آینده‌ی نزدیک این امکان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. افراد همچنین می‌توانند این پیام‌های ذخیره شده را در بخشی به نام «Kept Messages»، حتی پس از ناپدید شدن آن‌ها مشاهده کنند.

همچنین این پیام‌رسان پرکاربر قصد دارد قابلیت جدیدی را برای مدیران گروه‌های واتساپی ارائه دهد. در واقع، این پیام‌رسان در حال کار روی انتشار قابلیتی است که به مدیران گروه‌ها اجازه می‌دهد هر پیامی را حذف کنند. مدیران گروه با افزوده شدن این قابلیت کاربردی می‌توانند گروه‌های واتساپی خود را بهتر از قبل مدیریت کنند. البته سایر کاربران متوجه‌ی این موضوع می‌شوند که شما آن پیام را پاک کرده‌اید.

از دیگر قابلیت‌های در حال توسعه‌ی پیام‌رسان متعلق به متا، می‌توان به خروج بی سر و صدا از گروه‌ها اشاره کرد. در نسخه‌های فعلی این پیام‌رسان، اگر کاربری قصد خروج از گروهی را داشته باشد با زدن گزینه‌ی خروج، نوتیفیکیشنی برای سایر اعضای آن گروه مبنی بر خروج آن شخص ارسال می‌شود. اما قابلیت جدید واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ارسال نوتیفیکیشن برای سایر اعضا، آن گروه را ترک کنید. باید گفت علاوه بر شما، تنها مدیر یا مدیران گروه از این اقدام با خبر خواهند شد.

  • واتساپ قابلیت حذف پیام‌ها توسط مدیران گروه را عرضه می‌کند

منبع: Xda-developers

نوشته واتساپ قابلیت فیلتر پیام‌های خوانده نشده را برای کاربران iOS عرضه می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala