برترین بازی‌های شوتر سال 2017

کم کم به پایان سال 2017 نزدیک می‌شویم و طبق سنت هر سال، گذری را به متاکریتیک زده و به مرور برترین عناوین هر ژانر از دید منتقدهای سراسر جهان می‌پردازیم؛ ملاک اصلی ما نیز امتیازات اعطا شده به بازی‌ها توسط منتقدین می‌باشد که در سایت MetaCritic ثبت شده است. پس با پردیس‌گیم همراه باشید.

در سال جاری نسبت به سال قبل، تا حدی شاهد افت ژانر شوتر بودیم؛ زیرا ما در سال گذشته حدود 8 بازی شوتر با متا بالاتر از 80 را داشتیم و حتی یک عنوان با متا بالاتر از 90 به نام Overwatch نیز وجود داشت که از دید اکثر مراجع معتبر جهان به عنوان بهترین بازی سال برگزیده شد، اتفاقی که کمتر برای یک بازی شوتر رخ می‌دهد. همین شواهد نشان می‌دهد که سال 2016، یک نقطه اوج برای ژانر شوتر در نسل هشتم بود؛ اما در سال جاری تنها سه بازی با متا بالاتر از 80 عرضه شده است و سایر عناوین، متا کمتر از 80 را بدست آورده‌اند.

در رده اول بازی موفق و تحسین شده Wolfenstein II: The New Colossus قرار دارد. علیرضا رزمجویی در نقد خود بر این بازی، از The New Colossus به عنوانِ بازی یاد کرد که بدلیل سطح بالای داستان‌سرایی و طراحی‌اش، فراتر از استانداردهای یک بازی شوتر عمل کرده است و آنرا یکی از بهترین عناوین این ژانر در سال‌های اخیر دانست.

در رده دوم Destiny 2 قرار دارد، عنوانی که به وضوح نسبت به نسخه اول ارتقا پیدا کرده است و محمد تقوی در نقد بازی، از Destiny 2 به عنوان یک دنباله پرمحتوا و هیجان‌انگیز نام برد. رده‌های سوم تا پنجم نیز در اختیار عناوین مطرحی است. بازی انحصاری Switch یعنی Splatoon 2 در رده سوم قرار دارد؛ همچنین عنوانِ شوتر و البته داستان‌محور Prey و نسخه جدیدِ ندای وظیفه با عنوان WWII به طور مشترک رده چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه شما می‌توانید با برترین عناوین شوتر سال 2017 از دید متاکریتیک آشنا شوید. توجه داشته باشید که بازی‌هایی در این لیست قرار گرفته‌اند که حداقل 25 نقد ثبت شده دارند و از بین پلتفرم‌های مختلف نیز ما آن پلتفرمی را قرار دادیم که بیشترین نقد ثبت شده را در متاکریتیک دارد.

برترین بازی‌های شوتر سال 2017

در انتها دیدگاه شما در مورد بازی‌های شوتر سال 2017 چیست؟ از نظر شما کدام بازی بهترین عملکرد را داشته است؟

منبع متن: pardisgame