نقد بازی Hand of fate 2   در دوره ای که دنیای داستان به نهایت نقطه اضمحلال خود رسیده است در زمانی که سالانه بیش از هزاران داستان مختلف در کمپانی های بزرگ داستان سازی دنیا تولید می شود،‌ همیشه وجود یک داستان جدیدنقطه قوتی است برای بهتر‌دیده شدن‌ یک محصول‌ که باعث جذب افرادی […]

نقد و بررسی بازیHand of Fate 2

نقد بازی Hand of fate 2

 

در دوره ای که دنیای داستان به نهایت نقطه اضمحلال خود رسیده است در زمانی که سالانه بیش از هزاران داستان مختلف در کمپانی های بزرگ داستان سازی دنیا تولید می شود،‌ همیشه وجود یک داستان جدیدنقطه قوتی است برای بهتر‌دیده شدن‌ یک محصول‌ که باعث جذب افرادی می‌شود که خاصتاً دنبال ژانر‌ها‌ و داستان های نو و جدید می‌باشند، نه تنها افراد جدید بلکه افراد دیگر هم از تکراری شدن داستان ها واشباع بودن ذهنشان از داستان های مختلف است خسته شده است درواقع مهمترین چیزی که سریعاً باعث جلب توجه این دست محصولات می‌شود “داستان” است .

درحقیقت می‌توان گفت که مهمترین نقطه مثبت یک محصول جدید توجیه وجودی آن و داستان شکل گیری آن است. کمبود داستان در صنعت سینما و بازی این دست محصولات هنری رادراین زمان دچار مشکل کرده است ، هرروز شاهد بیرون آمدن محصولاتی هستیم که فاقد جذبه مناسب و باعث شکست هر روز گیشه ها هستیم دقیقاً مشکل “داستان” است داستان فاقد معنا و پوچ هرروز شاهد ظهور یک ابر قهرمان، و بعد از مدتی ترکیب چند ابر قهرمان با هم و تولید یک داستان بی محتوا دیگر هستیم ، گیشه های بازی ها در دست محصولاتی است که داستان جدید دارند و این موضوعی است که به تازگی کارگردانان به آن دست یافته اند ،

 

ویژگی بسیار خوب که بازی Hand of fate 2 دارد داستان جدید و خوب آن است

اولین چیزی که در این بازی توجه من را جلب کرد داستان جدیدی که ارائه داد بود . روایتی خاص و نو از یک بازی، این سوال را از خودم پرسیدم : چرا به فکر خودم نرسیده بود.!

اصل داستان دست سرنوشت ۲ یک موفقیت بزرگ برای یک اراده کلی است . ترکیب قوانینی از شبه سرکشی و طغیان بر یک صفحه کارت برای ساخت چیزی منحصربه فرد، وحیله گر. داستانی از احساسی شبیه زندانی شدن دریک محفظه نیروهای مخالف که نیز سعی در متوقف کردن شما دارند، یک ایده عالی اما یک سری مشکلات اساسی که شما را در رسیدن به تمام تواناییتان ناتوان می‌دارد.

جایی است که اشکتان را در می‌آورد برای پیگیری، خوشبختانه دست سرنوشت ۲ یک چنین چیزهایی به روی صورت شما می گشاید .

داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که شما سراغ ۲۲ گانه ای از مأموریت می روید، انتخاب می کنید ، مقابله می‌کنید، و به تعادل می‌رسانید کارت هارا و برگه هایی را که برروی میز بازی تان قرارگرفته است .

بعد ازآن ورقه ها باکارت پایه بازی می‌کنید کارت ها را بر اساس نوع بازی که قرار است انجام دهید شکل می‌دهید، باید توجه داشته باشید که ورقه هاکه در مقابل شماقرار گرفته اند در حقیقت هرچند شبیه یکدیگراند با یکدیگر در مواقع مختلف اند وتفاوت دارند.

همانطوری که شما چرخش میز را درطول یک کارت در یک زمان جابه جا می‌کنید و معمولاً دنباله رو یک حرکت خاص هستید،اینگونه می شود که شما درواقع چالش هایی جدید را وارد کرده اید این گونه می شود که بازی فاز به فاز تغییر می‌کند و شما هستید که چالش های جدیدی را وارد می کنید، صد البته که اینگونه می‌شود که به شما برای دستیابی به موفقیت کمک، یا شما را از موفقیت دور می کند،اینجاست که شانس بازی که درطول بازی خیلی به آن تاکید می‌شود وارد کار می‌شود و شما را کمک می کند این نتایج بازی در موقعیت های مختلف به شما تذکر داده می‌شود توسط رابط کاربری بازی که به شما می‌گوید که چگونه سطح بازی یا مهارت آن را تغییردهید .

چیزی که خیلی مهم است زمان بندی دقیق فشار یک دکمه بر روی صفحه نمایشگر، از حرکت ایستادن، گردونه شانس در یک زمان درست است . کاراکتر سوم شخص که در اینجا دارید می تواند در این مراحل از دست برود با ازدست دادن پول یا از شدت گرسنگی به لبه پرتگاه مرگ نزدیک شود.

همچنین چندین کارت شانسی وجود دارد که شمارا مستقیماً پرتاب می کند به یک مبارزه، منظور از مبارزه مبارزه ای مختصر به عنوان کاراکتر سوم شخص تا زمانی که همه دشمنان از بین بروند و به خاک و خون کشیده شوند.

دربازی دست سرنوشت ۲ در حالی بازی را شروع می کنید که شما به طور مداوم باید درحال شکار برای کارت رئیس باشید در این بازی شما در چندین جبهه باید بجنگید، اهداف متنوعی دارید وهمیشه با وجود تعدد کارها باز هم بایددنبال رئیس باشید تا اورا بُکشید . اما هر مأموریت به تدبیر شما بستگی دارد، که می‌تواند شامل به چالش کشیدن شمابرای کار خارج کردن اینکه کدام یک از ۳ شخصیت توطئه قتل در سر می پروراند یا شما را به عنوان اسکورت یک کشاورز سیب زمینی بی گناه به کار می گمارد .

اگر چه بازی به شما فرصت های زیادی برای فرار از موقعیت های بد را می دهد یا دلایلی برای این که فلان کار درست نبود و تجدید نظر بر روی صفحه بازی را می دهد اما اگر بازی رودر روی شما به درستی کار نکند آن وقت است که شروعی دوباره خواهید داشت گاهی اوقات شروع هایی به شدت ناخوشایندهستند .

یک نمونه اولیه از مأموریت، به عدالت رساندن است در حالی که شما وارد فضا شده اید ۲۸ کارت را روی میز گذاشته اید دراینجاست که جمع آوری منابع ، گول زدن دشمنان از طریق بازی شانس است که به شما کمک می‌کند به طور پیوسته سفر را به عقب بیندازید، برای تقویت حصارها و جمع آوری منابع غذایی، سلامتی و طلا.

این فوق العاده سرگرم کننده است .زمانی که شما در یکی از این چالش های بازی کشته شدید. حتی اگردرپایان آخرین مراحل باشد، اعصابتان خورد نمی‌شود و دوباره چالش را آغاز می‌کنید برای اینکه دوباره موفق شوید.همه چیز به چندبار بازی کردن شما بستگی دارد.

برای سعی مجدد یک مأموریت اینکه خودتان را از مهلکه ها بیرون بکشیدبسیار سخت است،  وقتی که خیلی چیزها دیگراتفاق افتاده است و کارازکار گذشته است .

همچنین مبارزاتی را که انجام داده اید برای ضرب و شتم دشمنان اگرسلامتی شما به خطر افتاده باشد بعد ازحتی پایان مأموریت هنگام شروع مرحله بعد شما در سلامت کمی هستید وتوانایی هایتان را از دست داده اید این رابا غذا خوردن باید التیام دهید .

یک نوع چالش در چالش های این بازی به حساب می‌آید، وقتی است که یک نبرد سنگین داشته اید یا احساسات خاصی را گذرانده اید هر زمان که شما به مأموریت جدیدی داخل می شوید به نظر دیگه سخت هاش رو گذراندید و سخت از این نمی‌شود این دقیقاًنقطه عطف ماجراست که مبارزه را برای شما سخت ترو سخت تر می‌کند، اما هر مأموریت در Hand of fate 2 اغلب از شما می خواهد ادامه دهید، همین مبارزه را  دوباره بازی کنید سخت تر از قبل تا جایی که واقعا خسته شده و مشمئز شوید . خوشبختانه وقتی که شما به پایان مراحل برسید چندین مأموریت ناتمام دارید که به خاطر کمبود منابع وسلامتی نتوانسته اید از پس آن بر بیایید در واقع از خوبی این بازی می‌توان به این اشاره کرد که اگر یک مرحله را نتوانید از پسش بربیایید می‌توانید ازش بگذرید و بعداً انجامش دهید.

Hand of fate 2 مصاف سرتاسر رفت و برگشتی است

این دوربین بی اثر را از بین می برد، کنترل بیجا را از بین می‌برد پاک سازی کامل و دفع حمله به ارمغان می‌آورد، نیروها را به صف می‌کندو اینگونه می‌شودکه شما محدودیت بین دوسبک دشمن محور و شانس و تکنیک های آزمایشی را می‌توانید از هم تشخیص دهید.

اما الان چیزی که خشنود کننده است گرفتن گروه های دشمنان است و دفع حمله و جا خالی دادن است ضربه ها کارآیی چندانی ندارند؟جاخالی دهید وبه موقع ضربه بزنیدضربه خوب وکاری هم بزنید این به شما مدیریت زمان بندی حمله ها و حرکت هایی که نیاز به توجه فعال دارد را می‌دهد .

شما می‌توانید بهینه سازید کنید تجهیزات را و خود را مجهز کنید به تجهیزاتی که بسته به هر نوع مبارزه و چالش به آن احتیاج دارید این تجهیزات به سه گروه تقسیم می‌شوند سه کلاس مختلف ۱-سنگین ۲ دودستی و ۳- یک دستی و دقیقاً همین نوع انتخاب ها و تجهیزات هستند که وقتی که شما مجهز شوید موفقیت شما را تعیین می‌کنند.

تجهیزات کاملاً بستگی به شرایط خاص شما دارند شما با گروهی از دزدان رودررو شده اید دزدان، برای مثال در مقاابل حمله شمشیری ضعیف اند .یک جراحت کوچک وسریع اجازه می دهد به شما حمله های چندین باره داشته باشید با جابه جایی سریع، در حالی که چندین نوع مختلف گارد برای جنگیدن راحت تر است اگر شما در حالی بجنگید که شمشیر یک دست گرفته اید و یک گارد دارید بهتر است .

هرچند جنگ های گیج کننده همیشه هم قابل پیش بینی نیستند و کیفیت جنگ ممکن است که خیلی به تجهیزات و مدیریت شما بستگی داشته باشد .

اگر شما قارد نباشید که یک سلاح کارآمدتر را بخرید یا پیدا کنید آن را ممکن است جنگ شما بیهوده به نظر برسد و معلوم باشد که از سر نمردن دارید مبارزه را ادامه می‌دهید .شانس یک قسمت مهم از Hand of fate 2 است . وشما می توانید با شانس بیشتر و بهتر مدیریت کردن عرشه خود موفق تر باشید.

همیشه احتمال خرابکاری در این شانس ها وجود دارد شانس می‌تواند جاهایی شما را به کشتن هم بدهد.دربیشتر مأموریت ها شما عضو یکی از چهار گروه همراه هستید که هیچ کاری هم نمی‌توانید انجام دهید برای خلاصی از این گروه ها آنها همیشه هستند البته این را بگویم که دوستان که همراه شما هستند غیر از این که روی اعصاب شما اند بد هم نیستند و جاهایی در پیروزی شما هم تأثیر خواهند داشت بدون شک .

این همراهان همچنین به داستان درام گونه و غم بار کردن موضوع برای بار احساسی مثل از دست دادن هر یک در طول بازی اضافه شده اند.

این ها به شما یک حس همزاد پنداری بسیاز قوی در طول بازی از دنیای بازی خواهند داد حتی اگر تا حد زیادی به متن محدود شود و در دنیای بیرون از داستان حس نشود .

 

فردی که مکرراً گردونه را برای شما به حرکت درمی‌آورد و همیشه از اول بازی با او سروکاردارید، حس کنجکاوی که او بالاخره کیست!!؟ که توسط آنتونیو اسکوردی صداگذاری شده است یک گنج شخصیت است اوست که همیشه به رخدادهایی که دربازی برای شما اتفاق خواهد افتاد اشاره خواهد کرد،واقعاً بعضی اوقات از اسرار تاریکی که در لباس خود نگه می‌دارد شگفت زده خواهید شد.

شاید در نگاه اول او شخصیت منفی به نظر برسد اما به جایی خواهید رسید که با او نیز همذات پنداری خواهید کرد

به جایی می رسد که نمیدانید در پس این شخصیت مرموز چه می گذرد نهایتاً لحظات ناامیدی Hand of fate 2 برای شیرین بودن ماجراهای خود ارزشمند است و شناختن کارت های مختلف و یادگیری ساختن یک دسته ورق که کاملا مناسب مأموریتی است که وارد می کنید در واقع رضایت بخش است .

و نقطه هیجان انگیز آن جایی از بازی است که عناصر ظاهراً غیر مرتبط با هم به خوبی ترکیب شده اند .

گیم پلی

شهرت نام من خیلی بالا بود وقتی که یک ورق باطل دیگه کشیدم .من با یک انتخاب مواجه شدم . مبارزه برای راهی برای خارج شدن از دست انبوه دهقانان عصبانی یا به آوردگاهی برای آتش افروزی من دومی را انتخاب کردم و مواجه شدم با تیغ های چرخش از نور در انسداد دو دیوار .

قلبم ناگهان از شدت تپش داشت می ایستاد وقتی که یک کارت را از پس یک کارت دیگر کشید و کم کم از شدت استرس تحلیل رفتن من به سمت هیچی، من باید اون دهقانان لعنتی را بکشم .

دست سرنوشت ۲ مثل اصیل هاست . جهانی از تمدن کارت ها . کمپین به عنوان یک نقشه جهانی به ۲۲ چالش تقسیم شده است .

چالش هایی از اهداف از نقش ها شکست ها همه ی چالش را تشکیل می دهد .

هر چالش یک سری کارت بر روی میز شما قرار گرفته است مثل مسابقه تخته دیجیتال .

شما دریافتی ها و پیشرفت های خود را از کارتی به کارت دیگر منتقل می کنید و هر کدام از آنها یک رویداد جدید در مقابل شما می گذارند که می تواند به معنای بالقوه طلا، غارت یا مبارزه، غذا باشد .

هر چالشی که شما به سراغ آن بروید و آن را بازکنید یک خط داستان جدید و متفاوتی را برایتان می گشاید هر کدام از کارت ها ویژگی منحصر به فردی دارند .من بیشتر آنجایی تحت تاثیر قرار گرفتم که چقدر هر کدام از آنها می تواند عمیقاً بر روند بازی تاثیر گذار باشد در واقع شانس حرف اول را نگوییم می زند اقلاً حرف دوم را می زند شانس خیلی برای کارت کشیدن مهم است شانس است که جاهایی تعریف می کند شما زنده باشید یا شما زنده نباشید .

یک چالش برای من این امکان را فراهم می کند تا به جمع آوری منابعی بپردازم برای دفاع از قلعه ام دفاعی که البته که هیچ وقت پایانی ندارد

این سبک در واقع به یک بازی استراتژیک در نوع خود نزدیک شده زیرا من از بالا از گشت زدن هاو سرک کشیدن های دشمنان جلوگیری کردم ، مسیرهای مخفی را پیدا کردم و کار کردم بر روی سنگ و چوب کارآمدتر که به درد کارم بخورد.

حال آنکه هنوز در بین کارت های روی میز هم برگشت و گذار می پرداختم . یک چالش بسیار دشوار از ابتدا من را فلج کرد،من را با ۱۰ درصد سلامتی عازم کردند و به هیچ وجه به طور طبیعی درمان نمی شود .

هایلایت( کارت های همراه یکی از بهترین ویژگی های جدید Hand of fate 2 است )

چندین بار باختم دست آخر بعد از پایان دادن تمام مراحل و چالش های دیگر دوباره برگشتم اون موقعی که کارت های دیگه رو گرفته بودم و به عرشه شخصی من اضافه شده بود برگشتم تا این مرحله را رد کنم .

کارت های جدید و استراتژی ساختن عرشه جدید برای من بازکردن از بهترین تجربیاتی بود که در این بازی داشتم این نوع دوگانه در طول روند روبه جلو مبارزات برای من بسیار رضایت بخش بود .

در مجموع ۴ نوع بازی وجود دارد که در طول بازی باید باز شوند هر کدام به تنهایی برای خود منحصر به فرداند ، به کارگیری مناسب قدرت آنها در مبارزه و درلایه های استراتژیک از نقاط قوت بازی به حساب می آید،

برای مثال کلبجون ،بربر، می تواند بسیار تاثیر گذار باشد تاثیری سریع بر روند بازی او می تواند یک مرگ اضافی را برای شما به ارمغان بیاورد می توانم بگویم اگر این نبود مطمئناً بازی به اتمام نمیرسید و من با این شرایط قطعاً بازی را در کل واگذار می کردم

در بعضی از نقاط بازی ممکن است با ۱۲ نفر آدم احاطه شوید در حالی که آنها بسیار ضعیف هستند یک حسی به آدم دست می دهد که برای تفریح هستند و میشه گفت به دوغ بسته اند بسیار مؤدبانه با شما درگیر شده و به عملیات انتحاری خود پایان می دهند می توان اینجا گفت که این از نقاط ضعف بازی به حساب می آید اولش که ذهنم با این مسأله کنار آمد اما باز هنگامی که تکرار شد یاد اون کاراکتر های مشکی در لاک پشت های نینجا افتادم که دیگر حوصله آدم را سر می بردند با این ابهت وارد می شدند و به این ضعف عجیب جان به جان تسلیم می کردند گاهی آغوش خود را باز و با آن به سراغ مرگ می روند ، می خواهم به شما بگویم که انقدر حوصله سر بر است کشتن کسانی در بازی که هیچ دفاعی از خود نمی کنند و این به کررات در بازی تکرار شده است .

درطول خیلی از بازی ها همراهانی وجود داشتند که مرا از طریق یک سری از کارت های همراه خاص همراهی می کردند  آنها با داستانشان به کارت های دیگر بافته شده بودند همراهانی به سبک فیلم های شرکت bio-wareگونه دارند،لحظاتی احساسی را به وجود می آورند بعضی جاها به درام داستان اضافه می شدند و بارغم داستان را در مواردی بر عهده می گرفتند گاهی اوقات مجبور هستی به خاطر آنها جنب و جوش بیشتری داشته باشی، گاهی هم به جذبه نیروهای مخالف در طول داستان بازی می پرداختند،

آخرین چالش یک دعوت به مبارزه است که باید طی آن به یک سیاه چال نفوذ کرد وبه عنوان یک تیم پس از نفوذ از کاخ و پس از کشتن شاه مأموریت را به پایان برسانید در واقع نمایش پایانی نتیجه ای است بر این که شما این کار را چقدر خوب انجام می دهید دقیقا مثل بازی mass effect 2 خط داستانی را به پیش می برید .

نبرد نهایی یک پیچ وخم پیش رونده ای بود (وخوشبختانه چیزی شبیه به QTE یک رخداد سریع زمانی) بود که اول بازی درباره اش گفته بودم . سخت کوشی اول بازی جواب داد و تو الان رئیس هستی )

اما هنوز هم این انتقاد مطرح می شود که این مبارزه نفس گیر پایانی نیز به سان دیگر مبارزات سطح پایینی دارد و شما در حد یک مبارز معمولی هستید و آنچه که انتظار دارید واقعا باشد نیست، گرچه تا این جای کار خیلی کار کرده اید خیلی چالش از این دست را به پایان برده اید و خیلی کارت جمع کرده اید اما متاسفانه آنطور که انتظار دارید باشد نیست .

وقتی یک دشمن در مقابل شما قرار می گیرد لایه های استراتژیک کارت ها تغییر پیدا می کند به نمای سوم شخص در سبک اکشن .سلاح های بازی در سبک های مختلفی هستند که در حال حاضر برای مقابله با انواع دشمن خاص تعبیه شده اند .

سلاح های سبک که من اسمشان را دزد کش گذاشته ام برای دزدانی که در مقابل شما قرار می گیرند به خوبی کار می کنند و نه بیشتر علیه دزدان طراحی شده اند . هر سلاح دارای یک نوع حمله ویژه منحصر خود است و اینگونه ساخته شده است . که می تواند پس از تعداد معینی بازی از بازی های همراه با موسیقی جاز فعال شوند. وسلاح های قدرت مند تر که قادر به حیرت زده کردن دشمن اند، چندین نوع دشمن کاربرد دارند و برای ضربان سهم گین تر به کار می‌آیند .

حملات می توانند محدود یا چریکی هم باشد، واین شما اید که تعیین می کنید از کدام استفاده کنید کاملاً بستگی به شما دارد کدام گلوله را استفاده کنید گلوله سبز یا گلوله قرمز را .

نوع دشمن هم تقریباًجاهایی دور از انتظار و غالباً غیر منتظره است . غول های معمولی سربازان معمولی، تا غول های غول پیکر و انفجار های آتشین .

پس زمینه و انیمیشن منطقه به نظر عالی می رسد، اما شما هنوز هم درگیر مبارزه با انسان ها در یک فضای کوچک هستید. تقریباً در نیمه راه من همه چیز را که فروشنده به سمت من پرتاب می کرد دیدم آخرین سربازان در حال افزایش اند بیشتر از نیروهای hpو نیروهای زرهی . وتعداد دشمنان زیاد که همانطور که گفته شد زیاد فرقی به حال بازی نمی کند چون شما خیالتان راحت است مثل این دست و پا چلفتی ها همه رو می کشید اصلا مهم نیست چند نفر شما را دوره کنند خیلی ساده می جنگید این موضوعی است که آدم را به ستوه می آورد .

در بهترین حالت ریتم و ضرب آهنگ مبارزه می تواند هیجان انگیز باشد این موقعی است که موسیقی حسابی با تصویر مچ شده باشد بسیاری از جاهای بازی هست که مفهومی شبیه به گیر کردن در منجلاب را دارد زندگی به یک مو بسته شده است هر لحظه امکان پایین کشیده شدن وجود دارد، اینجا سرتاسر مقهوم الان می میریم الان میمیریم را زنده می کند .

ممکنه ۳۰ یا ۴۰ دقیقه بازی کرده باشید و به این نقطه برسید که آخرین ضربه است اگر نتوانم همه اش به باد می رود اما با رسیدن به این نقطه اکثر بازی ها تکرار شده هیجانی از بازی جدید و فضای جدید ندارید می دانید که باید چه کار کنید اما هیجانی از سر ترس و استرس بر این که نکند این زحمتی که کشیدم به باد رود را دارید، به ویژه این احساس زمانی در شما بیشتر می شود که هنوز یک سلاح کارآمد و پیشرفته را به دست نیاورده باشید چون خیلی از مناطق بازی بسیار به نوع تسلیحاتی که شما به کار می برید تاثیر گذار است در روند بردن یا باختنتان .

درباره ی حرکت دوربین من همواره به طور دائم با دوربین ثابت و آزار دهنده و خودکار هدف گیری مبارزه کردم هرگز احساس نمی کردم کنترل شخصیتم بر عهده من است غالباً دوربین یک نمای بیرونی لانگ به من می داد که فقط من مبارزه را با تمام افراد می دیدم این از نظر شخصی من بسیار از هیجان می کاهد البته که می دانیم سازندگان بازی این کار را برای کاهش زمان و هزینه ها انجام داده اند و شاید به چشم نیاید اما می‌شود آن را هم از نقاط ضعف کارگردانی بازی به حساب آورد .

مبارزه در نسخه های بازی های RPGs غالباً به صورت قاتل بوده مثل بازی divinity:orginal sin 2 اما دست سرنوشت به لایه هایی درونی تر رفته و فوق العاده بودن لایه های داستان استراتژیک اش باعث شده تحسین برانگیز باشد .

استراتژی ساخت عرشه همچنان رضایت بخش است و انواع مختلفی از چالش ها را باعث می‌شود و استفاده هوشمندانه ای از توانایی دوباره بازی کردن برای حفظ رنکینگ طلایی برای هرکدام .

اگر اولین نسخه از بازی دست سرنوشت یک اثبات جالب اما نادرست از یک مفهوم داستانی بود، دست سرنوشت ۲ تحقق یک نسخه کامل از ساخت و ساز و بازی فانتزی از خانواده dungeon-crawler  است .

 

 

گرافیک بازی

 

برای فهمیدن قدرت گرافیک بازی در صحنه هایی که درگیر جنگ هستید زیاد نمی توانید دقت کنید مگر اینکه صحنه را از حرکت متوقف کنید و یک نگاهی به اطراف بندازید معمولاً وقت اینکار برای شما پیش نمیاید فقط چند ثانیه شروع بازی تا چالش شروع شود شما وارد صحنه شوید و شروع به مبارزه کنید و وقتی که تمام دشمنان نابود شده اند به مدت چند ثانیه ای وقت دارید تا از گرافیک بازی سر در بیاوردید، محیط شکل گیری گرافیکی یک پلتفورم است که من اسم آن را پلتفورم ۲۲ گانه می گذارم جداً چیز جدیدی اضافه نمی‌شود وعملاً خسته کننده هم هست.KEY LIGHTهم نور اصلی راتشکلیل می‌دهد که فقط با دوربین بازی سینک شده است نور های پس زمینه در بهترین حالت خود هستند که معلوم است از نرم افزار یونیتی برای ساخت بازی استفاده شده است نرم افزاری که در محاسبه این نوع نور ها تخصص دارد.

در کل گرافیک بازی نمره خوبی می گیرد هرچند که همه ی صحنه ها تکراری و از عنصر کپی کاری در بازی استفاده زیادی شده است اما اگردر خلال مبارزات ببینید میتوانم بگویم که بدتان می آید هرچند قابل مقایسه با بازی های روز نیست اما به خوبی بر روی یک سیستم ساده و متوسط بسیار روان قابل اجراست . خود بازی توضیحات وپیشنهاد هایی که برای سیستم را داده  زیاد جدی نگیرید میتوان این بازی را در یک گرافیک پایین تر هم اجرا کرد. هرچه دقت کردم نتوانستم محیط های شارپی پیدا کنم البته این را می توان به پای دوربین گذاشت دوربین انقدری به شما حرکت آزادانه در محیط را نمی دهد که بتوانید همه جا را یک بار ببینید در حقیقت دوربین تعیین می کند که شما چه ببینید و چه نبینید و این باگ های بازی را در محیط گرافیکی بسیار پایین آورده است بازی در صحنه های slow motionو زمانی که هیجانی وارد می شود سعی در یک زوم سریع می کند در اینجاست که گرافیک بازی خودی نشان می دهد و دقیقا همین جا ها هم هست که متوجه ضعف ونقاط قوت بازی می شوید، بهترین صحنه گرافیکی را می توان موقعی نامید که شمشیر در زمین فروکرده و زوم ناگهانی تصویر یک نمای بسته ای از مبارزه را به شما می دهد

قدرت گرافیک بیشتر زمانی است که شما در محیط عرشه انتخاب کارت ها هستید اگر کارت گرافیک مناسبی نداشته باشید شاید در هنگام شروع اندکی دچار مشکل شوید اما این هم به زودی رفع می شود محیط عرشه یک انیمیشن قابل قبول دارد زمانی که شما عرشه شانس را انتخاب می کنید کارت ها را بازی می کنید و سعی در چینش کارت ها دارید خوب است

شرکت Defiant Development هم برای نشان دادن خودی در این زمینه با گذاشتن چند تا کانسپت و شات خوب از بازی سعی در جلب نظر دارد.محیط و تکسچر ها به خوبی کار شده اند اما فضا سازی ابتدایی، ودور از قدرت روائی داستان به این خوبی است .

 

 

موسیقی بی نظیر

موسیقی کار که توسط JEFF VAN DYCKنوشته شده است جای حرف برای هیچ کسی را نمیگذارد، کارگردان این مجموعه از همان ابتدا کار سینک موسیقی و نوشتن موسیقی را به JEFF VAN DYCKگذاشته است کارنامه این شخص هم از قبل بسیار پر زرق و برق هست و آنقدری کار خوب در کارنامه دارد که میتوان یکی از نقاط قوت بازی را در این قسمت قرار داد، بازی های سری NEED FOR SPEEDکار کردن با EA SPORTدر چند مجموعه و آلبوم های جاز این نت نویس کار اورا که تخصصش موسیقی بازی است را میتوان ذکر کرد.

بیشترین موسیقی این آهنگ ساز مربوط به کارهای احساسی و تاثیر گذار انگیزشی می‌باشد، موضوعی که به خوبی با این سبک از بازی مچ بوده و برخی از صحنه های بازی با این موسیقی جاز به خوبی قابل حس کردن و سبب افزایش هیجان می شود، یکی از همراهان کاراکتر بازی هم یک موسیقی زن جاز است که موسیقی همراه با او از ویژگی های بازی به شمار می آید، موسیقی عرشه انتخاب کارت ها هم بسیار عالی انتخاب شده است. در واقع موسیقی متن بازی hand of fate 2 که اخرین کار JEFF VAN DYCK  باتجربه به حساب می‌آید تمام دانایی این مرد ۴۷ ساله به شمار می‌آید.

کم نیستند کسانی که نام وآوازه ای در صداگذاری داشته باشند زمانی که دوبلور های این مجموعه را ورق می زدم چهره های شناخته شده و مطرح سینمایی ای را دیدم که دست اول باورم نمیشد اولین بار که بودجه ساخت مجموعه را ببینید شاید پیش خود بگویید ۲۰ میلیون دلار آخه چرا انقدر هزینه تمام شده زیاد است اما زمانی که به درون مطلب سرک می کشیم چنین چهره های شناخته شده ای را می بینیم که مطمئناً در هزینه تمام شده تاثیر به سزایی گذاشته اند افرادی مثل antony skordi ، Hannah whaiteok، Elizabeth saydah، brian stivaleو نزدیک به ۱۳ دوبلور مختلف که شاید به خاطر جفت و جور شدن دقیق آنها با داستان بازی اصلاً حس نشوند اما تاثیر به سزایی داشته اند.

نتیجه گیری:

بازی hand of fate 2به کارگردانی morgan jaffit وmario lavinساخته شرکت بازی سازی Defiant Development استرالیایی با بودجه ای نزدیک به ۲۰ میلیون دلاری پس از گمانه زنی ها و انتظار ها بالاخره در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۷ وارد بازار رقابت و فروش بازی ها در کنسول های مختلف و برای نسخه کامپیوتری شد.بازی ای در سبک اکشن، ماجراجویی، و فانتزی و تخیلی به عنوان آخرین محصول شرکت Defiant Development انتظار می رود که بسیاری از پیش بینی ها را محقق کند ما در این بررسی شاهد این بودیم که قول هایی که برای بازی داده شده بود تا حدود زیادی ما را راضی نگه می دارد توقع مارا نیز برآورده کرد. بازی ای با ۲۲ چالش مختلف و مراحل ۲۲ گانه جاهایی بود که ما مجبور بودیم به عنوان دانای کل و تصویر از بالا به تصمیم گیری و چینش مهره های خود بپردازیم، قسمت هایی بود که ما را وارد محیط می‌کرد و توقع داشت از این چالش جور دیگری عبور کنیم جایی مجبور بودیم بجنگیم تا زنده بمانیم جای دیگری مجبور بودیم برای زنده ماندن خوددعا کنیم وچشم به کارت ها بدوزیم چون شانس بود که در آنجا حرف اول را می‌زد گاهی بود که بازی ما را باموسیقی منحصر به فردش به وجد می‌آورد جای دیگری بود که داستان بسیار جدید و روائی داستان ما را مشغول خود می‌کرد همیشه مجبور به این بودیم که به روایت داستان و گیم پلی بازی دقت کنیم که جایی از آموزش را از قلم نیندازیم چون هرلحظه در بازی به ما یادآور یک چیز جدید می‌شد و لازم بود که ما گوش دهیم دقت کنیم واگرنه آن را از دست می‌دادیم، جای دیگری از بازی از شدت عصبانیت و تکراری بودن صحنه ها دوست داشتیم کاش می‌توانستیم در محیط بازی بودیم تا این امکان برای ما فراهم می شد که سرمان را به دیوار بکوبیم، شاهد خنده هایی بودیم از بی حرکتی و منتظر مرگ بودن کاراکتر های منفی بازی، یک جا هم دوست داشتیم بالاخره این کسی که برای ما کارت ها را آماده می‌کند نقاب خود را بردارد ببینیم در پس این شخصیت که هیچ وقت هم نتوانستیم بفهمیم واقعاً باید بااوباشیم یا برعلیه چه می‌گذرد.اما از همه ی این ها که بگذریم نتیجه می گیریم که این بازی حداقل هزینه یک بار وقت گذاشتن را دارد، می‌ارزد که ۳۰ دلار بدیم ‌ضمن این که در کل اگر پشت سر هم بازی را ادامه بدهیم سر جمع چند ساعتی بیشتر وقت ما را نمی‌گیرد نکته حائز اهمیت برای یک بازی و بازی کننده ACTمی‌باشد که این بازی به خوبی این حس را به شما انتقال می‌دهد شما را مجبور به تمرکز می‌کند. شخصیت پردازی خاصی صورت نگرفته است  از همان اول که با مبارزه برای نجات کشاورزان بود با خود گفتم بهترین شروعی که داشته ام تا حالا اما با روند رو به پیشرفت بازی به این نتیجه گرفتم که کاش کنترل بیشتری از این جهت بر روی پروژه می‌بود، اگر چه شخصیت اصلی داستان که شما جای او بازی می‌کنید خوب است شما را مجبور به ترکیب شدن با آن را می‌کند، اما شخصیت های مقابل را یک عده موجود یا انسان های احمق می یابید.بابازی کردن نسخه های قبل تر این شرکت و تجربه های قبلی کارگردان به سبک کارگردان پی خواهید برد سبکی مضمون محور و داستان محور اتفاقاتی که پشت سر هم می‌گذرد و هیچ ربطی به هم ندارد اما در زمان داستان اصلی گنجانده شده اند.

تصاویری که به شما نمایش داده می‌شود همه اش انتزاعی است با توجه به ماهیت تخیلی بودن داستان بازی اما کاری که این بازی در دستکاری بُعد ها می کنداین است که شما را به جا به جایی می‌پردازد درست مثل خواب که وقتی درون ذهن آن رامرور می کنید خواهید گفت یک موقع این جا بوده ام و یک زمان دیگه فلان جا درواقع شما جای خاصی نیستید و این را نمی‌توانید صد در صد بگوئید.

ریتم و تمپو این مجموعه بسیار هوشمندانه و دقیق است، از اول تا آخر داستان بازی یکی است و دچار تغییر به خصوصی نمی شود.بازی جدید است و الگوی کاملاً مشخصی را دارد.در زمان سایکوژیک بازی اتفاق می‌افتد این هم از خاصیت فانتزی بودن داستان بازی است.SLOW MOTION ها که این حس را تقویت می کنند حس تأکید و یا گذر از تصاویر را در بیننده ایجاد می کنند.عناصر در ترکیب با هم عالی به نظر می‌رسند،بار تراژیک ماجرا هم که به داستان اضافه شده بسیار به جا و خوب است باعث همذات پنداری با کاراکتر بازی می شود،امیدواریم که درام نویسی در داستان های بازی ها ادامه پیدا کند همانطور که الان دست به کار شده اند و داستان های قوی ای می نویسند که بازیکن را درگیر می‌کند. دست آخر هم به نظر می‌رسد که فانتزی بودن کار بسیارخوب از کار درآمده و ساختار بیان گرائی دارد.

نقاط قوت بازی

وجود داستان نو

موسیقی جاز که به خوبی باتصاویر ترکیب است

چندسبکی بودن

وجود اسلحه های متنوع

نقاط ضعف

تکراری بودن صحنه های مبارزه

ضعیف بودن دشمنان

 

امتیاز بازی ۸ است

 

تگ ها : hand of fate 2#،  #cards،  نقد بازی# ، نقد و بررسی بازی# ، # Defiant Development ،  # RPGs ، # dungeon-crawler ، #بازی جدید ، #داستان ، #مأموریت ، # کارت بازی، سبک بازی # ، اصیل # ، ورق# ، هیجان # ، # گیم پلی #

منبع متن: gamefa