صحبتهای مدیرعامل شرکت Take-Two در مورد تحول و دگردیسی صنعت بازیهای رایانهای طی سالهای آتی. “این قضیه از کنترل ما خارج است، چه بخواهیم و چه نخواهیم بنظر میرسد وقوع چنین چیزی اجتناب ناپذیر باشد” طی سالهای گذشته چشمانداز صنعت بازیهای رایانهای تحول گستردهای را به خود دیده است، و هماکنون این امکان برای کاربران فراهم […]
صحبتهای مدیرعامل شرکت Take-Two در مورد تحول و دگردیسی صنعت بازیهای رایانهای طی سالهای آتی. “این قضیه از کنترل ما خارج است، چه بخواهیم و چه نخواهیم بنظر میرسد وقوع چنین چیزی اجتناب ناپذیر باشد”
طی سالهای گذشته چشمانداز صنعت بازیهای رایانهای تحول گستردهای را به خود دیده است، و هماکنون این امکان برای کاربران فراهم شده تا عناوین موردنظر خود را چه بصورت فیزیکی و چه دیجیتالی تهیه نمایند. اما مدیرعامل شرکت Take-Two آقای کارل اسلاتف (Karl Slatoff)، اعلام کردند که بخشهایی در این صنعت درحال دگرگونی هستند و مدت زمان زیادی نیز تا تحقق آنها باقی نمانده. براساس آنچه که وبسایت GamesIndustry ارائه داده، آقای اسلاتف اظهار داشتند که فروش فیزیکی بازیها بین ۵ الی ۲۰ سال آینده کمرنگ و کمرنگتر خواهد شد. ایشان در جریان بیست و یکمین دوره کنفرانس سالانه Credit Suisse، توضیح دادند که چطور فروش دیجیتالی قرار است سکان هدایت را بدست بگیرد.
من فکر میکنم که این اتفاق ۱۰۰% در طولانی مدت رخ خواهد داد. نمیتوانم پیشبینی کنم که ۵ سال، ۱۰ سال و یا ۲۰ سال دیگر چنین چیزی رقم بخورد. احتمالا کمتر از ۲۰ سال آینده و شاید بیشتر از ۵ سال دیگر باشد، اما تصور میکنم که در نهایت شاهد وقوع چنین اتفاقی باشیم. همه چیز در حال پیشرفت است. اگر بخواهم صادقانه بگویم، بنظرم این قضیه زودتر از آنچه که مردم تصور میکنند رخ خواهد داد. سونی و مایکروسافت کار بزرگی را با ارائه سرویسهای مختلف انجام دادهاند. افراد بیشتری به ایکسباکس لایو و PSN ملحق شدهاند، و این به صنعت بازیسازی کمک خواهد نمود. سرعت ارتقای پیشرفتها روز به روز سریعتر خواهد شد، زیرا این پلتفرمها بسیار خوب و دقیق طراحی شده و کاربران هم به آنها علاقهمند هستند.
اما آیا این بدان معنی است که فروشگاههایی بمانند GameStop در آینده فراموش خواهند شد؟ فکر نکنم، فروشگاهها همچنان نیاز این صنعت هستند. واقعیت این است که فروش فیزیکی هنوز هم اکثریت کسب و کار ما را تشکیل میدهد، و خردهفروشان شرکای مهمی برای ما به حساب میآیند. ما میخواهیم هرچه در توان داریم بگذاریم تا از آنها پشتیبانی نمائیم؛ قطعا این کار را میکنیم. آنها شرکای بازاریابی و توزیع قدرتمندی برای ما هستند. اما مجدد باید عرض کنم که این قضیه از کنترل ما خارج است. چه بخواهیم و چه نخواهیم بنظر میرسد وقوع این اتفاق اجتناب ناپذیر باشد.
موضوع جالبی به میان است، و این چیزی است که برخی از کاربران آن را قبول دارند. با این حال عدهای هستند که دوست دارند کپی فیزیکی عناوین مختلف را در دستان خود لمس کنند و کلکسیون بازیهای خود را روز به روز گسترش دهند – لازم بذکر است در این روش برای تجربه بازی در خانه دوستانتان، نیازی به دانلود تمام بازی نیست!
باید صبر کرد و دید صنعت بازیسازی طی سالهای آتی تا چه میزان تغییر خواهد کرد. سوالی که پیش میآید این است که چه تعدادی از افراد تهیه نسخه دیجیتالی را به نسخه فیزیکی بازیها ترجیح میدهند؟
منبع متن: gamefa