به تازگی مدیر عامل استودیوی راکفیش گیمز (Rockfish Games) یعنی مایکل اسکید (Michael Schade) در مورد مزایا و معایب کنسول اکس‌باکس وان اکس در قیاس با رایانه‌های شخصی صحبت کرده است! با توجه به عرضه شدن کنسول میان نسلی ردموندی‌ها یعنی اکس‌باکس وان اکس و به نظر فروش خوب آن (خود مایکروسافت خیلی علاقه‌ای به […]

صحبت‌های سازنده Everspace در مورد کنسول اکس‌باکس وان اکس

به تازگی مدیر عامل استودیوی راکفیش گیمز (Rockfish Games) یعنی مایکل اسکید (Michael Schade) در مورد مزایا و معایب کنسول اکس‌باکس وان اکس در قیاس با رایانه‌های شخصی صحبت کرده است!

با توجه به عرضه شدن کنسول میان نسلی ردموندی‌ها یعنی اکس‌باکس وان اکس و به نظر فروش خوب آن (خود مایکروسافت خیلی علاقه‌ای به انتشار آمار و ارقام دقیق ندارد)، سوال اصلی آن است که این “قوی‌ترین کنسول تاریخ” دقیقاً چگونه عمل خواهد کرد و آیا توانایی رقابت با رایانه‌های شخصی رده بالا را دارد؟ درست است که بهینه‌سازی بازی‌ها برای این کنسول برعهده سازنده است و تصمیم آن هم به عهده خود سازندگان، اما این به معنی آن نیست که قدرت این کنسول در قیاس با اکس باکس وان معمولی زیاد بالاتر نرفته است. به سوال اول باز می‌گردیم؛ قوی‌ترین کنسول تاریخ در برابر یک رایانه شخصی مدرن چطور عمل می‌کند؟

برای یافتن این پاسخ، وبسایت Gaming Bolt مصاحبه‌ای با مدیر عامل استودیوی راکفیش گیمز، سازنده بازی فضایی Everspace یعنی مایکل اسکید ترتیب داده و نظر او را جویا شده است. اسکید اذعان داشته که اکس باکس وان اکس قوی‌ترین کنسول تاریخ تا به امروز است، ولی کنسول‌ها هیچ گاه به پای رایانه‌های شخصی مدرن نخواهند رسید. اسکید در این باره گفته است:

“[اکس باکس وان اکس] به نظر قوی‌ترین کنسول تاریخ است، و پکیجی جذاب برای بازی‌بازان به شمار می‌رود. ولی با این حال، این ذات کنسول‌ها است که هیچ گاه نمی‌توانند با رایانه‌های شخصی مدرن و به روز مقایسه شوند. مثلاً، شما نمی‌توانید کارت گرافیک کنسول خودتان را ارتقا دهید. در عوض، این نگرانی که بازی‌های جدید با کارت گرافیک شما سازگاری نداشته باشند، با داشتن یک کنسول از بین می‌رود.”

از لحاظ عملکرد نیز او اشاره داشته که پردازنده گرافیکی اکس باکس وان اکس، در حد یک کارت گرافیک GeForce GTX 1060 است. البته پردازنده این کنسول نسبت به چیزی که در یک رایانه شخصی رده بالا دیده می‌شود، چندین قدم عقب‌تر است. اسکید در این مورد گفته است:

“این کنسول از یک پردازنده گرافیکی ۶ ترافلاپسی و ۱۲ گیگابایتی ای ام دی (AMD) استفاده می‌کند، پس احتمالاً می‌توان آن را با  GeForce GTX 1060 مقایسه کرد. میزان حافظه پردازنده گرافیکی این کنسول خوب است، ولی پردازنده مرکزی آن در قیاس با سیستم‌های گیمینگ روز ضعیف‌تر است، پس باید آن را هم در نظر گرفت.”

منبع متن: gamefa