در روزهایی که کنسول PS4 بخوبی می‌فروشد و سود خوبی را برای شرکت Sony رقم می‌زند، این شرکت قطعا در تدارک توسعه و ساخت کنسول بعدی‌اش یعنی PlayStation 5 به سر می‌برد، اما این کنسول در چه سالی منتشر خواهد شد؟

به گزارش پردیس‌گیم، اخیرا خبرنگار مشهور ژاپنی، آقای "تاکاشی موچیزوکی" در توئیتی به گزارش شرکت Goldman Sachs در مورد سیاست‌های آینده بخش گیم شرکت Sony اشاره کرده است. به گفته آقای موچیزوکی، کنسول‌های آینده Sony در این فواصل زمانی منتشر خواهند شد:

PlayStation 5 - 2020

PlayStation 5 Portable - 2023

PlayStation 6 - 2027

با این حال نیازی به گفتن نیست که این اطلاعات را صرفا باید یک گمانه‌زنی ساده بدانیم؛ اما اگر بخواهیم به سمت تحلیل این گمانه‌زنی برویم، تقریبا می‌توان اطمینان داشت که کنسول PS5 در بین سال‌های 2019 تا 2020 منتشر خواهد شد. اما نکته جالب این اطلاعات، بخش PlayStation 5 Portable است، آیا شرکت Sony می‌خواهد به سمت الگو Switch حرکت کند؟ آن هم در شرایطی که آخرین تجربه این شرکت در زمینه کنسول‌های قابل‌حمل، یک شکست بزرگ بود؟

با این حال Switch با ایده طلایی‌اش اکنون تبدیل به یک رقیب برای کنسول موفق PS4 شده است، به همین دلیل بعید نیست که Sony هم یک نسخه قابل حمل از PS5 را روانه بازار کند. در آخر گفته شده که PS6 نیز در سال 2027 منتشر خواهد شد که این قطعا یک حدس و گمان ساده است؛ اما نباید فراموش کنیم که کمی سخت به نظر می‌رسد که نسل بعدی کنسول‌ها بازی، هفت سال عمر کند.

در هر صورت دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ شما فکر می‌کنید که سیاست آینده شرکت Sony در قبال عرضه کنسول‌های PlayStation باید به چه صورت باشد؟ 

منبع متن: pardisgame