Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن سنخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای […]

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن سنخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت…. نمی دانید که از دست این خانواده جه خواهید کشید… نمی دانید چه مصیبتی در انتظارتان است. حیف است ندانید…

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می  ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

THE GUEST HOUSE

وقتی بازی را آغاز می کنید در کات سین ابتدایی با اتان وینتر شخصیت اصلی بازی آشنا می شوید که بعد از ۳ سال ناپدید بودن همسرش Mia حالا با یک پیام ویدئویی مشکوک از او مواجه شده است و برای پیدا کردن وی پای به “Dulvey Louisiana” می گذارد. 

  • ماموریت: یافتن Mia

هنگاتم رانندگی کنترل اتان را به دست می گیرید و البته فقط می توانید به اطراف نگاه کنید. سپس ماشین می ایستد و از ماشین پیاده می شوید و به سمت جلو و تنها مسیری که وجود دارد بروید.

نکته: بعد از پیاده شدن از ماشین تروفی برنز “She’s Alive” را می گیرید.

مسیر را به سمت عمارت بزرگی که می بینید ادامه دهید و کاری به حشرات در راه نداشته باشید. در مسیر، بازی به شما می گوید که تاچ پد را بفشارید تا هدف و ماموریت خود را ببینید. این کار را انجام دهید و محل خود را در روی نقشه محل می بینید. همچنین یک ستون به نام فایل ها هم در سمت چپ می بینید. فعلا فایل ثبت شده ندارید اما می توانید مثلث را بزنید و گزینه “Email from Mia” را در اینوتنوری انتخاب کنید. سپس ضربدر را بزنید و گزینه magnifying glass (همان تست کردن و بررسی آیتم است) را انتخاب کنید تا ایمیل ویدئویی را بینید و متوجه شوید که چه  چیزی شما را به اینجا کشانده است. یعد از این کار، “Email from Mia” در بخش فایل ها ثبت می شود.

نکته: فایل ها جزو آیتم ها و موراد جمع کردنی در بازی هستند که تمامی این آیتم ها و .. را در طول مسیر راهنما خواهید یافت و هیچ چیزی را از دست نمی دهید. در طول راهنما تمام آیتم های جمع کردنی را به صورت بولد شده خواهم نوشت تا کسانی که فقط می خواهند آیتم را جمع کنند راحت باشند. خواهش میکنم!!! کاری نکردم!!

مسیر را ادامه دهید و دروازه آهنی را امتحان کنید که قفل است. سمت چپ مسیر را ادامه دهید و بازی به شما می گوید که می توانید با فشردن L3 بدوید. البته دویدنش خیلی خسته است ولی از هیچی بهتر است!! جلوتر به یک ماشین  می رسید که آن را بررسی کنید . می توانید درب کنار آن را باز کنید و یک مجله پیدا کنید. مثل این که قبلا عده ای به این خانه سر زده اند. پشت مجله را چک کنید تا یک پیام استرس زا ببینید.

مسیر را ادامه دهید تا به یک دروازه که یک نشانه روی  آن وجود دارد و نوشته است “Accept Her”، برسید. وارد شوید و مسیر را دنبال کنید. مسیر به چپ می رود و مجددا ادامه می یابد اما ناگهان در جلوتر شخصی را می بینید که راه می رود و از تصویر خارج می شود. دنبالش بروید و البته که او را پیدا نخواهید کرد ولی یک مسیر دیگر می بینید که با ایتم های عجیب در کنار یک درخت بزرگ تزیین شده است و چندین کلاغ می بینید. به سمت اره ای که آویزان است بروید و بازی به شما می گوید R3 را بزنید تا بتوانید بنشینید و از زیر این بخش رد شوید و مجددا همین دکمه را بزنید تا بلند شوید. مسیر را ادامه دهید و از کلاغ های مرده رد شوید و در یک بخش باید به پایین بپرید که این کار را انجام دهید.

به نظر می رسد که کسی به تازگی چیزهایی را اینجا سوزانده است. اینجا می بینید که در حیاط پشتی خانه هستید. به سمت آتش بروید و روی کیف قهوا ای دکمه تعامل را بزنید تا ان را بردارید. بازی به شما می گوید که از L3 و R3 برای بررسی دقیق یک ایتم استفاده کنید. به این طریق درون کیف را نگاه کنید و یک گواهینامه رانندگی را می بینید که متعلق به Mia است. بازی به شما می گوید که می توانید اینونتوری خود را با زدن مثلث باز کنید که می توانید این کار را امتحان نمایید.

نکته: بعد از یافتن گواهینامه تروفی برنز “A-ha!” را می گیرید.

به سمت منطقه پشت خانه بروید و یک درب می بینید که باز می شود و ناچارا باید وارد شوید. درب پشت سر شما بسته می شود. خوشبختانه اتان یک چراغ قوه همراه دارد که می تواند مقداری نور در تاریکی بیاندازد.

  • ماموریت زیرشاخه هدف اصلی: خانه را بگردید.

کمی جلوتر وارد درب شوید و خود را در یک راهرو می یابید. جلوتر یک کابینت وجود دارد که م توانید با آن تعامل کنید اما می فهمید که هنوز آیتم مناسب باز کردنش را ندارید (ایناس که رزیدنت ۷ رو یک رزیدنت اویل واقعی کرده و عاشقای رزیدنت اویل کیف میکنن باهاش که ۱۰ بار برن و برگردن تا آیتم مربوط به یه کمد اول بازی رو پیدا کنند و …). سمت راست کابینت وارد آشپزخانه شوید. کلی آیتم چندش اور و تهوع آور اینجا وجود دارد که با آن ها تعامل می توان کرد. (مایکروویو و قابلمه و شیر آب و ..). یک روزنامه روی میز است که نوشته تعداد افراد خیلی زیادی در چند سال گذشته ناپدید شده اند.

RESIDENT EVIL 7 biohazard_20170124235433

دقیقا در سمت راست جایی که وارد آشپزخانه شدیم یکی دو کشو وجود دارند. کشوی اولی را باز کنید تا یک عکس سوخته پیدا کنید. عکس زیادی آسیب دیده است و نمی توان از روی آن چهره را شناخت. کشوی بغلی را هم امتحان کنید که می بینید قفل است و فعلا کاری نمی توانید بکنید اما بعدا بر می گردیم. از آشپزخانه خارج شوید و به یک راهروی دیگر می رسید و یک کشوی دیگر هم اینجا وجود دارد که البته خالی است. اینجا دو راه دارید. مسیر کنار پله ها را ادامه دهید یا از پله ها بالا بروید. ابتدا از پله ها بالا می رویم.

Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour_20160614122506

در بالای پله ها یک دکمه “stairs” می بینید که اگر فشار دهید می بینید اتفاقی نمی افتد و انگار برقش قطع است. کمی جلوتر سمت راست یک دستگاه ضبط کاست (cassette recorder) روی میز می بینید. با آن تعامل کنید و یدر می یابید که می توانید بازی را ذخیره نمایید. یاد typewriter معروف سری به خیر….

سمت راست این دستگاه کاست، یک نوار ویدئویی می بینید که آن را بردارید و رویش نوشته است “Derelict House Footage” . پس حالا باید منتظر یافتن یک VCR باشیم.

  • ماموریت زیر شاخه: نوار ویدئویی را برای یافتن شواهد تماشا کنید

حالا برگردید و از پله ها پایین بروید و این بار راه کنار پله ها را ادامه دهید. جلوتر درب سمت راست را امتحان کنید تا وارد اتاق شوید. در آن سمت اتاق یک تلویزیون می بینید. روی میز اتاق یک عکس وجود دارد که می توانید آن را بررسی نمایید. یک عکس دیگر هم سمت چپ قرار دارد. شبیه Mia است. نه؟

سمت راست عکس ها یک جعبه فیوز روی دیوار می بینید که مشخص است یکی از فیوزهایش کم است و احتمالا همین دلیل کار نکردن آن دکمه “stairs” بود. این جعبه را یادتان باشد. بعد از پیانو به سمت تلویزیون بروید و می بینید که یک دستگاه VCR هم به آن وصل است. ایول!!! حالا نوار “Derelict House Footage” را داخل دستگاه بگذارید و آن را اجرا نمایید.

نکته: در این بازی نوارهای ویدئویی که می بینید خودشان مرحله هایی از بازی هستند و خودتان داخل این نوارها باید با شخصیت های آن نوار که ضبط شده است بازی نمایید.

RESIDENT EVIL 7 biohazard_20170124170731

منبع متن: gamefa