شرکت مایکروسافت با ارائه قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برای کنسول ایکس‌باکس وان خود که با عنوان Backward Compatibility شناخته می‌شود، توانست نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کند و بازیکنان نیز استقبال خوبی از این سرویس نشان دادند. با این حال، در جبهه دیگر کنسول‌های اصلی نسل هشتم، یعنی پلی‌استیشن ۴، سونی توجه […]

سونی پتنت جدیدی مرتبط با پشتیبانی از نسل قبل ثبت کرد

شرکت مایکروسافت با ارائه قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برای کنسول ایکس‌باکس وان خود که با عنوان Backward Compatibility شناخته می‌شود، توانست نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کند و بازیکنان نیز استقبال خوبی از این سرویس نشان دادند. با این حال، در جبهه دیگر کنسول‌های اصلی نسل هشتم، یعنی پلی‌استیشن ۴، سونی توجه خاصی به ارائه چنین قابلیتی از خود نشان نداده است. بدیهی است که این تولیدکننده ژاپنی نسبت به این امر بی‌تفاوت نخواهد بود و از تاثیرات مثبت آن آگاه است. به همین دلیل، می‌توان متصور شد که تا مدتی دیگر، سونی چنین سرویسی را برای دارندگان پلی‌استیشن ۴ یا حتی نسل بعدی این سری کنسول در دسترس قرار دهد.

به تازگی یکی از منابع آگاه صنعت بازی‌های ویدئویی که با نام تیداکس (Tidux) شناخته می‌شود، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تصویری از پتنت جدیدی منتشر ساخته که توسط شعبه آمریکای شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment America) به ثبت رسیده است. گفته می‌شود که طراح اصلی این پتنت، مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار اصلی کنسول پلی‌استیشن ۴ است. تصویر پتنت مورد بحث را در ادامه می‌توانید مشاهده و بررسی کنید:

هرچند هنوز اطلاعات خاصی از این پتنت در دست نیست اما گمان می‌رود که سونی تمایل دارد تا سرویس پشتیبانی از نسل قبل را در آینده در دسترس کاربران خود قرار دهد؛ هرچند احتمال ارائه چنین سرویسی در آینده، به طور خاص متوجه کنسول پلی‌استیشن ۴ نخواهد بود و ممکن است غول ژاپنی به عرضه آن بر روی نسل بعد کنسول‌های پلی‌استیشن فکر کند. برخی بر این باورند که این قابلیت قرار است که در کنسول پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار گیرد تا دارندگان آن بتوانند بازی‌های پلی‌استیشن ۴ را بر روی آن تجربه کنند. هنوز مشخص نیست که آیا سونی تصمیم دارد تا با ارائه این سرویس بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو، امکان تجربه بازی‌های پلی‌استیشن ۳ را فراهم کند یا خیر.

سناریوها در خصوص این پتنت زیاد است اما اطلاعات آن بسیار کم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این پتنت در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده به ثبت رسیده است.

در راستای دیگر اخبار مرتبط با شرکت سونی باید بگوئیم که این شرکت اخیراً اعلام کرده است که تغییرات ساختاری بسیاری را در شرکت خود لحاظ کرده است که به منظور بهینه‌سازی و توسعه بازی‌های سطح بالا (AAA) صورت گرفته و تمامی بخش‌های پلی‌استیشن را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع متن: gamefa