Surviving Mars

Surviving Mars یکی از عناوینی می‌باشد که چند روزی است برای پلتفرم‌های PC در سیستم عامل‌های Windows OS X ،Linux و PlayStation 4 و Xbox One منتشر شده. سازنده‌ی این بازی استدیوی Haemimont Games و ناشر آن شرکت معروف و محبوب Paradox Interactive می‌باشد. Surviving Mars یک بازی در سبک شبیه ساز است و شما را به سیاره‌ی مریخ می‌کشاند و شما باید در آن یک پناهگاه و حل زندگی برای مردم بسازید و سلامتی و حفظ جان آن‌ها را تضمین کنید. ایده‌ی بازی بسیار فوق العاده می‌باشد و می‌توانیم تجربه‌ای داشته باشیم که تا به حال مانندش را نداشته‌ایم. یکی از چیزهایی هم که باعث می‌شود بیش از پیش به این بازی امیدوار شویم این است که سازنده‌اش یعنی Haemimont Games تجربه‌ی بسیار زیادی در ساخت عناوین استراتژی و شبیه ساز دارد و یکی از درخشان‌ترین نمونه‌های این سبک یعنی سری Tropico در کارنامه‌ی این سری به چشم می‌خورد. طبق اطلاعاتی هم که از بازی منتشر شده، بیشتر هم ذهن ما به سمت یک نسخه از Tropico در کره‌ی مریخ می‌رود و صد درصد می‌توانیم شباهت‌هایی در میان این دو بازی پیدا کنیم. اکنون بیایید نگاهی بیندازیم به نقد و بررسی‌ها و نمرات منتشر شده از عنوان Surviving Mars.

                                                       The Games Machine: 90

"Surviving Mars یکی از دیگر الماس‌های درخشان و پر زرق و برق مجموعه بازی‌های با ارزش Paradox Interactive ‌است. شبیه سازی ساخت یک شهر در مریخ بسیار جذاب و متفاوت است و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد. گیم پلی بازی به اندازه‌ی کافی ساده بوده تا بازیکنان بتوانند آن را به آسانی یاد بگیرند و با آن ارتباط برقرار کنند، درست برخلاف دیگر عناوین استراتژی که یاد گرفتن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. با اینحال با اینکه بازی گیم پلی ساده‌ای دارد اما تجربه‌ی بسیار عمیقی می‌باشد."

Surviving Mars

PC Games: 83

"Surviving Mars‌ با یک گیم پلی شگفت انگیز و یک سیستم اقتصادی پیچیده ظاهر می‌شود. شما در اکثر مواقع باید با تلاش برای برطرف کردن نیازهای مردم خود، آن‌ها را زنده نگه دارید زیرا شما به آن‌ها بسیار نیاز دارید. همچنین شما نیاز شدیدی به منابع کمیاب خواهید داشت و برای به دست آوردن آن‌ها باید در برابر محیط بسیار خشن سیاره‌ی مریخ بجنگید."

GameSpot: 80

"Surviving Mars بیشتر درباره‌ی امید است. این بازی برخلاف دیگر عناوین هم سبک خود عمل می‌کند. معمولا بازی‌های استراتژی به گیم پلی خود می‌بالند اما این بازی علاوه بر داشتن آن، یک محیط بسیار جدید و زیبا را دارد که تا به حال تجربه‌اش نکرده بودم. این بازی مخصوص علاقه مندان به سبک استراتژی است و همچنین کسانی که دوست دارند تجربه کنند که زندگی در فضای بی‌کران فضا چه سختی‌ها و اضطراب‌هایی دارد. Survivng Mars بیشتر شبیه به یک نسخه از SimCity می‌باشد که واقعا حس و حال خود را به درستی القا می‌کند و  روح دارد."

PC Gamer: 80

"زنده ماندن در شرایط بسیار خطرناک مریخ بسیار سخت است، اما مدیریت یک شهر در آن بسیار سخت‌تر."

Surviving Mars

DualShockers: 75

"از لحاظ گیم پلی بازی واقعا رضایت بخش است و موسیقی متن ساده و زیبای علمی تخیلی آن بسیار بازی را زیبا می‌کند. اگر از طرفداران شبیه ساز شهرسازی هستید، جدیدترین ساخته‌ی Haemimont Games، قطعا ارزش تجربه کردن را دارد."

Everyeye.it: 70

"بدون شک Surviving Mars یک بازی خوب علمی تخیلی شهرسازی می‌باشد."

Game Over Online: 55

"من بعد از حدود 30 ساعت تجربه‌ی این بازی، آن را متوفق کردم زیرا بسیار خسته کننده به نظر می‌آید و زود تکراری می‌شود. این در حالی است که من در اینجور سبک بازی‌ها حداقل باید دو برابر این زمان وقت می‌گذارندم."

Metacritic: 79

منبع متن: pardisgame