به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PC Gamer، بازی System Shock همچنان در دست توسعه قرار دارد. در ماه فوریه گذشته گزارشی دریافت کردیم که طبق آن استودیو Nightdive که بازسازی System Shock را بر عهده داشت به طور کامل روند ساخت را متوقف کرده و به دلیل دور شدن بیش از حد از نسخه اصلی، پروژه را به طور کامل کنار گذاشت تا بازنگری و بازیابی دوباره صورت گیرد. یکی از نویسندگان PC Gamer دو روز قبل با مدیرعامل استودیو Nightdive آقای "استفن کیک" و مدیر بخش بازاریابی آقای "لری کوپرمن" در مورد اشتباهات پروژه System Shock Remake و موقعیت فعلی این بازسازی صحبت کرد:

"ما از بازخورد کسانی که از بازی حمایت مالی وسیعی انجام داده بودند متوجه شدیم که در مسیر مناسبی قدم نگذاشته‌ایم. ما به آن‌ها قول دادیم که با دمو Unity بازگردیم و بهتر عمل کنیم."

مدتی بعد از قرار گرفتن بازسازی System Shock بر روی Kickstarter شاهد تغییر موتورگرافیکی بازی از Unity به Unreal Engine بودیم که برنامه اصلی Nightdive برای ساخت این عنوان بود. ورژن Unreal Engine به طور کلی تفاوت زیادی با نسخه Unity نداشت و ما در شروع بازی شاهد همان اتاق با نور آبی و دود بودیم اما مطمئنا مکان‌های دیگر به کار زیادی نیاز داشت.

"کوپرمن" در این مورد گفت:

"هر چه برای ساخت بازسازی مجهز شدیم و از طرف دیگر در توسعه پیش رفتیم با مشکلات جدید رو به رو شدیم. به طور مثال هر کدام از اعضای تیم در نظر داشت موردی جدید به آن اضافه کند و ایده‌های جالبی به ذهنمان رسید اما در نهایت آن قدر پیچیدگی زیاد شد تا در نهایت متوجه شدیم بازسازی تا حد بسیار زیادی نسبت به نسخه اصلی متفاوت و از ریشه‌ها دور شده است."

"ما در نظر داریم دقیقا همان چیزی را که قول داده بودیم به مخاطبین ارائه دهیم. ما می‌خواهم پروژه را به سرعت پیش ببریم. انتظار داریم در سه ماهه اول 2020 به هدف خود برسیم."

کوپرمن در مورد این تاریخ اعلام کرد به طور حتم طرفداران از این فاصله زمانی بلند مدت خشنود نیستند اما این باعث می‌شود از نظر مالی تجهیز شوند و با دقت لازم ساخت بازی را پیش ببرند.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame