طی هفته‌های اخیر شایعات مربوط به زمان انتشار کنسول PS5 بیش از پیش شده است و همین موضوع موجب گشته که مرجع سخت‌افزاری و معتبر Digital Foundry به بررسی زمان احتمالی عرضه نسل بعدی از کنسول‌های PlayStation بپردازد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PSU، در این تحلیل، ادعا شده است که سال 2019، زمان احتمالی عرضه کنسول PlayStation 5 خواهد بود. به گفته تحلیلگر Digital Foundry، هم‌اکنون معمار اصلی کنسول PS5 در حال بحث و گفتگو با استودیوهای مطرح است و هم‌اکنون PS5 در مراحل اصلی توسعه قرار دارد؛ با این حال تحلیلگر معتقد است که شایعه اخیر مبنی بر انتشار در اواخر سال 2018 کاملا بی‌اساس است. او در این رابطه گفت:

"دو مانع تکنولوژیکی اساسی برای عرضه هر سخت‌افزاری در بازار وجود دارد. اولی در دسترس قرار داشتن نسخه ساده‌تر، کوچک‌تر و متراکم‌تر پردازنده و دیگری ضرورت بکارگیری نسل جدید حافظه‌های سریع. 

با در نظر گرفتن این دو عامل، از نظر ما سال 2019 یک مقطع مناسب برای جهش سخت‌افزاری در بازار کنسول‌ها خواهد بود. با این وجود نباید فراموش کنیم که عامل مهم قیمت تمام‌شده‌ی قطعات می‌تواند این پیشبینی را کمی به عقب ببرد."

این تحلیل بسیار منطقی به نظر می‌رسد و پیش از این نیز منابع داخلی سایت Kotaku ادعا کرده بودند که انتشار کنسول بعدی PlayStation در تاریخی زودتر از سال 2020 بعید به نظر می‌رسد. 

دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟

منبع متن: pardisgame