اخیراً پس از پخش شایعه‌ای مبنی بر خرید امتیاز بازاریابی Borderlands 3 توسط مایکروسافت، مدیر استودیوی گیرباکس سافت‌ور یعنی رندی پیچ‌فورد (Randy Pitchford)، در این خصوص شفاف‌سازی کرده و اعلام نمود که اطلاعاتی راجع به این موضوع ندارد. با این وجود، طرفداران و بازی‌بازان مختلف همچنان به پخش و ترویج این شایعه ادامه‌ داده‌اند تا […]

گیرباکس هیچ‌گونه قرداد بازاریابی انحصاری با مایکروسافت برای Borderlands 3 ندارد

اخیراً پس از پخش شایعه‌ای مبنی بر خرید امتیاز بازاریابی Borderlands 3 توسط مایکروسافت، مدیر استودیوی گیرباکس سافت‌ور یعنی رندی پیچ‌فورد (Randy Pitchford)، در این خصوص شفاف‌سازی کرده و اعلام نمود که اطلاعاتی راجع به این موضوع ندارد. با این وجود، طرفداران و بازی‌بازان مختلف همچنان به پخش و ترویج این شایعه ادامه‌ داده‌اند تا جایی که حال، پیچ‌فورد باری دیگر این موضوع را رد کرده و جوابی قاطع درباره‌اش داده است.

به‌تازگی رندی پیچ‌فورد طی دو توئیت مختلف در پاسخ به یکی از طرفداران توئیتری، اظهار داشته است که این شایعات بدون شک بی‌اساس بوده و منابعی که آن‌ها را منتشر کرده‌اند، نامعتبر هستند زیرا چیزی را گزارش می‌دهند که در واقع صحت ندارد.

از کجا این اخبار را دریافت می‌کنید؟ گیرباکس چنین قراردادی با مایکروسافت امضا نکرده است. چگونه این شایعات به عنوان اخبار واقعی پخش می‌شوند درحالی که به هیچ وجه واقعیت ندارند؟

به وضوح این موضوع توسط منابعی نامعتبر گزارش شده است. به عقیده‌ی من برای معتبر و مطمئن بودن باید به واقعیت اهمیت داد و آن را دنبال کرد. انتشار دوباره‌ی اخبار از دیگران بدون بررسی منبع، یکی از اشتباهات و بدی‌های “ژورنالیسم” دیجیتال است.

قطعاً پیچ‌فورد با صحبت‌های جدیدش دیگر پرونده‌ی قرداد انحصاری بازاریابی و تبلیغ مایکروسافت با گیرباکس را بسته است و امیدواریم که حواشی بیشتری را شاهد نباشیم. گرچه هنوز Borderlands 3 به‌صورت رسمی رونمایی نشده است و اطلاعاتی از تاریخ انتشار و پلتفرم‌های آن در دست نداریم، اما به نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک بالاخره معرفی شود و به انتظار طرفداران پایان دهد.

منبع متن: gamefa