استودیوی سی‌دی پراجکت رد به تازگی و در جریان گزارش مالی این استودیو، رسما اعلام کرد که در سال جاری به سهام‌داران آن سودی تعلق نخواهد گرفت و قصد دارد تا تمام بودجه خود را به بازاریابی پیش از انتشار عنوان Cyberpunk 2077 اختصاص دهد. بر همین اساس ممکن است عنوان Cyberpunk 2077 زودتر از زمان مورد […]

شاید Cyberpunk 2077 زودتر از زمان مورد انتظار عرضه شود

استودیوی سی‌دی پراجکت رد به تازگی و در جریان گزارش مالی این استودیو، رسما اعلام کرد که در سال جاری به سهام‌داران آن سودی تعلق نخواهد گرفت و قصد دارد تا تمام بودجه خود را به بازاریابی پیش از انتشار عنوان Cyberpunk 2077 اختصاص دهد. بر همین اساس ممکن است عنوان Cyberpunk 2077 زودتر از زمان مورد انتظار عرضه شود.

 طبق گزارش‌های منتشر شده، استودیوی سی‌دی پراجکت رد از زمان عرضه The Witcher 3 در سال ۲۰۱۵ تاکنون، سالانه سود کلانی به دست می‌آورد؛ به طوری که میزان سود این استودیو در سال ۲۰۱۷ به تنهایی به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. این موضوع باعث شده تا استودیوی سی‌دی پراجکت یک مدل تجاری تقریبا سالم را توسعه داده و به تنها سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی تبدیل شود که در سازمان بورس اوراق بهادار ورشو لهستان فهرست شده است.

در سال ۲۰۱۷ سودی بالغ بر ۱۰۱ میلیون زلوتی(واحد پول رایج لهستان) و به طور دقیق‌تر ۱٫۰۵ زولتی از هر سهم(مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار) به سهام‌داران استودیوی سی‌دی پراجکت تعلق گرفته است. حال این استودیو به تازگی و در گزارش مالی اخیر خود به این نکته اشاره کرده که در سال جاری به سهام‌داران این استودیو سودی نعلق نخواهد گرفت و آن‌ها قصد دارند تا تمامی بودجه‌ی استودیو را به بازاریابی قبل از انتشار عنوان Cyberpunk 2077 اختصاص دهند.

همان‌طور که می‌دانید، The Witcher 3 توسط شرکت‌های مختلفی نظیر برادران وارنر و باندای نامکو به بازار عرضه شد(این شرکت‌ها وظیفه‌ی توزیع این عنوان به خرده فروشی‌ها را به عهده داشته‌اند)؛ بنابراین شرکت‌های یاد شده در آن زمان تمامی هزینه‌های مربوط به بازاریابی و تبلیغات این عنوان را پرداخت کرده‌اند. البته استودیوی سی دی پراجکت هزینه‌های مربوطه را بعدا و از طریق سود حاصل از فروش عنوان The Witcher 3به این شرکت‌ها باز پرداخت. حال به نظر می‌رسد سی‌دی پراجکت دیگر تصمیم به تکرار چنین کاری نداشته و قصد دارد این بار نه از سرمایه گذار خارجی، بلکه از بودجه(سود سالیانه) خود برای بازاریابی و تبلیغات عنوان Cyberpunk 2077 استفاده کند که مطمئنا ریسک بزرگی به حساب آمده و مشخصا به این معنی است که استودیوی سی‌دی پراجکت از این عنوان انتظار فروش بالایی دارد.

با توجه به این که استودیوی سی‌دی پراجکت قرار است چنین هزینه هنگفتی را متقبل شود، خود به روشنی مشخص می‌کند که احتمالا بازاریابی و تبلیغات عنوان Cyberpunk 2077 و چه بسا تاریخ انتشار آن بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که ما فکرش را می‌کنیم. اخیرا نیز اخبار زیادی از این عنوان به گوش رسیده و شایعات جدید از این موضوع خبر می‌دهند که عنوان Cyberpunk 2077 در E3 2018 حضور بسیار پر‌رنگی خواهد داشت.

البته این موضوع فعلا در حد شایعه یا حدس و گمان بوده و استودیوی سی دی پراجکت نیز هیچ بیانیه رسمی در این رابطه منتشر نکرده است. بنابراین برای دریافت جزییات بیشتر باید صبر کنیم.

منبع متن: gamefa