کارگردان Overwatch: جمع‌کردن بازیکنان در کنار یکدیگر و ایجاد قابلیت Cross-Play برای همه سودمند خواهد بود

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر صنعت بازی یعنی Fortnite، یکی از معدود بازی هاییست که از قابلیت cross-play میان کنسول‌ها، PC و موبایل پشتیبانی می‌کند. (منهای ارتباط میان Xbox One و PS4 که علت آن عدم رضایت Sony و عدم موافقت این شرکت است.) هم‌چنین کاربران سه پلتفرم PC، Xbox One و Switch نیز می‌توانند با یکدیگر به تجربه Minecraft پرداخته و تنها کنسول نسل هشتمیِ شرکت Sony در این لیست جایی ندارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، به تازگی کارگردان بازی Overwatch یعنی "جف کاپلان" که قبل از کار برروی پروژه کنسل‌شده Titan Project و ساخت Overwatch سال‌ها به عنوان طراح بازی برروی World of Warcraft کار کرده است، در آخرین شماره از مجله games magazine درباره cross-play صحبت کرده است.

"Fortnite و PUBG به تازگی با داشتن تجربه cross-platform که PC، کنسول‌ها و موبایل را شامل می‌شود، تاثیری بزرگ برروی گیمینگ گذاشته‌اند. تجربه‌های کراس‌پلتفرم، مخصوصا در بازی‌های اجتماعی و چندنفره یا بازی‌هایی که به صورت مداوم در حال پیشرفت هستند، هیجان‌انگیز است. "

"امیدوارم تا پلتفرم‌ها نظرشان را تغییرداده و راهی را که بازیکنان بیشتر دوست دارد بازی کنند را بپذیرند. تکنولوژی و درخواست رخ‌دادن چنین اتفاقی وجود دارد. من باور دارم که این کار به نفع همه خواهد بود چرا که بازیکنان بیشتری را در کنار یکدیگر جمع خواهد کرد. پس من مطمئنا امیدوارم تا موقعیت‌های cross-platform بیشتری ایجاد شود. "

این دیدگاه جالب است مخصوصا که چندین سال پیش Blizzard قبل از عرضه overwatch از طریق توییتر اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای cross-play ندارد. در ادامه توییت چند سال پیش این شرکت را مشاهده می‌کنید:

"هیچ‌گونه برنامه‌ای برای بازی به صورت cross-platform نداریم. نگاهی به امکان ایجاد cross-platform بررروی کنسول‌ها خواهیم داشت ولی در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ای برای آن نداریم. ترکیب‌کردن موس‌و صفحه‌کلید و کنترلرها سبب ایجاد مشکلات رقابتی شده و تعادل بازی را با مشکل روبرو می‌کند. "

احتمالا دیدن بازخوردها نسبت به cross-play در جامعه بازیکنان Fortnite سبب تغییر نظر Blizzard شده است. به هر حال Epic به صورت هوشمندانه‌ای crossplay را اختیاری کرده و می‌توان این قابلیت را به حالت محبوب Quick Play بازی Overwatch نیز اضافه کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame