بازی We Happy Few که با الهام از سری BioShock ساخته شده است، سال ۲۰۱۶ وارد دسترسی زودهنگام (Early Access) شد و سرانجام قرار است که امسال منتشر شود. اما ظاهرا مسیر انتشار بازی در استرالیا کمی ناهموارتر است. با رده‌بندی این بازی در کشور استرالیا طبق بند ۱ (الف) بازی‌ها موافقت نشده است. در […]

مجوز رده‌بندی We Happy Few در استرلیا صادر نشد

بازی We Happy Few که با الهام از سری BioShock ساخته شده است، سال ۲۰۱۶ وارد دسترسی زودهنگام (Early Access) شد و سرانجام قرار است که امسال منتشر شود. اما ظاهرا مسیر انتشار بازی در استرالیا کمی ناهموارتر است.

با رده‌بندی این بازی در کشور استرالیا طبق بند ۱ (الف) بازی‌ها موافقت نشده است. در زیر بیانیه رسمی که در وبسایت هیات رده‌بندی منتشر شده است را می‌خوانید:

دلیل: طبق بند ۱(الف) بازی‌ها، بازی‌های ویدیوئی باید طبق قوانین ملی رده‌بندی و جدول بازی‌های کامپیوتری رده‌بندی شوند:

۱٫ (الف) اگر یک بازی کامپیوتری مواردی همچون مسائل جنسی، مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن‌ها، جرم و جنایت، خشونت و شورش و یا دیگر موارد از این دست که مغایر با استاندارهای اخلاقی و انسانی و صلح‌جویانه‌ای که مورد تائید انسان‌های بالغ و منطقی می‌باشد را تبلیغ کند، در این صورت این بازی نباید رده‌بندی شود.

تا به حال سازنده بازی، استودیو کامپولسیون گیمز (Compulsion Games) و ناشر آن گیرباکس سافت‌وار (Gearbox Software) -که نسخه‌ی فیزیکی بازی را در دست دارد- به عدم صدور مجوز برای بازی در استرالیا واکنشی نشان نداده‌اند.

بازی We Happy Few برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌گردد. در حال حاضر این بازی از طریق دسترسی زودهنگام بر روی رایانه‌های شخصی، قابل بازی کردن است. اما بعد از تاخیر خوردن بازی در ژانویه تا تابستان ۲۰۱۸، کامپولسیون قابلیت پیش خرید بازی را از دسترس خارج کرده است.

این بازی در یک دوره تاریخی متناوب و در انگلستان سال ۱۹۶۰ و در شهری ساختگی به نام Wellington Wells جریان دارد. بازیبازان کنترل شخصیت‌هایی را به دست می‌گیرند که از مصرف قرص‌های شاداب‌کننده ذهن سرباز زده‌اند و دنبال راه فراری از شهر هستند بدون آنکه توسط شهروندان گیر بیفتند. بازیبازان همین الان از طریق دسترسی زودهنگام می‌توانند نسخه‌های رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان بازی را با قیمت ۵۱ دلار خریداری کنند. کامپولسیون امروز به‌روزرسان جدید با نام Life in Technicolour منتشر کرد که جلوه‌های Joy جدیدی به بازی اضافه می‌کند و دیگر جنبه‌های بازی مانند رابط کاربری و هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد.

We Happy Few در کنار بازی‌های Saints Row IV، State of Decay، Hotline Miami 2 و South Park: Stick of Truth به لیست مردودشدگان در هیات رده‌بندی استرالیا اضافه شده است. نسخه‌های اصلاح شده تعدادی از این بازی‌ها به این هیات ارائه شده و توانسته‌اند مجوز رده‌بندی سنی را دریافت کنند. بالاترین درجه این رده‌بندی R18+ است که مخصوص بزرگسالان می‌باشد.

منبع متن: gamefa