مدتی پیش و در جریان کنفرانس مطبوعاتی شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2018 شاهد نمایش تریلری از بازی جدید استودیو فرام سافتور (FromSoftware) یعنی Sekiro: Shadows Die Twice بودیم. از آنجایی که این استودیو قبلاً توسعهی سری بازیهای Dark Souls را برعهده داشته، بسیاری از افراد نگران تفاوتهای میان این بازی و مجوعهی Dark Souls […]
مدتی پیش و در جریان کنفرانس مطبوعاتی شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2018 شاهد نمایش تریلری از بازی جدید استودیو فرام سافتور (FromSoftware) یعنی Sekiro: Shadows Die Twice بودیم. از آنجایی که این استودیو قبلاً توسعهی سری بازیهای Dark Souls را برعهده داشته، بسیاری از افراد نگران تفاوتهای میان این بازی و مجوعهی Dark Souls هستند.
آقایان رابرت کانکی (Robert Conkey) تهیهکنندهی Sekiro: Shadows Die Twice و یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao) از عوامل بازاریابی این عنوان، در مصاحبه با وبسایت DualShockers در مورد این بازی و تفاوتها و شباهتهای آن با سری Souls توضیحاتی ارائه دادند:
اول از همه اینکه مبارزات به صورت کامل بر پایه ذهنیت متفاوتی استوار است. مسیرها کاملا متفاوتاند و شما بیشتر به صورت عمودی در نقشه اکتشاف میکنید. بنابراین چیزهای بسیاری وجود دارند که ممکن است آنها را پیدا کنید و یا از دست بدهید.
این واقعیت که میتوانید مخفی شوید باعث عوض شدن کامل الگوی بازی شده است و این موضوع باعث میشود که شما بتوانید دشمنان بیشتری را در یک لحظه غافلگیر کنید.
داشتن شمشیر در یک دست و ابزارهای مصنوعی در دست دیگر تنوع بیشتری را به بازی اضافه کرده است. استفاده از چیزی که سازندگان آن را ” کمبوهای دست ابزاری” نامیدهاند به شما اجازه میدهد کارهای متفاوت و خاصی انجام دهید. به عنوان مثال اگر از ابزار آتش استفاده کنید و شمشیر خود را به آن بزنید، شمشیر شما آتشی میشود و بدین ترتیب میتوانید دشمنانتان را آتش بزنید.
طبق گفتهی آقای کیتائو بزرگترین تفاوت بازی این است که شما هنگامی که در حال پریدن و استفاده کردن از “قلاب” و آویزان شدن از آن هستید میتوانید در تمامی جهات حرکت کنید که این موضوع ذهنیت پشت بازی را به صورت جدی تغیر داده است.
تفاوت دیگر این است که در Dark Souls شما میتوانستید کلاس خود را انتخاب کنید اما در Sekiro: Shadows Die Twice تنها یک کلاس وجود دارد و آن هم کلاس نینجا است. سیستم آمار دیگر وجود نخواهد داشت و بازی برپایهی چیز متفاوتی است که توسعهدهندگان فعلا برای ارائهی جزئیات بیشتر از آن آماده نیستند. انتخابهای گیمپلی که مربوط به شخصیت اصلی میشوند از همان ابتدای بازی اعمال نمیشوند و به جای آن در طول بازی و بسته به میزان پیشرفت بازیباز اعمال خواهند شد. شما میتوانید چیزی که میخواهید را ارتقاء دهید و سبک بازی خود را تعین کنید.
کشتن دشمنان به سطح قدرت شما کمک میکند و در بازی تعداد زیادی آیتم جدید، قابلیتهای دست یافتنی و ارتقاء آیتم وجود دارد.
درمورد شباهتهای این دو مجموعه نیز، مشخص شد که به طور معمول روایت داستان به مانند سری Dark Souls خواهد بود. داستان بیشتر از اینکه توسط سکانسها و میانپردهها روایت شود، توسط پیش رفتن در طول بازی و به صورت تجربی روایت خواهد شد، حتی اگر شخصیت اصلی دلیل واضح و مشخصی در ابتدای بازی داشته باشد (که باعث میشوند ابتدای بازی قابل فهمتر باشد).
بازی در دنیایی متصل با محیطهایی پیوسته جریان دارد و بازیباز در رفتن به مناطق مورد نظر خود حق انتخاب خواهد داشت و مجبور نیست برای رفتن به نقطهای کل نقشه را بپیماید؛ مانند چیزی که در نسخهی اول Dark Souls شاهد آن بودیم. در حقیقت موتور داخلی بازی همانی است که در سری Souls استفاده شده بود.
همچنین مشخص شد که “Sekiro” نام شخصیت اصلی بازی نیست و فقط توصیفی برای معرفی او است. در زبان ژاپنی این عبارت به معنای “گرگ یک دست” می باشد.
همچنین “Shadows Die Twice” نیز در ابتدا بخشی از نام بازی نبود و تنها برچسبی بود که کارگردان بازی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) از آن برای نامگذاری تریلر اول بازی استفاده کرد و از آن جایی که مردم روی این جمله قفل شدند و نسبت به آن علاقه نشان دادند به عنوان اصلی بازی اضافه شد.
کلمهی “Shadows” (سایهها) به عنوان نمادی از نینجا به کار میرود و “Die Twice” (دوبار بمیر) از مکانیک احیا شدن و این حقیقت که بازیبازان در این بازی به دفعات زیادی خواهند مُرد آمده است.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice اوایل سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع متن: gamefa