در حالی که برخی سازندگان کنسول‌ها مانند مایکروسافت با ایده‌ی بازی میان پلتفرمی با رویی گشاده برخورد کرده‌اند، شرکت سونی از ابتدا محکم و قاطع با این ایده مخالفت کرده است. حال مدیر سابق بخش سرگرمی‌های آنلاین شرکت سونی، آقای جان اسمدلی (John Smedley) درباره‌ی دلیل مخالفت شرکت سونی توضیح داده است و بیان کرده […]

دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است

در حالی که برخی سازندگان کنسول‌ها مانند مایکروسافت با ایده‌ی بازی میان پلتفرمی با رویی گشاده برخورد کرده‌اند، شرکت سونی از ابتدا محکم و قاطع با این ایده مخالفت کرده است. حال مدیر سابق بخش سرگرمی‌های آنلاین شرکت سونی، آقای جان اسمدلی (John Smedley) درباره‌ی دلیل مخالفت شرکت سونی توضیح داده است و بیان کرده است که اگر بازی‌بازان فشار لازم را به این شرکت وارد کنند احتمال به وقوع پیوستن این ایده در آینده همچنان وجود دارد.

آقای اسمدلی در اکانت توییتر خود بیان کرده است که ” زمانی که من در سونی مشغول بودم، دلیلی که برای این موضوع در شرکت مطرح می‌شد مسئله‌ی پول بود”. با توجه به اینکه استراتژی شرکت سونی بر پایه‎ی انحصاری سازی اکثر محصولاتش می‌باشد، این جهت‌گیری شرکت در این موضوع منطقی به نظر می‌رسد. ” آن‌ها دوست نداشتند کسی چیزی را برروی ایکس‌باکس خریداری کند و آن را برروی پلی‌استیشن استفاده کند. درست است کمی احمقانه به نظر برسد ولی دلیل آن‌ها این بود”. این‌ها صحبت‌های آقای اسمدلی در تویتر است. با این وجود آقای اسمدلی بیان کرده است که تغییر در سیاست‎های این شرکت یک موضوع کاملا محتمل و ممکن است. البته به گفته‌ی ایشان این تغییر در صورتی به وجود می‌آید که بازی‌بازان فشار لازم را به این شرکت وارد کنند.

در زمانی که بازی‌بازان به بیشتر از یک کنسول دسترسی دارند، منطقی است که آن‌ها به دنبال دسترسی به چنین قابلیتی باشند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت سونی به اضافه کردن این قابلیت به کنسول خود تن می‌دهد یا همچنان برروی جلوگیری از دسترسی بازی‌بازان به قابلیت بازی میان پلتفرمی پافشاری می‌کند.

منبع متن: gamefa