مدتی پیش و در جریان کنفرانس شرکت بتسدا (Bethesda) در نمایشگاه E3 2018 بود که بازی فوقالعاده مورد انتظار The Elder Scrolls: VI معرفی شد. اما در این میان موضوعی که کمی هواداران را ناامید کرد مشخص نشدن تاریخ انتشار این عنوان بود و از آن جایی که تاد هاوارد (Todd Howard) کارگردان قسمت پنجم […]
مدتی پیش و در جریان کنفرانس شرکت بتسدا (Bethesda) در نمایشگاه E3 2018 بود که بازی فوقالعاده مورد انتظار The Elder Scrolls: VI معرفی شد. اما در این میان موضوعی که کمی هواداران را ناامید کرد مشخص نشدن تاریخ انتشار این عنوان بود و از آن جایی که تاد هاوارد (Todd Howard) کارگردان قسمت پنجم این مجموعه اعلام کرده که The Elder Scrolls: VI تنها در فاز اولیه تولید خود بهسر میبرد، بهنظر میرسد زمان زیادی تا انتشار این عنوان در پیش داشته باشیم.
بهدنبال همین قضایا بسیاری از افراد کنجکاو هستند بدانند که چرا بتسدا برخلاف سنت هر سالهی خود که هر زمان یک بازی را معرفی میکرد تا چند ماه بعد آن را در دسترس قرار میداد، دست به معرفی زودهنگام The Elder Scrolls: VI زده است. بهتازگی آقای پیت هاینس (Pete Hines) معاون بخش بازاریابی شرکت بتسدا درمصاحبه با وبسایت FZ.se بیان داشتند که دلیل این معرفی زودهنگام بهبود هدایت استودیوی سازندهی آن بود:
چند سال پیش من گفتگویی با تاد دربارهی روشن کردن مردم از اینکه The Elder Scrolls: VI بازی بعدی ما نخواهد بود و ما فعلا دو بازی بزرگ دیگر [در برنامه] داریم انجام دادم. ما آن موضوع را چند سال پیش کنار گذاشتیم اما دربارهی وضعیت آن دو عنوان دیگر بسیار دچار ابهام شده بودیم.
بههمین خاطر بعداً در گفتگویی که با او و افراد تیم خودم داشتیم گفتیم که چرا نقشهی مسیر آینده را کمی زودتر مشخص نکنیم تا برای مردم توضیح دهد که این کاری است که داریم انجام میدهیم، بله ما درحال ساخت این بازی هستیم و اسمش هم Starfield هست و بله میخواهیم The Elder Scrolls: VI را بسازیم اما اول باید ساخت این دو بازی [که قبل از آنها در دست ساخت بودهاند] را تکمیل کنیم. این کار به مردم احساس بهتری نسبت به جایگاهی که در آن قرار داریم و جایگاهی که میخواهیم به آن برسیم میدهد.
همچنین آقای هاینس دربارهی تاثیر این اتفاق برروی عنوان Fallout 76 و تمام آنلاین بودن آن نیز صحبتهایی بهمیان آوردند:
همچنین [معرفی The Elder Scrolls: VI] باعث شد تا مردم را متقاعد کنیم که ببینید، این [رویهی آنلاین بودن بازیها] همیشگی نیست. ما قرار است دفعهی بعد بازی بسازیم که تکنفره است و بله ما میخواهیم The Elder Scrolls: VI را بسازیم. زمان زیادی طول میکشد تا برای صحبت دربارهی اینکه آنها چه چیزی هستند آماده شویم زیرا ما میخواهیم زمانی که دربارهی آن صحبت میکنیم تا زمانی که بازی منتشر میشود بیش از دو یا سه سال طول نکشد. اما این به مردم کمک میکند تا نسبت به جایگاهی که میخواهیم به آن برسیم آگاهی بیشتری داشته باشند و بدانند که این استودیو درحال انجام چه کاری است و سعی در انجام چه کاری دارد.
سخنان آقای هاینس میتوانند دلایل سنت شکنی بتسدا در معرفی بازیهایش را به خوبی مشخص کنند اما به هر صورت چیزی که برای مخاطبان مهم است تاریخ انتشار بازی است و اگر برای ساخت عنوانی مانند Starfield سختافزار کنسولهای فعلی کافی نباشد احتمال عرضهی The Elder Scrolls: VI در نسل بعدی بسیار بالا خواهد بود.
منبع متن: gamefa