سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و کارگردان بازی‌هایی نظیر Alan Wake و Quantum Break و بازی در دست ساخت Control، احساس هم‌بستگی نزدکی با هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) دارد. او یکی از ستایش‌گران کوجیما و بازی‌هایش با داستان‌های منحصر به فردشان است. لیک در این باره در گفتگو با وب‌سایت گیم‌اسپات اظهار داشت: من عاشق […]

سم لیک یکی از ستایش‌گران کوجیما و بازی‌هایش است

سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و کارگردان بازی‌هایی نظیر Alan Wake و Quantum Break و بازی در دست ساخت Control، احساس هم‌بستگی نزدکی با هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) دارد. او یکی از ستایش‌گران کوجیما و بازی‌هایش با داستان‌های منحصر به فردشان است.

لیک در این باره در گفتگو با وب‌سایت گیم‌اسپات اظهار داشت:

من عاشق این هستم که [در این صنعت] کارشناسانی (Auteur) نظیر [هیدئو کوجیما] داریم و می‌توانیم به چشم‌اندازهای خود اعتماد کنیم و به جلو پیش رویم. من احساس می‌کنم کوجیما بسیار با استعداد است. من هنوز نمی‌دانم [Death Stranding] درباره چیست، اما واقعاً علاقه‌ دارم که ببینم او چه در نظر دارد. بیشتر از اینکه چشم‌اندازهایی خلاقانه و قدرتمند و فرصت‌هایی برای افراد خلاقی جهت بیان خود و عقایدشان را شاهد باشیم، مزیت بیشتر [حضور چنین افرادی] برای تمام بازی‌های این صنعت است. این فرصت ویژه‌ای برای الهام گرفتن و تلاش برای ارائه چیزهای جدید است.

در صنعت سینما، تئوری Auteur بیشتر به کارگردانانی اشاره دارد که کنترل تمام ویژگی‌های یک کار تمام شده را بر عهده دارند و معمولاً منظور همان توسعه سبکی قابل تشخیص و اتصال موضوعات مختلف است. این تئوری قطعاً برای کوجیما و لیک نیز صدق می‌کند که ساخته‌هایشان بیشتر به مانند یک فیلم است تا بازی. البته بر خلاف کارهای دیوید کیج (David Cage)، این دو کارگردان به گیم‌پلی بازی‌های خود بیشتر توجه می‌کنند.

سبک داستان‌های لیک بیشتر بیان داستان‌هایی رویامانند همراه با عناصر فراطبیعی است و کوجیما نیز داستان‌هایی غم‌انگیز روایت می‌کند که Metal Gear Solid یکی از شاخص‌ترین آن‌هاست. بازی جدید کوجیما، همانطور که لیک نیز به آن اشاره داشت، Death Stranding نام دارد. با اینکه تاکنون سه تریلر از این بازی منتشر شده اما علاقه‌مندان آن بیشتر گیج و مبهوت شده‌اند تا اینکه اطلاعات جدیدی از این بازی مرموز بدست آورند.

بازی Death Stranding هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دست ساخت و توسعه قرار دارد. از سوی دیگر، بازی Control، ساخته جدید سم لیک نیز برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و از این نشانی می‌توانید تریلر معرفی آن را مشاهده کنید.

منبع متن: gamefa