God of war 3 Kratos

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، طبق یک نظرسنجی که اخیرا پایگاه Childcare.co.uk از حدود 2000 والدین در انگلستان انجام داده، مشخص شده است که فرزندان بیشتر از نیمی از آن‌ها به دلیل عدم نظارت یا آگاهی، بازی‌های +18 سال بزرگسالان را انجام می‌دهند. بررسی‌ها حاکی از آن است که این والدین آشنایی چندانی با بازی‌ها و به طور کلی صنعت بازی‌های ویدیویی ندارند. در حالی که بازی‌ها دارای رده بندی سنی هستند اما معمولا توسط والدین نادیده گرفته می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد نحوه برخورد والدین با بازی‌ها نسبت به فیلم‌ها متفاوت است. برای مثال طبق اطلاعات Childcare.co.uk تنها 18 درصد از والدین به فرزندان 10 تا 14 ساله خود اجازه می‌دهند که فیلم‌های +18 سال تماشا کنند. 86 درصد از آن‌ها اذعان داشتند که به رده‌بندی سنی بازی‌ها توجهی ندارند در حالی که 23 درصد آن‌ها نسبت به رده‌بندی سنی فیلم‌ها بی‌توجه بودند. بر اساس این نظرسنجی 43 درصد از والدین اظهار داشتند که فرزندانشان از وقتی بازی‌های +18 سال را انجام می‌دهند تغییراتی منفی در رفتارشان ایجاد شده و حدود یک چهارم نیز گزارش داده‌اند که بچه‌هایشان با تجربه عناوین +18 سال کلمات و جملات زشت و ناخوشایند را یاد گرفته‌اند. از بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی 72 درصدشان مادران بوده‌اند و تمامی کسانی که در این بررسی حضور داشتند والدین افراد 5 تا 16 ساله بودند که 53 درصدشان پسر و 47 درصدشان دختر بوده‌اند. علاوه بر این 34 درصد از آن‌ها بیان داشتند که فرزندانشان روزانه 4 ساعت یا بیشتر به انجام بازی‌ها مشغول هستند.

موسس پایگاه Childcare.co.uk آقای "ریچارد کانوی" (Richard Conway) در این رابطه گفت: "در دوره زمانه امروزی سخت است که رفتار فرزندان خود را کنترل کنید، چون به عنوان مثال اگر فرزند 10 ساله‌ی شما دوستانی داشته باشد که Fortnite بازی می‌کنند (که یک بازی +12 سال است) می‌خواهید که آن‌ها با هم در این سرگرمی سهیم باشند. با اینحال بهتر است به جای رها کردن فرزندان خود با دستگاه‌هایشان، تحقیق کنید ببینید کدام بازی برایشان مناسب‌تر است. جالب این است که بیشتر والدین به رده‌بندی سنی فیلم‌ها توجه دارند، در حالی که این سختگیری را برای بازی‌ها انجام نمی‌دهند. این بسیار مهم است که بدانیم کودکان چقدر تاثیرپذیر هستند. اگر آن‌ها نوعی از رفتار یا گفتار را در یک بازی یا فیلم ببینند، امکان دارد آن را تقلید کنند."

قطعا در این مورد اگر تاثیر منفی روی کودکان مشاهده شود، مقصر اصلی خود والدین هستند نه ماهیت بازی‌ها یا سبک خاص یک توسعه دهنده. چرا که در صورت توجه والدین به رده‌بندی سنی و خریدن بازی‌هایی متناسب با سن کودکان خود می‌توانند از بروز رفتارهای منفی در آن‌ها جلوگیری کنند. در پایان نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame