تقریباً تمامی افراد به ضعف مایکروسافت در تعداد و کیفیت اکثر عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان باور دارند و حتی این شرکت که اوایل ضعف خود را انکار می‌نمود، بالاخره آن را پذیرفت و در رویداد E3 2018 شاهد اخبار امیدوار کننده‌ای مبنی بر تصاحب چند استودیوی جدید از جمله پلی‌گراند(Playground) و نینجا تئوری (Ninja Theory) […]

مایکروسافت: دراختیار داشتن استودیوهای فرست پارتی اختصاصی، دارایی قدرتمندی است

تقریباً تمامی افراد به ضعف مایکروسافت در تعداد و کیفیت اکثر عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان باور دارند و حتی این شرکت که اوایل ضعف خود را انکار می‌نمود، بالاخره آن را پذیرفت و در رویداد E3 2018 شاهد اخبار امیدوار کننده‌ای مبنی بر تصاحب چند استودیوی جدید از جمله پلی‌گراند(Playground) و نینجا تئوری (Ninja Theory) توسط ردموندی‌ها بودیم.

البته استودیوهای خریداری شده اکثراً برای کار برروی پروژه‌های کوچک شناخته می‌شوند؛ به جز پلی‌گراند که سابقه‌ی کار برروی مجموعه‌ی Forza Horizon به عنوان پروژه‌ای AAA را دارد، باقی استودیوها مانند آندد لبز (Undead Labs)، کامپالشن گیمز (Compulsion Games) و حتی نینجا تئوری، همه و همه برای کار برروی پروژه‌هایی در مقیاس کوچک‌تر شناخته می‌شوند. به دنبال همین موضوع  مت بوتی (Matt Booty) رئیس بخش استودیوهای مایکروسافت در مصاحبه با وب‌سایت PC Games Insider درباره‌ی دلیل تصاحب استودیوهای کوچک توضیحاتی ارائه داده است:

دراختیار داشتن استودیوهای فرست پارتی اختصاصی، دارایی قدرتمند و منحصر به فردی است. ما اولین کسانی هستیم که تکنولوژی‌های جدید را پیاده می‌کنیم، اولین کسانی هستیم که برای پلتفرم‌های جدید محتوا تولید می‌کنیم و اولین کسانی هستیم که مدل‌های کسب و کار جدید را برسی می‌کنیم. این به ما امکان می‌دهد تا نمونه‌ کاری از بازی‌های انحصاری بسازیم و این بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری بود. همچنین مشاهده‌ی تغیرات در این صنعت جالب است.

درحالی که صنعت رشد می‌کند، به نظر می‌رسد استودیوها و تیم‌های کمتری برروی بازی‌های متوسط تمرکز داشته باشند که بین بازی‌های AAA بلاک‌باستر و بازی‌های کوچک مستقل قرار دارند. این‌ها بعضی از استودیوهایی هستند که ما درحال حاضر علاقه داریم تا با آن‌ها همکاری کنیم. استودیوهایی که می‌توانند بازی‌های باکیفیتی بسازند که بین بازی‌های بزرگ و متوسط قرار گیرند با پیوستن به خانواده‌ی مایکروسافت، می‌توانند به ساخت و نوآوری ادامه دهند و رشد خلاقیتی خود را سرعت بخشند.

هرچند که به‌نظر می‌رسد سخنان بوتی درباره‌ی پیشرفت استودیوهای کوچک باشد اما این موضوع نیز از آن متبادر می‌شود که سیاست مایکروسافت ساخت بازی‌های متوسط و کم هزینه‌تر با سود بالا مانند State of Decay در کیفیتی به مراتب بیشتر است که البته این نیز خود نوعی پیشرفت به حساب می‌آید. نظر شما درباره‌ی صحبت‌های بوتی چیست؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع متن: gamefa