استودیو خلاق Arkane به واسطه عرضه عنوانی منحصر به فرد در سبک اکشن اول شخص مخفی کاری با دنیایی درگیر‌کننده و گیم پلی‌ای انعطاف پذیر به نام Dishonored به شهرت رسید. پس از آن بود که این عنوان به یکی از موفق‌ترین سری‌های نسل مدرن تبدیل شد اما به گفته یکی از اعضای ارشد Arkane ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانیم عنوان دیگری از این سری را تجربه کنیم.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameSpot، طراح ارشد Arkane آقای ریکاردو بری به تازگی در مصاحبه با وبسایت VG247 اعلام کرده است که سری Dishonored در حال حاضر در استراحت به سر می برد.

"نمی‌توانم با اطمینان بگویم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، هر اتفاقی ممکن است بیفتد اما Dishonored هم اکنون استراحت می‌کند."

آخرین عنوان از سری Dishonored در سال 2017 عرضه شد و Death of the Outsider نام داشت. این قسمت ماجراجویی مستقلی بود که وقایع آن چند ماه پس از Dishonored 2، که خود داستان قسمت اول را ادامه داده بود، روایت می‌شد. اما با وجود اینکه ساخت قسمت جدید Dishonored بعید است که در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد اما این باعث نمی‌شود که Arkane از سبکی که ثابت کرده در آن مهارت دارد یعنی خلق دنیاهایی درگیر‌کننده و گیم‌پلی‌های نوآورانه کنار بکشد.

ریکاردو بری در این رابطه گفت: "چیزهایی که برای ما یعنوان یک استودیو اهمیت دارند اسنجام، ساخت دنیاهایی عمیق و داستان‌سرایی از طریق معماری و محیط هستند. ما همواره سعی می‌کنیم فضاها را به نحوی ترکیب کنیم که شما احساس کنید که واقعا در آنها حضور دارید. چه دان‌وال (یکی از شهرهای Dishonored) باشد و چه تالوس 1 (استگاه تحقیقاتی Prey) تفاوتی نمی‌کند. این به همان اندازه در مورد شخصیتی که بازیکن یا فرد ملاقات می‌کند نیز مهم است و اهمیت دارد. در ادامه بحث گیم‌پلی پیش‌بینی نشده پیش می‌آید -- اینکه مجموعه‌ای ابزارها و توانایی‌های جذاب را در اختیار بازیکنان قرار دهیم و سپس بگویم "خودتون کشفش کنید، خلاق باشید، تجربه منحصر به فرد خودتون رو بسازید."

ریکاردو بری اشاره‌ای به عنوان بعدی Arkane نکرد و تنها به احتمال وجود بخش چندنفره در این پروژه اشاره کرد.

"اینکه قادر باشیم قابلیت‌های آنلاین و چند نفره بیشتری را اضاقه کنیم، بسیار محتمل است که اینکار را انجام دهیم."

وی در پایان به این نکته هم اشاره کرد که بر خلاف بسیاری از عناوین ساخته شده در Arkane، اصراری بر اول شخص بود عناوین بعدی استودیو وجود ندارد.

Arkane اخیرا بسته توسعه‌دهنده Mooncrash را برای Prey منتشر کرد. این استودیو قرار است در اواخر سال جاری نیز حالت بازی جدیدی به نام Typhon Hunter را برای این بازی عرضه کرد.

منبع متن: pardisgame