عنوان Fallout 76 قصد دارد این مجموعه را به سمت جدیدی هدایت کند. در این بازی که بر بخش چندنفره متمرکز است، نیاز دارید تا همیشه آنلاین باشید و استودیوی بتسدا (Bethesda) میخواهد با این کار، بازیبازان را تشویق کند تا با یکدیگر همکاری یا رقابت کنند. هرچند طبق گفتههای پیت هاینز (Pete Hines) از […]
عنوان Fallout 76 قصد دارد این مجموعه را به سمت جدیدی هدایت کند. در این بازی که بر بخش چندنفره متمرکز است، نیاز دارید تا همیشه آنلاین باشید و استودیوی بتسدا (Bethesda) میخواهد با این کار، بازیبازان را تشویق کند تا با یکدیگر همکاری یا رقابت کنند.
هرچند طبق گفتههای پیت هاینز (Pete Hines) از استودیوی بتسدا، قابلیت کراسپلی برای هیچیک از پلتفرمهای این بازی وجود نخواهد داشت.
کارگردان این بازی، تاد هاوارد (Todd Howard)، در گذشته دربارهی کمبود پشتیبانی از قابلیت کراسپلی، صحبت کرده بود. او دربارهی این مشکل، سونی را سرزنش کرده بود و آن را مقصر میدانست. البته او به طور مستقیم نام شرکت سونی را بر زبان نیاورد اما اشاره کرد “مشکلات متعددی وجود دارد” که باعث میشود نتوانیم از قابلیت کراسپلی پشتیبانی کنیم. او از شرح جزئیات بیشتر خودداری کرد.
هاوارد در ماه ژوئن در مصاحبهای با وبسایت GameStar.de اعلام کرده بود که بتسدا مایل است که قابلیت کراسپلی در بازی وجود داشته باشد اما هم اکنون نمیتوانیم این کار را بکنیم. شرکت سونی به اندازهی شرکتهای دیگر با ما همکاری نمیکند.
یکی از کارکنان پلیاستیشن، شاون لیدن (Shawn Layden)، اعلام کرده بود که سونی به خود اعتماد دارد که میتواند راه حلی برای مشکل کراسپلی پیدا کند که جامعهی بازیبازان ما آن را بپذیرند و متوجه شوند و در عین حال از کسب و کار ما نیز پشتیبانی کند.
هر چند سونی تا کنون تنها صحبت کرده است و در سیاستهای خود هیچگونه تغییری ایجاد نکرده است. بازیهایی مانند Rocket League و Minecraft بر روی کنسولهای ایکس باکس وان و نینتندو سوییج از قابلیت کراسپلی پشتیبانی میکنند اما پلیاستیشن ۴ از همکاری با آنان خودداری کرده است. یکی دیگر از بازیهای مورد انتظار استودیوی بتسدا، The Elder Scrolls: Legends، نیز از قابلیت کراسپلی پشتیبانی خواهد کرد اما هنوز تکلیف نسخهی پلیاستیشن ۴ این عنوان مشخص نیست.
هاینس اخیراً در QuakeCon در این باره صحبتهایی کرد و گفت که بتسدا مایل است نسخهی Legends را تنها برای پلتفرمهایی منتشر کند که از قابلیت کراسپلی پشتیبانی میکنند. نسخهی های اندروید، iOS و رایانههای شخصی از این قابلیت برخوردار خواهند بود که به بازیبازان سراسر جهان این اجازه را میدهد که بتوانند بر روی پلتفرمهای متفاوت با یکدیگر بازی کنند. همچنین پشتیبانی از کراسپلی به این معناست که اگر شما به عنوان مثال بر روی یک پلتفرم آیتمهایی خریده باشید یا مقداری در بازی پیشرفت کرده باشید، میتوانید هر زمانی که بخواهید بازی را با همان آیتمها و همان مقدار پیشرفت، بر روی پلتفرم دیگری ادامه دهید. بتسدا نیز از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد پس یا شرکت سونی مجبور است سیاستهای خود را تغییر دهد یا عنوان The Elder Scrolls: Legends برای پلیاستیشن ۴ منتشر نخواهد شد. هاینز در مصاحبهای با Game Informer اعلام کرد:
ما به صحبت با تمام پلتفرمهایی که با آنان همکاری میکنیم، ادامه خواهیم داد. اما شرایطی که تعیین کردهایم حیاتی میباشد و قابل مذاکره نیست. نمیتوانیم یک نسخه از عنوان Legends را متصور شویم که شما در آن بتوانید پیشرفت خود را بر روی پلتفرمهای دیگر ادامه دهید در حالی که نسخهی دیگری از بازی وجود داشته باشد که شما داخل اکوسیستم آن زندانی شده باشید و از تمام چیزهای دیگر محروم باشید. این امر کاملاً با اهداف بازی در تضاد است.
عنوان Fallout 76 در ماه نوامبر برای رایانههای شخصی، ایکس باکس وان و پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. بتای این عنوان در ماه اکتبر برگزار میشود و در ابتدا برای ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.
منبع متن: gamefa