همیشه بازی‌هایی هستند که پتانسیل تغییر و یا حتی نجات یک زندگی را دارند. یکی از این بازی‌های خاص عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice است؛ بازی که در آن شاهد روایت مشکلات روحی شخصیت اصلی بازی هستیم. حال به نظر می‌رسد این بازی توانسته به سبب روایت خاص خود، جان پسر بچه‌ای که با این مشکل دست […]

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice باعث نجات جان یک پسر بچه شد

همیشه بازی‌هایی هستند که پتانسیل تغییر و یا حتی نجات یک زندگی را دارند. یکی از این بازی‌های خاص عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice است؛ بازی که در آن شاهد روایت مشکلات روحی شخصیت اصلی بازی هستیم. حال به نظر می‌رسد این بازی توانسته به سبب روایت خاص خود، جان پسر بچه‌ای که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرده را نجات دهد.

یکی از کاربران توییتر با نام جسیکا پرایم (Jessica Prime) با انتشار توییتی از استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) به خاطر ساخت بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice و نجات جان فرزند دومش تشکر کرد.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی پرایم، پس از به پایان رساندن بازی، پسرش درخواست کرد که او را برای مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان ببرند چرا که به نظر می‌رسد این پسر بچه از مشکلات روحی شبیه به آنچه که در بازی روایت شده، برخوردار بوده است.

جسیکا پرایم در ادامه افزود که پسرش توانایی مقابله با این مشکلات را نداشته و بار‌ها قصد خودکشی و آسیب رساندن به خود را داشته است. اما خوشبختانه به لطف عنوان بی‌نظیر Hellblade: Senua’s Sacrifice، این رویه تغییر کرده و این پسر بچه هم اکنون به زندگی عادی خود بازگشته است.

نینجا تئوری من از شما به خاطر ساخت Hellblade: Senua’s Sacrifice سپاس‌گزارم. این بازی جان پسرم را نجات داد. بعد از اتمام بازی، از من خواست تا او را برای مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان ببرم. او نمی‌توانست با این موضوع کنار بیاید و بنابراین تصمیم به خودکشی گرفته بود. اما این عنوان برنامه‌ی او را تغییر داد. سپاس‌گزارم.

همانطور که در بالا هم اشاره شد، بازی‌های خاص، توانایی نجات و تغییر زندگی افراد را دارند. Hellblade: Senua’s Sacrifice مثال بارزی از توانایی بازی‌های رایانه‌ای در تغییر و بهبود زندگی افراد مختلف است. این صنعت در ارتقا آگاهی جامعه نقش بسزایی دارد و به جرات می‌توان گفت که هیچ موسیقی و یا فیلم سینمایی تاثیری به مانند بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice برروی زندگی مخاطب خود نخواهد داشت. چرا که این خود شما هستید که شخصیت بازی را کنترل می‌کنید بنابراین این موضوع باعث ارتباط هرچه عمیق‌تر بازی‌باز با داستان می‌شود.

Hellblade: Senua’s Sacrifice روایتگر داستان زنی به نام سنوآ (Senua) است. داستان بازی از دید صدا‌های مختلفی که تنها سنوآ قادر به شنیدن آن‌هاست، روایت می‌شود. نینجا تئوری با همکاری روانشناسان و افرادی که به این بیماری دچار بودند، به توسعه بازی پرداخته است. بنابراین می‌توان از بازی به عنوان یک نمونه مطالعاتی استفاده کرد.

به هر حال شنیدن این خبر بسیار خوشحال‌کننده است و امیدواریم باز هم شاهد عناوین فوق‌العاده‌ای از این دست در صنعت بازی‌های رایانه‌ای باشیم.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. همچنین نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی هم اکنون در دسترس بازی‌بازان قرار دارد.

منبع متن: gamefa