The Order: 1886 یکی از نخستین بازیهای انحصاری کنسول پلیاستیشن ۴ است. در حالی که این عنوان بازی بی نقصی نبود، اما به نظر میرسید که در حال بنا نهادن پایههای یک سری بینظیر است. حال بنابر گفته رویی ویرِزوریا (Ru Weerasuriya) کارگردان The Order: 1886، تمرکز بیش از حد بازی برای پایهگذاری و ایجاد […]
The Order: 1886 یکی از نخستین بازیهای انحصاری کنسول پلیاستیشن ۴ است. در حالی که این عنوان بازی بی نقصی نبود، اما به نظر میرسید که در حال بنا نهادن پایههای یک سری بینظیر است. حال بنابر گفته رویی ویرِزوریا (Ru Weerasuriya) کارگردان The Order: 1886، تمرکز بیش از حد بازی برای پایهگذاری و ایجاد یک آیپی بلند مدت آسیبهای جدی به آن وارد کرد.
هنگامی که از رویی ویرِزوریا در مورد کمبود محتوا در The Order: 1886 پرسیده شد، او توضیح داد که استودیو Ready at Dawn به دنبال ادامه این سری بوده و این یکی از دلایل کمبود محتوا در این بازی است. چرا که آنها قصد داشتند تا با توسعه سری، مکانیکهای بیشتری به بخشهای مختلف آن اضافه کنند.
من فکر میکنم که از همان ابتدا یکی از دلایل کمبود محتوا، تمرکز ما برروی بنا نهادن یک آیپی بود. ما سخت تلاش میکردیم تا اطمینان حاصل کنیم این آیپی دارای پایههای بسیار قوی است، پایهای که میتوان با استفاده از آن به شیوههای مختلف به روایت داستانها پرداخت. در یک بازه زمانی خاص، ما بسیاری از وقت خود را صرف توسعه آیپی و داستان کردیم. با توجه به اینکه ما در حال ساخت یک بازی جدید بودیم، این موضوع منطقی به نظر میرسید. شما قبلا آیپیهای مختلفی را دیدهاید که برروی این بخشها تمرکز میکنند، پس در واقع ما اولین توسعهدهندهای نبودیم که این کار را انجام میدادیم. درگذشته آیپیهای بسیاری وجود داشتند که مکانیکهای گیمپلی و پیچیدگیهای نسخه اول بسیار محدودتر از نسخههای بعدی سری هستند. شما باید برروی آیپی تمرکز کنید و زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد. بنابراین به وجود مکانیکهای کمتر بسنده میکنید. و پس از آن، نسخه بعدی به شما اجازه میدهد که همه چیز را گسترش دهید.
با توجه به گفتههای رویی ویرِزوریا، به دلیل تمرکز استودیو Ready at Dawn برروی آینده The Order: 1886، این استودیو نتوانسته تمام مکانیکهای مد نظر خود را به بازی اضافه کند و همین تمرکز بیش از حد برروی نسخههای بعدی باعث شکست بازی شده است.
باید این نکته را مد نظر داشت که بازیهایی وجود دارند که از نسخه دوم آنها به عنوان بهترین نسخه آن سری یاد میشود. برای مثال میتوان به دو بازی Uncharted 2: Among Thieves و Assassin’s Creed II اشاره کرد. حال اگرچه به نظر میرسد که سونی (Sony) علاقهای به ادامه The Order: 1886 ندارد، اما با توجه به گفتههای سازنده بازی، به نظر میرسد که در صورت موافقت سونی برای ساخت نسخه بعدی، محتوای بسیار هیجانانگیزی به بازی اضافه میشوند. موضوعی که به نظر ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت.
بازی The Order: 1886 هم اکنون به صورت انحصاری در دسترس کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد.
منبع متن: gamefa