سه سال و نیم از عرضه انحصاری The Order: 1886 برروی پلیاستیشن ۴ میگذرد. یک عنوان اکشن ماجراجویی که هنوز هم بسیاری، استودیو ردی ات داون (Ready at Dawn) را با آن میشناسند. Ru Weerasuriya، مدیرعامل استودیوی ردی ات داون، در مصاحبهای با Polygon، نگاهی دوباره به آمار فروش بازی داشته و آن را فروشی […]
سه سال و نیم از عرضه انحصاری The Order: 1886 برروی پلیاستیشن ۴ میگذرد. یک عنوان اکشن ماجراجویی که هنوز هم بسیاری، استودیو ردی ات داون (Ready at Dawn) را با آن میشناسند. Ru Weerasuriya، مدیرعامل استودیوی ردی ات داون، در مصاحبهای با Polygon، نگاهی دوباره به آمار فروش بازی داشته و آن را فروشی مداوم در طول زمان توصیف کرده است.
او همچنین اذعان داشت که سازندگان داستانی طولانی را برای ایجاد زمینهای بالقوه جهت توسعه دنبالههای احتمالی بازی نوشته بودند؛ با این وجود این تصمیم که دنبالهای بر این سری ساخته شود کاملا برعهده سونی است. در ادامه توضیحات او را در این زمینه میخوانید:
باید بگویم که بازی از زمان عرضه خود فروشی مداوم داشته است. البته فروش هر عنوان در چند ماه اولیه، رقم بزرگی را دربر میگیرد؛ با این وجود فروش بازی ثابت بوده است. تعداد ثابتی از افراد وجود دارند که در حال تجربه بازی بودهاند و هربار که بازیبازان به تجربه آن پرداختهاند، جملاتی شبیه به این را شنیدهایم که “بازی شما را تجربه کردم و از آن لذت بردم. نسخه بعدی کی منتشر میشود؟”. ما مدام چنین بازخوردهایی را دریافت میکنیم؛ بنابراین معتقدم تا زمانی که بازی در مرکز توجه باشد، به حیات خود ادامه خواهد داد.
برای من سخت است که به این سوال جواب بدهم. من همان پاسخی را به شما خواهم داد که در گذشته و قبل از عرضه The Order: 1886 اظهار داشتم و آن این است که در پشت صحنه، برای توسعه این بازی اقدامات بسیاری انجام گرفته است. حتی قبل از عرضه بازی ما اقدامات بسیاری برروی زیرساختها و این که هر شخصیت چرا به این شکل نشان داده شده، از کجا آمدهاند و چه داستانی با خود دارند انجام دادیم؛ نه فقط ۱۸۸۶، بلکه کل داستان بازی. ما از خودمان میپرسیدیم “داستان از کجا شروع شد؟ به کجا خواهد رسید؟”. در حال حاضر داستانی طولانی نوشته شده است. ما معتقد بودیم که توسعه یک بازی و تمرکز بیش از حد برروی داستان برای ما کافی نخوهد بود.
ردی ات داون بعد از عرضه The Order: 1886، دوعنوان دیگر را نیز توسعه داده است. عنوان Deformers که ناشر آن گیمتراست (GameTrust) بود؛ یک عنوان چندنفره که نتوانست واکنش خوبی از سوی منتقدان و بازیبازان دریافت کند. دیگری عنوان ماجراجویی Lone Ech بود که وظیفه نشر آن را Oculus Studios برعهده گرفت و به صورت انحصاری برروی پلتفرم واقعیت مجازی Oculus Rift منتشر شد. این عنوان مورد تحسین قرار گرفت و توانست جوایز بسیاری از جمله جایزه “درگیرکنندهترین بازی سال” را در بخش جوایز D.I.C.E. از آن خود کند.
با این وجود Weerasuriya در مصاحبه خود به این نکته اشاره میکند که استودیو تمایل دارد تا به توسعه عناوین تریپل A مانند The Order: 1886 بازگردد:
بله قطعا؛ این در ذات ما قرار دارد. ما در زمینههای مختلف طراحی بازی، سبکهای مختلف و شیوههای روایت داستان فعالیت داشتهایم. از عناوین پلتفرمر گرفته تا اکشن و نقشآفرینی و مبارزهای و تجربه واقعیت مجازی و توسعه یک عنوان تیراندازی سوم شخص؛ ما در طول این ۱۵ سال کارهای مختلفی را انجام دادهایم. البته این به لطف تیم و استعدادی است که آنها دارند. آنها همواره به دنبال کاوش و بهتر کردن خودشان هستند؛ با گفتن این که ” من به شخصه به عنوان یک توسعهدهندهی بازی، چطور میتوانم کار خود را بهبود بخشم؟”. تمام افراد تیم چنین چالشهایی را پشت سر گذاشتهاند؛ بنابراین بازگشتن به توسعه عناوینی با بودجه بالا و برروی یک کنسول، در ذات ما قرار دارد. ما همیشه این تعادل را داشتهایم و فکر میکنم که استودیو هیچگاه در یکجا توقف نکرده است.
عنوان The Order: 1886 در حال حاضر به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد.
منبع متن: gamefa