ایکس‌باکس وان ایکس قطعا یک کنسول قدرتمند است. اگرچه رایانه‌های شخصی قدرتمند قطعا توانایی بیشتری در مقایسه با یک کنسول دارند و به احتمال زیاد، کنسول‌های نسل بعدی قدرتمندتر از کنسول‌های نسل فعلی خواهند بود ولی در حال حاضر ایکس‌باکس وان ایکس قوی‌ترین کنسول‌ مخصوص بازی‌های ویدئویی در بازار است. به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان بازی‌های […]

سازنده‌ی Bless Unleashed: چیپ گرافیکی وان ایکس شگفت‌انگیز است

ایکس‌باکس وان ایکس قطعا یک کنسول قدرتمند است. اگرچه رایانه‌های شخصی قدرتمند قطعا توانایی بیشتری در مقایسه با یک کنسول دارند و به احتمال زیاد، کنسول‌های نسل بعدی قدرتمندتر از کنسول‌های نسل فعلی خواهند بود ولی در حال حاضر ایکس‌باکس وان ایکس قوی‌ترین کنسول‌ مخصوص بازی‌های ویدئویی در بازار است.

به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی نیز علاقه‌ی خاصی به این کنسول پیدا کرده‌اند. یکی از این استودیوها، استودیوی Round 8 است. این استودیو که در حال حاضر برروی بازی Bless Unleashed کار می‌کند، در آخرین مصاحبه‌ی خود به این موضوع اشاره کرده که چیپ گرافیکی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس «شگفت‌انگیز» است.

چیپ گرافیکی ایکس‌باکس وان ایکس شگفت‌انگیز است. این موضوع به ما اجازه می‌دهد تکنولوژی‌های پردازشی متفاوتی را در بازی استفاده کنیم و به رزولوشن‌های بالاتری دست پیدا کنیم. برای مثال اگرچه تکنیک Real Time Global Illumination بارها بهینه شد ولی در نهایت ما از آن تنها در نسخه‌ی مخصوص وان ایکس استفاده کرده‌ایم. کنترل میزان استفاده از حافظه به خصوص در بازی‌های چندنفره بسیار دشوار است. به همین دلیل وجود حافظه‌ی بیشتر در کنسول وان ایکس بسیار عالی است.

در کنار تعریف و تمجید از کنسول میان‌نسلی شرکت مایکروسافت، این استودیو تاکید کرده است که بازی آن‌ها به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. البته به گفته‌ی آن‌ها دلیل عدم عرضه‌ی بازی برروی دیگر پلتفرم‌ها، محدودیت نیروی انسانی و منابع است.

طبیعتا بسیاری از توسعه‌دهندگان کوچک به دلیل محدودیت منابع مجبور به انتخاب تنها برخی از کنسول‌ها به عنوان پلتفرم مقصد هستند. به هر حال امیدوار هستیم در آینده و پس از عملکرد موفق بازی برروی کنسول شرکت مایکروسافت، شاهد عرضه‌ی این بازی برروی دیگر کنسول‌ها نیز باشیم.

منبع متن: gamefa