طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از بازی The Outer World، قرار است با داستانی بسیار جذاب روبرو شویم که انتخاب‌های بازی‌بازان به خوبی برروی آن تاثیر می‌گذارند.  استودیوی آبسیدین (Obsidian) برای تمامی بازی‌بازان، نامی آشنا است. استودیویی که پیش از این شاهکارهایی همچون Fallout New Vegas را به بازیکنان تحویل داد و اخیرا نیز توسط شرکت […]

تصمیم‌های بازی‌بازان در The Outer World متفاوت و جذاب خواهند بود

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از بازی The Outer World، قرار است با داستانی بسیار جذاب روبرو شویم که انتخاب‌های بازی‌بازان به خوبی برروی آن تاثیر می‌گذارند. 

استودیوی آبسیدین (Obsidian) برای تمامی بازی‌بازان، نامی آشنا است. استودیویی که پیش از این شاهکارهایی همچون Fallout New Vegas را به بازیکنان تحویل داد و اخیرا نیز توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد. اگر به تاریخچه‌ی این استودیو و سابقه‌ی آن نگاهی بیندازید، حتما متوجه می‌شوید که آبسیدین، یک استودیوی متخصص در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی است. از همین رو انتظارات از بازی The Outer World بسیار بالا است. امروز مطلع شده‌ایم که داستان این بازی قرار است که جذاب و البته متغیر نسبت به انتخاب‌های بازی‌باز باشد.

پیش از این مطلع شده بودیم که بازی The Outer World دارای داستانی نسبتا خطی و از پیش تعیین شده است ولی امروز کارگردان این بازی اعلام کرده که دست بازی‌باز برای انتخاب مسیرهای مختلف در داستان و روبرو شدن با عواقب آنان تا حد بسیار زیادی باز است:

داستان بازی The Outer World همانند یک بازی فوتبال است. تمامی بازی‌بازان از مقاطع مختلفی از داستان گذر می‌کنند ولی در همین حین نیز انتخاب‌های بسیاری بر سر راه آنان قرار می‌گیرد. مثلا این که برای سفینه‌تان چند موتور محرک خریداری کرده‌اید؟ چه مدلی را تهیه کرده‌اید؟ نکته‌ی اصلی این موضوع خریداری موتور است ولی انتخاب‌های شما در روند داستان و نوع موتوری که خریداری می‌کنید تاثیرگذار است.

همچنین توضیحاتی در رابطه با سیستم انتخاب‌های خوب و بد بازی ارائه شد. قابل ذکر است که شاهد مکانیزمی همچون شهرت در بازی Red Dead Redemption نیستیم. با این حال، بعضی انتخاب‌های شما که تصور می‌کنید خوب هستند، نتیجه‌ای تاریک و بد خواهند داشت. برعکس این امر نیز به وفور اتفاق خواهد افتاد:

ما در بازی چنین موقعیتی نداریم که بازی‌باز با خود بگوید «خب… این انتخاب خوب است و این انتخاب بد». در عوض، شما در بازی با موقعیتی مواجه می‌شوید که انتخاب آ، باعث نتیجه‌ی الف و انتخاب ب باعث نتیجه‌ی ج می‌شود. شما چیزی را انتخاب می‌کنید که برایتان اهمیت دارد. حال موضوعی پیش می‌آید که بحث را جذاب می‌کند: چه می‌شود اگر یک انتخاب بد، نتیجه‌ای بهتر از یک انتخاب خوب داشته باشد؟ چه می‌شود اگر شما بتوانید با انجام یک کار بد، جان مردم بیشتری را نجات دهید؟ آیا دست به انجام آن کار می‌زنید؟

این موضوع فوق‌العاده به نظر می‌رسد چرا که دقیقا همین عامل و سیستم انتخاب بود که توانست بازی The Witcher 3 را از تمامی هم‌سبکان خود جدا کند. امیدواریم که سازندگان بازی The Outer World در استودیوی آبسیدین بتوانند به خوبی از عهده‌ی چنین کاری بر بیایند. بازی The Outer World قرار است که در سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع متن: gamefa