گوگل در جریان رویداد GDC 2019 از پلتفرم استریم خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرد و به نظر می‌رسد، این شرکت قصد دارد برای تولید محتوا برروی این پلتفرم، با شرکت‌های بزرگی همکاری کند. در جریان این رویداد گوگل به معرفی ویژگی‌های این پلتفرم پرداخت و بیان کرد که بازی Doom Eternal برروی پلتفرم […]

GDC 2019 | همکاری گوگل با یوبی‌سافت برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا

گوگل در جریان رویداد GDC 2019 از پلتفرم استریم خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرد و به نظر می‌رسد، این شرکت قصد دارد برای تولید محتوا برروی این پلتفرم، با شرکت‌های بزرگی همکاری کند.

در جریان این رویداد گوگل به معرفی ویژگی‌های این پلتفرم پرداخت و بیان کرد که بازی Doom Eternal برروی پلتفرم این شرکت با نرخ فریم ۶۰ و کیفیت ۴K اجرا خواهد شد و بازی خاص دیگری برای این پلتفرم معرفی نشد. البته گوگل از توسعه دهندگان مختلفی دعوت کرده بود تا برای عرضه‌ی محتوا برروی این پلتفرم همکاری کنند. این شرکت به نظر می‌رسد با سازندگان مختلفی نظیر یوبی‌سافت (Ubisoft)، ای‌دی سافتور (id Software)، استودیو‌ سازنده‌ی بازی Star Fox، تکیلا ورکس (Tequila Works) و … همکاری خواهد داشت.

یوبی‌سافت در حال حاضر در حال کار برروی هماهنگ‌سازی کامل عنوان Asassin’s Creed Odyssey با استیدیا است. ایو گیلموت (Yves Guillemot)، مدیرعامل این شرکت در ستایش پلتفرم جدید گوگل گفت:

قدرت بالا و در دسترس بودن یک پلتفرم استریم، فرصت‌های زیادی را پیش روی بازی‌های ویدئویی در آینده قرار خواهد داد. ما مفتخریم که با گوگل برای عرضه‌ی محتوا برروی استیدیا همکاری داشته‌ایم. این تنها آغاز کار است و برای همکاری بیشتر با این شرکت نمی‌توانیم منتظر بمانیم.

گوگل در طول رویداد همچنین تایید کرد که کیت‌های توسعه‌، ویژه‌ی تولید محتوا برروی استیدیا را برای ۱۰۰ توسعه‌ دهنده و بازی‌ساز مختلف فرستاده است. در انتها گفتنی‌ است، پلتفرم استیدیا در سال ۲۰۱۹ میلادی ابتدا در اروپا، آمریکا و کانادا در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع متن: gamefa