رایان برانت (Ryan Brant)، خالق شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive,) که در زمینه‌ی نشر بازی‌های ویدئویی فعالیت می‌کند، روز شنبه ۳ فروردین ماه (۲۳ مارس) و در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت. از برانت، دیانا (Diana)، همسر، چهار فرزند و پدر و مادرش باقی مانده‌اند. سخنگوی تیک-تو اینتراکتیو با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص […]

رایان برانت، موسس شرکت Take-Two، دار فانی را وداع گفت

رایان برانت (Ryan Brant)، خالق شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive,) که در زمینه‌ی نشر بازی‌های ویدئویی فعالیت می‌کند، روز شنبه ۳ فروردین ماه (۲۳ مارس) و در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت. از برانت، دیانا (Diana)، همسر، چهار فرزند و پدر و مادرش باقی مانده‌اند.

سخنگوی تیک-تو اینتراکتیو با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت:

ما از خبر درگذشت برانت واقعاً متاسف شدیم. چشم‌انداز او از سرگرمی‌های تعاملی، تاریخ طولانی‌مدت شرکت ما را آغاز کرد و از خدماتش سپاس‌گذاریم. ما احساسات خود را نسبت به خانواده و دوستانش ابراز می‌کنیم.

برانت شرکت تیک-تو را در سال ۱۹۹۳ میلادی و با هزینه‌ی ۱٫۵ میلیون دلاری که از خانواده و سرمایه‌گذاران بدست آورد، تاسیس کرد. او قبلاً همراه با پدرش، پیتر برانت (Peter Brant)، در مجله‌ی Interview فعالیت می‌کرد اما خواهان آن بود که به عنوان یک جوان، فعالیت بیشتری در صنعت گیمینگ و تکنولوژی داشته باشد.

تحت نظر برانت، تیک-تو قبل از تاسیس استودیوهای جدید و انتشار بازی‌های قدرتمند و متنوع، به نشر سری بازی‌های موفق FMV پرداخت. این دستاوردها شامل خلق شرکت DMA Design که در حال حاضر با نام راک‌استار (Rockstar) شناخته می‌شود، شد. عرضه‌ی Grand Theft Auto III به بازار، تیک-تو را به شرکتی موفق در بازار بازی‌های ویدئویی تبدیل کرد.

برانت در سال ۲۰۰۱ میلادی از سمت مدیرعاملی تیک-تو اینتراکتیو استعفا داد و تا سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان معاون اجرایی این شرکت فعالیت کرد. در نهایت و در سال ۲۰۰۶ میلادی، رایان برانت پس از شکایت SEC که گریبانگیر بسیاری از اعضای تیک-تو شد، از این شرکت خارج شد.

تحقیقات SEC که در خصوص سهام و فعالیت‌های غیرقانونی مالی تیک-تو بود، منجر به جریمه شدن ۷٫۳ میلیون دلاری برانت در سال ۲۰۰۷ میلادی شد.

منبع متن: gamefa