درپی اعلام اطلاعات اولیه پلی‌استیشن۵ که هفته‌ی گذشته توسط مارک سرنی (Mark Cerny) منتشر گردید سونی رسما عرضه کنسول نسل بعدی خود را تایید نمود. این شرکت در آخرین گزارش رسمی خود عنوان کرد باتوجه به‌ تجربه‌ای که در سیستم توزیع بازی‌ها داشتیم قصد داریم از توسعه‌دهندگان بیشتری برای کنسول نسل بعد خود استفاده کنیم. […]

سونی احتمال می‌دهد پلی‌استیشن۵ صد میلیون دستگاه بفروشد

درپی اعلام اطلاعات اولیه پلی‌استیشن۵ که هفته‌ی گذشته توسط مارک سرنی (Mark Cerny) منتشر گردید سونی رسما عرضه کنسول نسل بعدی خود را تایید نمود. این شرکت در آخرین گزارش رسمی خود عنوان کرد باتوجه به‌ تجربه‌ای که در سیستم توزیع بازی‌ها داشتیم قصد داریم از توسعه‌دهندگان بیشتری برای کنسول نسل بعد خود استفاده کنیم.

براساس گفته‌ی جیسون اسکریر (Jason Schreier) انتشار اخبار پلی‌استیشن۵ کاملا تصادفی نبوده و یکی از دلایل این عمل سونی هدایت کیت توسعه‌ی پلی‌استیشن۵ برای استودیوهای تردپارتی است.

براساس آمار دیگری سونی توانسته حدود ۱۷٫۸ میلیون کنسول پلی‌استیشن۴ را از ماه مارس سال قبل تا ۳۱ مارس امسال به فروش برساند. این درحالی است که سونی در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۹ میلیون کنسول را فروخته، در مجموع از اولین روز عرضه رسمی و بین‌المللی پلی‌استیشن۴ (سال ۲۰۱۳)، این کمپانی موفق به فروش ۹۶٫۸ میلیون کنسول شده است. در ادامه باید عنوان کنیم طی حدود ۱۸ ماه گذشته آمار فروش کنسول مذکور به شدت کاهش یافته و سونی هم انتظار دارد آمار فروشش امسال به ۱۶ میلیون کاهش یابد.

کدهای دیجیتالی سونی عملکرد رضایت بخشی داشتند. خدماتی چون امکان دانلود بازی‌ها به‌طور کامل، امکان دریافت بسته‌های الحاقی و غیره که در شبکه‌های پلی‌استیشن موجود هستند، توانستند بیش از ۱۲٫۸ میلیارد دلار در هرسال سرمایه جذب کنند که خود یک رکورد شگفت انگیز به حساب می‌آید.

همانطور که در بالا هم گفتیم میزان فروش پلی‌استیشن۴ رو به کاهش است اما این کاهش تا حدی با افزایش آمار خدمات شبکه‌ای و آنلاین پلی‌استیشن خنثی می‌گردد چراکه در طی چند سال اخیر به همان اندازه که آمار فروش این دستگاه کاهش یافته آمار خرید و استفاده از خدمات آنلاین کنسول یاد شده افزایش چشم‌گیری داشته است.

به هرصورت مسئولان و برخی منتقدین انتظار دارند که پلی‌استیشن۵ هم مانند پلی‌استیشن۴ حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه می‌فروشد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا اولین اطلاعات رسمی منتشر شده را در اینجا مطالعه کنید.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به‌نظر شما کاهش آمار فروش پلی‌استیشن۴ ناشی از چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa