عنوان Fortnite از آن دسته بازی‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و یکی از بهترین‌های سبک بتل رویال شناخته می‌شود. به تازگی گزارش‌هایی از سوی بازی‌بازان و کاربران این بازی در دسترس قرار گرفته که بیان می‌کنند تغییرات اخیر شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، باعث ایجاد مشکلاتی بزرگی در این بازی شده است. […]

مشکل جدید بازی Fortnite پس از تغییرات اخیر اعمال شده

عنوان Fortnite از آن دسته بازی‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و یکی از بهترین‌های سبک بتل رویال شناخته می‌شود. به تازگی گزارش‌هایی از سوی بازی‌بازان و کاربران این بازی در دسترس قرار گرفته که بیان می‌کنند تغییرات اخیر شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، باعث ایجاد مشکلاتی بزرگی در این بازی شده است.

به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین عناوین در میان بازی‌های بتل رویال، Fortnite شناخته می‌شود که فضایی رنگارنگ و جذاب به همراه گیم‌پلی خاص را در اختیار بازی‌بازان و کاربران قرار می‌دهد. علی رغم عرضه‌ی بازی‌های زیادی در سال ۲۰۱۸ میلادی، عنوان Fortnite با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود موفق شد تا نامش را بر سر زبان‌های کاربران و بازی‌بازان زیادی بیاورد.

همان‌طور که در جریان هستید، افرادی زیادی وجود دارند که با این عنوان شرکت اپیک گیمز ارتباط برقرار نکرده و توجه‌ی آن‌ها توسط این بازی بتل رویال جلب نشد. اما با این حال این بازی محبوب و پرطرفدار بی‌شک برروی تمامی پلتفرم‌های موجود عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

در همین راستا شرکت سازنده و تیم‌های پشتیبانی در تلاش هستند تا با افزودن امکانات و آیتم‌های مختلف و جدید به این بازی، طرفداران و کاربران خود را شگفت زده کنند. اخیرا طی شروع فصل نهم Fortnite، محتویات جدیدی به بازی اضافه شده که یکی از آیتم‌های جذاب و باحال این فصل، تونل‌های باد شناخته می‌شوند. این تونل‌ها به بازی‌بازان این امکان را می‌دهند تا با ورود به آن‌ها و معلق شدن روی جریان هوایی که بین این تونل‌ها وجود دارد، به‌سرعت به قسمت‌های دیگر نقشه بروند و جابه‌جا شوند. یکی دیگر از موارد اضافه شده به بازی یک سکو یا پایگاه هوایی جدید است که با چهار موتور عمودی روی هوا به‌ صورت معلق قرار گرفته است.

برخی از بازی‌بازان گزارشاتی مبنی بر درست عمل نکردن این تونل‌ها در دقایق آخر بازی به شرکت اپیک گیمز ارسال کردند. این شرکت بازی‌سازی برای حل این مشکل، تغییرات کوچکی را در بازی اعمال کرد تا ایرادات گزارش شده را برطرف کند اما متاسفانه به نظر می‌رسد که پس از اعمال تغییرات ذکر شده، برخی از کاربران پس از آنکه از روی پایگاه‌های هوایی به پایین می‌پرند، در هوا معلق نمانده و می‌میرند. طبق جدیدترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده و بررسی‌های انجام شده توسط تیم‌های سازنده، مشخص شد که شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز برای حل مشکلات و ایرادات گزارش شده از سوی بازی‌بازان، به ناچار چهار موتور اصلی پایگاه هوایی را که به‌صورت عمودی در چهار سمت آن قرار گرفته‌اند و به آن‌ها Slipstreams می‌گویند غیرفعال کرده است. اما بسیاری از بازی‌بازان از این تغییر مطلع نیستند و در نتیجه هرگاه که وارد آن می‌شوند و انتظار معلق شدن را دارند، به پایین سقوط می‌کنند و می‌میرند.

شایان ذکر است که حتی گاهی این مرگ‌های ناگهانی و ناخواسته، باعث به پایان رسیدن دور جاری مسابقات می‌شوند و کاربران را مجبور می‌کنند که تا دور بعدی بازی صبر کنند. اگرچه شرکت اپیک گیمز و تیم پشتیبانی پس از اعمال تغییرات در بازی، در وب‌سایت خود تمامی جزئیات آن‌ها را اعلام کردند و به نوعی به گوش کاربران بازی Fortnite رساند؛ اما به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌بازان به تمامی این تغییرات توجه نکرده و از آن‌ها بی‌خبر هستند.

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که با این مشکل رو به رو شده‌اید، قطعا با نگاه کردن به ظاهر موتورهای پایگاه‌های هوایی، انتظار معلق شدن در هوا را داشته‌اید چراکه، در ظاهر این موتورها در حال کار کردن و ایجاد فضایی برای معلق شدن بازی‌بازان هستند اما در حقیقت خاموش شده و هیچ هشدار یا علامت ظاهری ندارند. پیشنهادی که بازی‌بازان به شرکت اپیک گیمز داده‌اند این است که یک علامت هشدار دهنده در کنار این موتورها قرار دهد که حداقل بیان کند موتورهای این پایگاه به صورت خاموش بوده و کار نمی‌کنند. از دیگر پیشنهاداتی که کاربران بیان کردند، غیرفعال کردن جلوه‌های بصری باد اطراف موتورهای پایگاه بوده که اگر کسی به آن‌ها نگاه کرد به اشتباه وارد آن نشود.

در هر حال بایند منتظر ماند و دید که شرکت اپیک گیمز چه اقداماتی را برای حل این مشکل جدید بازی Fortnite انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد این مشکل می‌تواند مقدار زیادی از جذابیت این عنوان را کاهش دهد. بازی Fortnite، هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوئیچ و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa